منو
قیمت انواع کولر گازی
قیمت انواع کولر گازی

شنبه 31 فروردین 1398

0 1592 630

قیمت انواع کولر گازی

قیمت کولر گازی با توجه به نوع برند ، تجهیزات و تحقاقات مانند اینورتر ، گرید انرژی مصرفی ، سیستم عملکرد ، حداکثر دمای کاری ، نوع کولر گازی ( پنجره ای ، پرتابل ، دیواری ) و ظرفیت برودتی و ... قیمت کولر گازی متغیر است.

قیمت کولر گازی با توجه به موارد مختلفی مانند نوع برند، تجهیزات و تحقاقات مانند اینورتر، گرید انرژی مصرفی، سیستم عملکرد، حداکثر دمای کاری، نوع کولر گازی (ایستاده، پنجره ای، پرتابل و دیواری ) و ظرفیت برودتی و ... متغیر است.

قیمت کولر گازی اینورتر در اولین دسته بندی به نسبت کولر گازی بدون اینورتر بالاتر است ، آن هم بدلیل استفاده از کمپرسور مخصوص و استفاده از تکنولوژی اینورتر و بردهای مخصوص الکترونیکی که به ادعای بعضی سازندگان تا 60 درصد در مصرف برق صرفه جویی به عمل می آورند.
 

قیمت انواع کولر گازی بر اساس نوع برند


در دسته بندی دوم در برندهای مختلف قیمت کولر گازی ها متفاوت است . که می توان بصورت تجربی به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  1. کولر گازی های قیمت بالا و کیفیت مناسب مانند اجنرال ، میتسوبیشی ، پاناسونیک ، شارپ و ...
  2. کولر گازی قیمت مناسب مانند برندهای هایسنس ، گری ، سامسونگ ، AUX و ایران رادیاتور و ...
  3. کولر گازی قیمت پایین مانند کولر گازی جنرال ، جنرال مکس و ...
     

قیمت انواع کولر گازی بر اساس مصرف انرژی


گرید مصرف انرژی در کولر گازی تا حدودی تعیین کننده قیمت کولر گازی است . برای اینکه مصرف برق کولر گازی در گرید انرژی به A نزدیک شود باید از گاز مبرد و کمپرسورهای مخصوص ، سیستم اینورتر و ... در سیستم کولر گازی استفاده شود .

معمولا کولر گازی هایی که به گاز R22 کار می کنند دارای گرید C و B و کولر گازی هایی که با گاز RH10 عمل می کنند دارای گرید A هستند . کولر گازی های اینورتر تماما از نوع گرید A و A+ هستند.

قیمت کولر گازی

قیمت انواع کولر گازی بر اساس عملکرد


سیستم عملکرد از عوامل دیگر تعیین قیمت کولر گازی هستند . این که کولر گازی توانایی گرم کردن و سرد کردن را داشته باشند دارای قیمت بالاتری به نسبت یک کولر فقط سرمایشی است . چرا که در کولر گازی در فصلی از تجهیزات مخصوصی مانند کیت مخصوص و شیر چهارراهه استفاده شده است.
حداکثر و حداقل دمای کاری مطابقت کولر گازی را با اقلیم مشخص می کند و تاثیر مستقیم در قیمت کولر گازی دارد. برخی از مدل های کولر گازی قابلیت کارکرد تا دمای 42 درجه سانتی گراد و برخی دیگر تا دمای 60 درجه سانتی گراد قابلیت خنک کاری دارند که این مهم مربوط به نوع کمپرسور و نوع گاز مصرفی دارد . به دستگاه های کولر گازی که قابلیت کارکرد در دمای بالا را دارند کولر گازی تروپیکال ، کولر گازی گرمسیری و یا کولر گازی موتور سنگین گفته می شود و در کشور ، معمولا دو نیمه جنوبی کشور که آب و هوای گرمسیری دارند کاربرد بسزایی دارند.
 

قیمت کولر گازی ایستاده، پنجره ای، پرتابل و دیواری


نوع کولر گازی ایستاده ، دیواری ، پنجره ای ، پرتابل و کاستی در قیمت کولر گازی تاثیر دارد. برخی از مدل ها مانند کولر گازی ایستاده بدلیل ظرفیت بالا دارای قیمت بالایی هستند . در رده دوم قیمت کولر گازی کاستی است که از سیستم پمپ درین و طراحی خاص بهره مند است . رده سوم کولر گازی اسپلیت دیواری است و در رده چهارم و پنجم قیمت کولر گازی پرتابل و پنجره ای قرار دارد.

در مقاله کولر ایستاده سامسونگ به تفصیل در مورد کولر گازی ایستاده توضیح داده ایم.

مشاوره و فروش کولر گازی در بامین تهویه


مشاورین شرکت بامین تهویه امکان ارائه مشاروه جهت انتخاب و خرید انواع کولر گازی را به مشتریان محترم دارا میباشد.
فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تمامی اطلاعات فنی و تصاویر دستگاه های کولر گازی را با نازل ترین قیمت ها جهت مقایسه دستگاهها و خرید آسان، خارج از محدوده زمانی و مکانی و به آسان ترین روش ممکن را در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. 



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه