منو
هیتر برقی

دوشنبه 20 آبان 1398

0 2342 711

هیتر برقی

هیتر برقی در تمامی مدل ها از المان یا همان المنت های الکتریکی که با استفاده از خاصیت مقاومت الکتریکی گرما تولید می کنند استفاده می کند. هر چه ظرفیت حرارتی هیتر برقی بالاتر باشد توان و یا تعداد المنت ها بیشتر می شود.هیتر برقی در دو نوع مستقیم و با واسطه روغنی تولید می شود

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با هیتر برقی با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. هیتر برقی چیست؟
  2. انواع هیتر برقی
  3. هیتر برقی خانگی
  4. انتخاب هیتر برقی ، مصرف برق هیتر برقی
  5. هیتر برقی صنعتی
  6. خرید هیتر برقی

​همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده برند های معتبر هیتر و کوره هوای گرم ، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های هیتر برقی به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

هیتر برقی چیست؟


هیتر برقی در تمامی مدل ها از المنت های الکتریکی که با استفاده از خاصیت مقاومت الکتریکی گرما تولید می کنند استفاده می کند. هر چه ظرفیت حرارتی هیتر برقی بالاتر باشد توان و یا تعداد المنت ها بیشتر می شود.
هیتر برقی در دو نوع گرمایش مستقیم و با واسطه روغنی تولید می شود.
هیتر برقی با گرمایش مستقیم مانند بخاری برقی قدیمی و هیتر های برقی فن دار که المنت ها مستقیما هوا را گرم می کنند و سیال واسطه ای بین المنت ها و هوا نیست.
هیتر برقی غیر مستقیم از سیال ( معمولا روغن ) برای گرمایش استفاده می کند. رادیاتور برقی نمونه پرکاربرد این هیتر برقی است.یعنی ابندا المنت ها روغن را گرم میکنند و روغن بوسیله رادیاتور محیط را گرم میکند.

هیتر برقی

انواع هیتر برقی


هیتر برقی در دو توع فن دار و بدون فن تولید می شود. مدل فن دار مانند هیتر برقی انرژی ، هیتر برقی گرمسال و هیتر بدون فن مانند بخاری برقی و رادیاتور برقی .
به لحاظ ظاهری برخی از هیترهای برقی بصورت دیواری شبیه اسپلیت و بصورت دیواری توکار یا روکار شبیه شومینه نیز تولید می شوند.

انواع هیتر برقی

به لحاظ ظرفیتی هیتر های برقی از توان 1000 وات تا 15000 وات تولید می شود که قابلیت گرمایش از 10 متر تا 120 متر مربع را دارد.

انواع دیگر از هیتر برقی بصورت ایستاده تولید می شوند که برای استفاده در فضاهای باز به صورت موضعی است.
هیتر برقی ایستاده


معمولا هیتر برقی بدون فن گرمای خود را به روش تابشی به محیط منتقل می کند که به  واسطه صفحه فلزی منعکس کننده پشت المنت ها انتقال حرارت انجام می شود.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید هیتر برقی

هیتر برقی خانگی


معمولا به ظرفیت های هیتر پائین تر 4500 وات ، خانگی گفته می شود. که توان گرمایش از 10 تا 50 متر مربع را دارند.ظرفیت های بالاتر از 4500 بدلیل نیاز به برق سه فاز بگونه ای صنعتی می باشند.
معمولا رادیاتور برقی و هیتر برقی خانگی فن دار یا بدون فن تا توان 2500 وات تولید می شوند.
هیتر برقی خانگی معمولا بصورت رو میزی پایه دار و یا چرخدار و یا دارای نگهدارنده دیواری مجهز به دو شاخ و کابل برق عرضه می شوند.

هیتر برقی خانگی

انتخاب هیتر برقی ، مصرف برق هیتر برقی


ظرفیت حرارتی هیتر برقی را برای هر متر مربع باید بین 100 تا 150 وات در نظر گرفت بطور مثال برای گرم کردن یک فضای 10 متری با ارتفاع نرمال 3 تر می توان از هیتر برقی 1000 وات استفاده کرد در صورتی که عایق بندی و مصالح سازه نرمال باشد.
در انتخاب هیتر برقی به مصرف برق هیتر توجه فرمایید هر دستگاه هیتر برقی کوچک 2000 وات معادل یک دستگاه کولر گازی 24000 برق مصرف می کند. می توان مصرف برق هیتر را با جارو برقی ، سشوار و اتو و لوازم پ مصرف دیگر مقایسه کرد.

 

انتخاب هیتر برقی ، مصرف برق هیتر برقی

 

هیتر برقی صنعتی

 

هیتر برقی صنعتی در سایزهای بزرگتر از 4500 وات تولید می شود و با استفاده از برق سه فاز عمل می کند. هیتر برقی صنعتی به صورت سفارشی تا هر توان که نیاز باشد تولید می شود . اما بطور نرمال تا ظرفیت 18 کیلو وات تولید و در بازار موجود است.
از هیتر های برقی صنعتی در ظرفیت های بالاتر در هواسازها و پکیج یونیت ها و ... استفاده می شود.
نوعی از هیترهای برقی صنعتی که به آنها جت هیتر گفته می شود جهت گرمایش مرغداری ها ، انباری ها ، سوله ها و ... کاربرد دارند.

هیتر برقی صنعتی

خرید هیتر برقی

 

برای خرید هیتر برقی به نکات زیر توجه کنید.

  1. از برند های معتبر خرید کنید
  2. هیتر برقی خانگی شما حتی دارای سیستم قطع کن در اثر واژگونی داشته باشد.
  3. قبل از خرید هیتر برقی خانگی آن را تست نمایید.
  4. از اجاق برقی بعنوان هیتر برقی استفاده نکنید.
  5. قبل از خرید از امکان تامین برق در منزل یا محل کار اطمینان حاصل کنید.

 

با تشکر از اعتماد شما،فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع دستگاه تصفیه هوا امکان مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات فنی شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید