منو
کولر گازی دست دوم
کولر گازی دست دوم

سه شنبه 17 اردیبهشت 1398

0 1376 475

کولر گازی دست دوم

کولر گازی دست دوم استفاده شده به نسبت کولر گازی نو دارای راندمان پایین تری است .اطمینان از تطابق ظرفیت کولر گازی دست دوم با محیط مورد نظر که می توان با فرمول ساده متراژ ضربدر عدد 350 تا 600 ظرفیت را بر حسب بی تی یو بر ساعت محاسبه کرد.

کولر گازی دست دوم استفاده شده به نسبت کولر گازی نو دارای راندمان پایین تری است . راندمان دستگاه کولر گازی به چند دلیل طی سالهای استفاده پائین تر می آید.از دلایل اصلی افت راندمان می توان به استهلاک کمپرسور کولر گازی اشاره کرد.

 

نکات خرید کولر گازی دست دوم

 

اطمینان از تطابق ظرفیت کولر گازی دست دوم با محیط مورد نظر که می توان با فرمول ساده متراژ ضربدر عدد 350 تا 600 ظرفیت را بر حسب بی تی یو بر ساعت محاسبه کرد.

اطمینان از سلامت ظاهری و فیزیکی دستگاه بسیاری از دستگاه های کولر گازی دارای دمپرهای خروج هوای متحرک هستند که در کولر های دست دوم کار نمی کنند.

چک کردن ظرفیت کمپرسور و تطابق با پلاک ظرفیت دستگاه ، مشاهده شده است که دستگاه هایی با کمپرسور 12000 به جای 18000 فروخته شده.

اطلاع از گاز مبرد درون کولر گازی که باید مطابق با پلاک دستگاه باشد . استفاده از گازهای جایگزین علاوه بر کمتر کردن راندمان سبب آسیب کمپرسور می شوند.

روی برند کولر گازی در یونیت داخلی و خارجی پلاک دستگاه قرار دارد.این پلاک حاوی اطلاعات برند ، مدل ، ظرفیت برودتی ، ظرفیت حرارتی ( در صورتی که دستگاه دو فصلی باشد ) ، مشخصات برق مصرفی ، ظرفیت هوادهی ، میزان صدای تولیدی کولر گازی ، وزن دستگاه ، تاریخ ساخت و سریال نامبر و ... می باشد.

تست دستگاه کولر گای دست دوم در مدل پنجره ای با اتصال برق ممکن است اما در مدل اسپلیت امکان تست قبل از نصب وجود ندارد ، لذا شرایط تست پس از نصب را با فروشنده طی کنید.

از برند دستگاه مطمئن شوید . برخی از برند های درج شده روی کولر گازی دست دوم واقعی نیست.

کولر گازی دست دوم در نوع پنجره ای و اسپلیت باید دارای گاز مبرد باشند . گاز کولر گازی اسپلیت را در زمان باز کردن در کمپرسور کندانسور جمع می کنند تا در زمان نصب مجدد نیاز به شارژ گاز نداشته باشد.ادغان فروشنده مبنی بر خارج شد ن گاز زمان باز کردن لوله کشی کولر اسپلیت قابل قبول نیست.

لوله مسی کولر گازی اسپلیت را دست دوم نخرید . امکان سوراخ بودن و دو پهن شدن و گرفتگی لوله مسی دست دوم وجود دارد.

 

کولر گازی دست دوم

 

لوله ها و فین های کندانسور و مسیر لوله کشی داخل دستگاه را بررسی کنید که دارای جوشکاری و برشکاری نباشد. این نقاط مستعد نشتی هستند . با توجه به افزایش شدید قیمت گاز مبرد ، شارژ گاز دستگاه ممکن است هزینه بالایی را رقم بزند.

اطمینان از تطابق پنل بیرونی و داخلی در خرید دستگاه های کولر گازی دست دوم اسپلیت.

جابه جایی دستگاه کولر گازی اسپلیت بدون هماهنگی شرکت گارانتی کننده شامل ضمانت نمی باشد و پس از جا به جایی دستگاه گارانتی ندارد.

لذا ادعای فروشنده در مدل اسپلیت دست دوم مبنی بر گارانتی شرکت واهی است.

ریموت کنترل دستگاه را چک کنید که مربوط به خود دستگاه باشد بسیاری از دستگاه های کولر گازی دست دوم دارای کنترل های یدکی همه کاره موجود در بازار هستند که برخی از آپشن های کولر گازی را نمی تواند فعال کند.

کولر گازی که می خرید تمیز باشد.امکان بروز نشتی در زمان سرویس و شستشوی دستگاه بالاست لذا دستگاهی را تهیه کنید که قبلا سرویس شده باشد.

 

مشاوره و فروش کولر گازی در بامین تهویه

 

مشاورین شرکت بامین تهویه امکان ارائه مشاروه جهت انتخاب و خرید کولر گازی در انواع مدل ها، برندها و ظرفیت های گوناگون را به مشتریان محترم دارا میباشد.
فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تمامی اطلاعات فنی و تصاویر دستگاه های کولر گازی را با نازل ترین قیمت ها جهت مقایسه دستگاهها و خرید آسان، خارج از محدوده زمانی و مکانی و به آسان ترین روش ممکن را در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. 

 



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه