منو
آشنایی با دستگاه ژنراتور ازن فنون آردا
آشنایی با دستگاه ژنراتور ازن فنون آردا

پنجشنبه 7 شهریور 1398

0 1199 388

آشنایی با دستگاه ژنراتور ازن فنون آردا

آشنایی با دستگاه ژنراتور ازن فنون آردا : ارن ژنراتور یکی از تجهیزاتی است که امروزه در بسیاری از استخرها از آن استفاده می شود.ازن در تصفیه آب به عنوان میکروب کش و عامل اکسید کننده می باشد که در بعی استخرها به تنهایی و همراه کلر بعنوان مکمل سیستم تصفیه آب استخر استفاده می شود.آشنایی با دستگاه ژنراتور ازن فنون آردا میتواند راهنمای خوبی برای انتخاب دستگاه مناسب باشد.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با ازن ژنراتور و انواع آن با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. معرفی دستگاه ژنراتور ازن فنون آردا
  2. کنترل پنل
  3. تجهیزات جانبی

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مدل های ازن ژنراتور، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های ازن ژنراتور به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

معرفی دستگاه ژنراتور ازن فنون آردا

 

  1. ورودی کابل برق : جهت تامین برق مورد نیاز ۲۲۰ ولت/تک فاز
  2. کلید روشن / خاموش : جهت روشن / خاموش کردن ازن ژنراتور
  3. ورودی گاز تغذیه : محل ورود گاز تغذیه مورد نیاز دستگاه که از طریق اکسیژن ساز یا هوای فشرده تامین می گردد .دستگاه های ازن ژنراتور آراد این قابلیت را دارند که توسط هوای خشک فشرده و یا اکسیژن تغذیه شوند.
  4. خروجی ازن : محل خروج ازن تولیدی دستگاه
  5. هشدار دهنده دمای دستگاه: از آنجائیکه ازن در دمای بالا به سرعت به اکسیژن تجزیه می شود ،دمای کارکرد دستگاه در این تجهیزات بسیار مهم می باشد لذا در صورت روشن شدن این هشدار دهنده می بایست دستگاه را خاموش نمود و تمهیداتی جهت استفاده بهینه از ازن اندیشیده شود.
  6. زمانی که دمای دستگاه به ۴۰ درجه سانتی گراد برسد این هشدار دهنده عمل می کند.(به صورت صوتی و نوری آلارم می دهد)همچنین با رسیدن دما به ۶۰ درجه سانتی گراد دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود.
  7. فیوز : به منظور افزایش ایمنی دستگاه در مقابل نوسانات احتمالی برق از دو فیوز شیشه ای استفاده شده است .

آشنایی با دستگاه ژنراتور ازن فنون آردا

کنترل پنل


ازن ژنراتور های مدولار توسط دستگاه کنترل پنل به هم متصل می گردند که این دستگاه بهره برداری را برای اپراتور ساده تر و دقیق تر خواهد کرد.

A : سوئیچ اصلی : برای روشن یا خاموش کردن تمامی ازن ژنراتور های متصل به کنترل پنل
B : تایمر دیجیتال : به منظور روشن یا خاموش کردن خودکار تمامی ازن ژنراتور های متصل به کنترل پنل طبق برنامه زمانی داده شده به تایمر.
C : آمپرمتر: نشان دهنده آمپر مصرفی دستگاه
D: ساعت کارکرد : نشان دهنده مدت زمان کارکرد دستگاه
E: کلید reset تایمر : جهت reset کردن برنامه داده شده به  تایمر
F : ولت متر : نشان دهنده ولتاژلحظه ای دستگاه
G : ورودی برق اصلی : محل اتصال کابل برق
H : محل ورود رابط ازن ژنراتور ها
I: رابط ازن ژنراتور ها : ترمینال اتصال کابل برق ازن ژنراتورها
 

تجهیزات جانبی


برای بهره برداری از دستگاه های ازن ژنراتور متداول در بازار می بایست ازن ژنراتور از طریق گاز ورودی تغدیه شوند.
این گاز ورودی هم از طریق هوای فشرده قابل تامین می باشد، هم از طریق اکسیژن ساز یا کپسول اکسیژن که توصیه ما بر این است که به علت خطرات ناشی از استفاده از اکسیژن (انفجار ، آتش سوزی و... )و هزینه بالای بهره برداری از اکسیژن ساز ، حتی المقدور از هوای فشرده از طریق کمپرسور هوا تامین گردد.
همچنین به دلیل مکانیسم خالص سازی اکسیژن توسط دستگاه های اکسیژن ساز ، هر چند ماه یکبار می بایست زئولیت های دستگاه تعویض گردد که اغلب اوقات این عمل انجام نمی شود و موجب خرابی دستگاه ازن ساز می شود.

1-هوای فشرده


کمپرسور هوای مورد نیاز ازن ژنراتور حتما باید بدون روغن  و هوای تولیدی آن می بایست خشک و عاری از رطوبت (نقطه شبنم ۶۰- درجه سانتی گراد)باشد و حداکثر فشار مجاور ورودی به ازن ژنراتور ۱ بار می باشد و به ازای تولید هر گرم بر ساعت ازن نیاز به ۱ لیتر بر دقیقه هوای فشرده می باشد.


2-اکسیژن ساز


اکسیژن مورد نیاز دستگاه را از دو طریق می توان تامین کرد (۱.دستگاه اکسیژن ساز ۲.کپسول اکسیژن)حداکثر فشار مجاور ورودی به ازن ژنراتور ۱ بار می باشد و به ازای تولید هر گرم بر ساعت ازن نیاز به ۲۰۰ میلی لیتر بر دقیقه اکسیژن می باشد.همانطور که در قسمت قبل ذکر گردید استفاده از اکسیژن به دلیل احتمال آتش سوزی و انفجار توصیه نمی گردد.لذا در صورت بروز اتفاق بر اثر استفاده از اکسیژن ، تعمیر دستگاه شامل گارانتی نمی گردد.

آشنایی با دستگاه ژنراتور ازن فنون آردا

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع ازن ژنراتور را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید