منو
تست تله بخار
تست تله بخار

شنبه 31 فروردین 1398

0 1528 502

تست تله بخار

تست تله بخار : به طور کلی روش های مختلفی جهت تشخیص عیوب ، تست تله بخار وجود دارد. که می توانید در این مقاله مطالعه نمایید.

روش‌های تست تله بخار


به طور کلی روش های مختلفی جهت تشخیص عیوب دستگاه تست تله بخار وجود دارد که عبارتند از:
 

روش چشمی


در روش چشمی اپراتور با باز کردن شیر تخلیه بعد از تله بخار مشاهده می کند که بخار آب از آن خارج می شود یا آب مقطر. در صورتی که بخار آب از شیر تخلیه خارج شد بیانگر معیوب بودن  دستگاه تله بخار می باشد و روش چشمی با نصب شیشه نمایش (sight glass)و شیر یکطرفه (check valve)نیز قابل اجرا است .به هر حال نیاز است شیشه نمایش بعد از مدتی تعویض گردد.

در مقاله تله بخار به تفصیل درمورد تله بخار چیست و انواع آن توضیح داده ایم.


روش حرارتی


روش حرارتی بستگی به تغییرات دمای بالا دستی (up-stream)و پایین دستی(down-stream)  دستگاه تله بخار دارد و این روش با استفاده از دستگاه پایرومتر (pyrometer)، دستگاه مادون قرمز(infrared)، نوتر گرمایی(heat band) و چسب
گرمایی (heat sticks) انجام می گیرد. 

روش صوتی


در روش صوتی(acoustic)بازرس باید عملیات  دستگاه تست تله بخار را گوش کند و عیب آن را ارزیابی نماید .
در این تکنیک انواع مختلف دستگاه ها از جمله دستگاه هایی با عملکرد شبیه گوشی پزشکی ، ابزاری همچون پیچ گوشتی ها و وسایل تشخیص صوت استفاده می شود.
وسایل مطلوب وسایلی هستند که با وجود سرو صدای زیاد صدای عملیات بخار را به دقت تشخیص دهند.
 به همین جهت به کاربر اجازه می دهند تا به عملیات دقیق تله بخار گوش دهد .
این دستگاه ها شامل مبدل های صوتی (transducer)هستند که به یک میله فلزی متصل می باشند که این میله ی فلزی به عنوان راهنمای انتقال صوت عمل نموده و به قسمت پایین دستی دستگاه تله بخار(بعد از تله بخار)متصل می شود تا شرایط کارکرد آن از جمله حرکات مکانیکی ،‌ جریان آب مقطر و یا بخار آب را تعیین نمایند.
 اغلب آشکار ساز های صوتی (detectors ultrasonic)سیگنال های دریافتی از تله بخار را تقویت کرده و به محدوده قابل شنیده تبدیل می نمایند تا از طریق گوشی(headphone)شنیده یا از طریق اندازه گیری ها سنجیده شوند.
کلیه ی این روش  ها نشانه ای از جریان را نشان می دهند ولی وقتی شرایط سیستم تغییر کرد درصد خطا بالا می رود .
 مثلاسرو صدای محیط از جمله شرایطی است که باعث کاهش دقت تست شنوایی تله بخار می شود. 
نوع مدرن میله های صوتی تست اولتراسونیک می باشد این تست اثر ماوراصوتی که توسط نشتی دستگاه تله بخار به وجود می آید را تشخیص  می دهد.
این تست قادر نیست نوع بخار اعم ازflash steam یا بخار جریان اصلی را تشخیص دهد عدم عملکرد درست و دقیق تجهیزات ذکر شده در بالا باعث ایجاد یک روش پیشرفته در تست تله های بخار شده است.
 

روش رسانایی


این روش به وسیله ی یک سنسور که در داخل تله بخار نصب شده انجام می شود. این سنسور می تواند وضعیت فیزیکی سیال عامل را توسط رسانایی تشخیص دهد .عملکرد این سنسور بوسیله flash steam مختل نمی شود .
 نتیجه این تست دقیق است و نیاز به تفسیر ندارد . دیده بانی این تست می تواند در محل ،‌از راه دور ، دستی و یا اتوماتیک انجام شود.
در این روش خرابی ها سریعا تشخیص داده می شود .بنابر این تلفات کاهش می یابد نصب یک ترموکوپل یکپارچه در محفظه سنسور می تواند در تشخیص و پی بینی انسداد کمک نماید.
 

روش دمایی-صوتی


در این روش از یک دستگاه حساس که توانایی حس کردن دما و تشخیص صدا را دارد استفاده می کنند که این دستگاه توسط یک نرم افزار به یک سیستم کامپیوتری متصل شده است .
این سیستم شامل دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری است ، روش کار به این صورت است که اطلاعات تله بخار به صورت یک بانک اطلاعاتی در آمده و توسط یک نرم افزار سیستم به دستگاه سخت افزاری داده می شود.
 توسط دستگاه به محل تله بخار مراجعه و طی ۱۵ ثانیه عملکرد تله بخار کنترل و در حافظه دستگاه دخیره می گردد.
 سپس اطلاعات جمع آوری شده دوباره به نرم افزار انتقال می یابد و نرم افزار این اطلاعات را تجزیه و تحلیل می کند و در نهایت عملکرد هر کدام از تله های بخار به تنهایی و در کل سیستم و اتلاف انرژی و سرمایه به صورت کاملا واضح قابل بررسی است.
 

مشاوره و فروش دیگ بخار در بامین تهویه


مشاورین شرکت بامین تهویه امکان ارائه مشاروه جهت انتخاب و خرید دیگ بخار را به مشتریان محترم دارا میباشد.
فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تمامی اطلاعات فنی و تصاویر دستگاه های دیگ بخار را با نازل ترین قیمت ها جهت مقایسه دستگاهها و خرید آسان، خارج از محدوده زمانی و مکانی و به آسان ترین روش ممکن را در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. 



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر