منو
تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی
تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396

0 13061 6180

تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی

اجناس چینی که با برند کولر گازی های معروف وارد بازار شده اند به دلیل قیمت کم توانسته اند به سرعت برای خود جا باز کرده و اطمینان برخی از مصرف کنندگان را جلب کند.

تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی در کشور با توجه به حجم بالای اجناس قاچاق و چینی بسیار مشکل و در پاره ای موارد غیر ممکن است.

تشخیص کولر گازی اجنرال تقلبی از اصل

شاید معروف ترین برند کولر گازی که نمونه های تقلبی و چینی آن وارد بازار ایران شده کولر گازی اجنرال است. اجنرال که حاصل مشترک فوجیتسو جنرال ژاپن و گروه ETA-Ascon دبی می باشد، در هند و تایلند تولید می شود که البته دفتر مرکزی آن در شهر Chennai هند می باشد.

کولر گازی اجنرال
اکثر مردم اجنرال را برندی آمریکایی می دانند که این موضوع بدلیل شباهت برند این کولر با برند جنرل الکتریک آمریکایی می باشد.

کولر گازی اجنرال هندی در تمام کشورهای خاور میانه و خاور دور به دلیل کیفیت و دوام بالا بسیار مشهور است. از این کولر در کشورهای حاره ای بسیار استفاده می شود.

این محبوبیت بیش از حد برای برند اجنرال گران تمام شده و نمونه‌های تقلبی بسیاری با عناوین مختلف اما مشابه اجنرال در کشور یافت می شود.

مرز اصلی ورود این کولر گازی های تقلبی مرزهای غربی کشورمان بخصوص بانه می باشد. شاید به همین دلیل می باشد که به آنها کولر بانه ای می گویند. تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی اجنرال از روی نام، لوگو و مدل آنها امکان پذیر است.کولر گازی اسپلیت اجنرال

کولر گازی اجنرال تقلبی با نامهای اجنرال  ZH یا KIT، جنرال به بازار عرضه می شود.

کولر گازی جنرال ZH     کولر گازی جنرال KH

البته اجناس تقلبی فقط مربوط به کولر گازی اوجنرال نشده و برند هایی مانند ال جی و کولر گازی سامسونگ نیز نمونه تقلبی دارند. بخصوص در مدلهای اینورتر دارد که قیمتی بالاتر دارند. برای خرید کولر گازی اینورتر بهتر است به نمایندگی ها مجاز و فروشگاهای معتبر مراجعه فرمایید و ضمانت نامه و مشخصات کولر را در زمان خرید بررسی کنید.

آیا می دانید  از بین این همه برندهای متفاوت کولر گازی چطوری می توانید مناسب ترین کولر گازی را برای خودتون انتخاب کنید؟
جهت مشاهده راهنمای خرید به لینک زیر مراجعه نمایید.
  کولر گازی

تشخیص کولر گازی اینورتر تقلبی

بزرگترین مشخصه کولر گازی اینورتر تقلبی که اکثر توسط افراد غیر حرفه ای نام گذاری و کدگذاری میشود نام اینورتر و لوگوی آنهاست به عنوان مثال invert V نام تجاری کولر گازی اینوتر ال جی است در در مدل های تقلبی بروی کولر گازی های سامسونگ نیز مشاهده می شود. و سامسونگ از عبارت smart یا  smart inverter استفاده میکند. 

چطور کولر گازی اصل را تشخیص دهیم ؟

اینکه چطور کولر گازی اصل را تشخیص دهیم در بهضی موارد  اقعا غیر ممکن است، اما در ادامه چند نکته برای تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی آورده ایم:

  1. درتشخیص کولر گازی اصل و تقلبی می توان از سریال و مدل کولر گازی استفاده کرد زیرا مدل های تقلبی سریال شبیه نمونه اصلی با یک حرف بیشتر یا کمتر یا متفاوت خواهند داشت.
  2. در زمان خرید محصولاتی که شناخت کافی از برند و تفاوت مدل های اصلی و تقلبی آن ندارید حد الامکان سعی کنید از فروشگاه های معتبر و یا نمایندگی های اصلی تهیه فرمایید. اما مطمئن ترین راه خرید محصولات اصلی از طریق شرکت های وارد کننده معتبر می باشد.
  3. اگر در زمان خرید موفق به تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی نشدید در زمان کارکرد آن حتما تفاوت ها را احساس خواهید کرد. شاید از نظر ظاهر هر دو محصول شبیه یکدیگر باشند اما در باطن تفاوت هایی دارند و همین تفاوت ها باعث کاهش قیمت نمونه تقلبی آن شده است. مثلا در مدل‌های تقلبی توان برودتی کمتر از مدل های اصلی می باشد و سرما زایی خوبی نخواهند داشت.

تشخیص کولر گازی یونیوا تقلبی

به دلیل ناآگاهی مردم از تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی یونیوا را با قیمت بالاتر می خرند. که بهتر است کمی اطلاعات خود را در زمینه تشخیص کالای اصل و تقلبی بالا ببرید.

از نظر کیفیت کولر گازی یونیوا اصلی قابل مقایسه با محصولات تقلبی نخواهد بود و در زمان استفاده از دستگاه تقلبی متوجه تفاوت کیفیت ها خواهید بود که دستگاه شما طول عمر چندانی نخواهد داشت.

کولر گازی تقلبی یونیوا از طریق شرکت معتبری گارانتی نخواهد شد و فاقد خدمات پس از فروش می باشد این به این معناست که اگر مشکل یا خرابی برای دستگاه پیش بیاید تمامی هزینه های تعمیر و نگهداری را باید خودتان بپردازید و هیچ مرجع معتبری جوابگوی مشکلات و معایب آن نمی شود.

از آنجایی که برای استعلام سریال کولر گازی یونیوا هیچ سریال نامبری روی دستگاه ها درج نشده است، برای خرید کولر گازی یونیوا با فروشگاه بامین تهویه یکی از عاملین فروش معتبر مراجعه کنید.

چندین روش ساده برای کولر گازی یونیوا تقلبی و اصلی را در ادامه آورده ایم:

  • در کولر گازی اصلی ضخامت لوله های مسی به کار رفته ضخیم تر است. 

  • در کولر گازی تقلبی ممکن است لوله ها از جنس مس نباشد و فقط روکش مسی داشته باشد.

  • مهمترین و تنها راه اطمینان از خرید این است که فروشگاه های معتبری انتخاب کنید.

تشخیص کولر گازی جنرال گلد اصلی از تقلبی

برای تشخیص کولر گازی جنرال گلد اصلی از تقلبی دقت کنید در صورتی که توسط یک سازنده قانونی تهیه شده باشد حداقل دو برچسب گواهینامه ایمنی هولوگرام دار روی کولر گازی نصب شده است.

قبل از اقدام به خرید کولر گازی مشخصات فنی و عکس کولر گازی جنرال گلد با توان مورد نظر را در سایت بامین تهویه بررسی و مقایسه نمایید.

در کارت کولر گازی لوازم جانبی همچون لوله مسی و کابل و نوار پرایمر قرار داشته باشد و کارتن باز نشده است و دارای برچسب ایمنی است، می توانید اطمینان پیدا کنید که دستگاه شما اصلی است.

حتما هنگام خرید کولر گازی چک کنید که مدل آن بر روی دستگاه حک شده باشد در غیر اینصورت احتمالاً کولر گازی تقلبی است.

یکی دیگر از روش های تشخیص کولر گازی جنرال گلد اصلی از تقلبی انجام استعلام سریال کولر گازی جنرال گلد که روی دستگاه حک شده و یک کد منحصر به فرد است در سایت بانک اطلاعاتی اصالت کالا می باشد.

در نهایت باید تذکر دهیم که تشخیص کولر گازی جنرال گلد اصلی از تقلبی کار آسانی نیست و بهتر است از نمایندگان فروش معتبر خرید نمایید.

از نظر ظاهری دستگاه کولر گازی جنرال گلد اصل باید تمیز و بدون ایراد و رنگ آن باید یکدست و با کیفیت باشد.

نشان “General Gold” یا “جنرال گلد” بر روی برچسب انرژی و ریموت کنترل کولر گازی جنرال گلد اصل ثبت شده باشد.

تشخیص کولر گازی هایسنس اصلی و تقلبی

تشخیص کولر گازی هایسنس اصلی از تقلبی تا حد زیادی با رعایت نکات زیر امکان پذیر است:

  • بهترین راه اطمینان از خرید کولر گازی هایسنس اصلی انتخاب فروشگاه های معتبر با قیمت مناسب و گارانتی معتبر می باشد.

  • ظاهر دستگاه کولر گازی هایسنس اصلی باکیفیت و بدون نقص می باشد.

  • مشخصات فنی کولر گازی هایسنس را با مشخصات فنی دقیق دفترچه راهنمای دستگاه مطابقت دهید.

  • قیمت بسیار پایین و غیرمنطقی کولر گازی هایسنس نسبت به  قیمت بازار احتمال تقلبی بودن دستگاه وجود دارد.

  • اتصالات کولر گازی اصلی باید محکم و بدون نقص باشند و از کیفیت بالایی برخوردار باشند.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید