منو
تولید ازن در دستگاه تصفیه هوا
تولید ازن در دستگاه تصفیه هوا

دوشنبه 8 مهر 1398

0 3345 1292

تولید ازن در دستگاه تصفیه هوا

بعضی از دستگاه های تصفیه کننده هوا در هنگام استفاده، ازن برای تصفیه و ضدعفونی هوا تولید می کنند و برخی دیگر به کل از گاز ازن برای تصفیه هوا استفاده میکنند.
تولید ازن می تواند یکی از ویژگی ها و آپشن های عملکرد دستگاه تصفیه هوا باشد که در این مقاله به تفصیل درباره ی آن توضیح داده ایم.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با تولید ازن در دستگاه تصفیه هوا با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. ازن در دستگاه تصفیه هوا
  2. ایمنی و اثربخشی ازن در تصفیه هوا
  3. آیا استفاده از دستگاه تصفیه هوا که دارای سیستم ازن خطرناک است؟
  4. جایگزین های ازن چیست ؟
  5. دستگاه تصفیه هوا یونی
  6. نتیجه گیری تولید ازن در دستگاه تصفیه هوا

​همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده 25 برند معتبر دستگاه تصفیه هوا، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های دستگاه تصفیه هوا به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

ازن در دستگاه تصفیه هوا

بعضی ازدستگاه های تصفیه کننده هوا در هنگام استفاده، ازن که گازی ناپایدار است تولید می کنند و برخی از دستگاه های تصفیه هوا به کل از گاز ازن برای تصفیه هوا استفاده میکنند.

تولید ازن در دستگاه های تصفیه هوا موضوعی است که در حوزه مدیریت کیفیت هوای داخل ساختمان از اهمیت و بحث زیادی برخوردار است. ازن، مولکولی متشکل از سه اتم اکسیژن (O3)، دارای خواص اکسید کننده قوی است که آن را برای خنثی کردن بوها، کشتن باکتری ها و غیرفعال کردن ویروس ها موثر می کند. با این حال، هنگامی که ازن در غلظت های بالا در محیط های داخلی وجود داشته باشد، همین ویژگی ها می توانند خطراتی برای سلامتی ایجاد کنند.
تولید ازن می تواند بخشی از عملیات تصفیه و ضدعفونی هوا و یا یکی از ویژگی ها و آپشن های عملکرد دستگاه تصفیه هوا باشد. گاز ازن از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است، به جای دو اتم اکسیژن معمولی که برای زنده ماندن باید آن را تنفس کنیم. 
برخی از دستگاه های تصفیه کننده هوا ازن تولید میکنند چرا که ازن می تواند با واکنش شیمیایی و مواد تحریک کننده و میکروب های ایجاد کننده بیماری در هوا واکنش نشان داده و آن ها را از بین ببرد.

ایمنی و اثربخشی ازن در تصفیه هوا

در حالی که ازن دارای مزایایی مانند خوشبو کردن هوا و خنثی کردن آلاینده های موجود در هوا است، اما می تواند برای انسان مضر باشد. ازن می تواند باعث مشکلات تنفسی و تحریک ریه ها شود، به ویژه در افرادی که از قبل شرایطی مانند آسم دارند. به همین دلیل، بسیاری از سازمان های بهداشتی، هشدارهایی را در مورد استفاده از ژنراتور ازن در فضاهای بسته صادر کرده اند.

در پاسخ به نگرانی‌های ایمنی، برخی از دستگاه های تصفیه هوا  به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تنها مقادیر کمی ازن تولید کنند که بسیار پایین‌تر از استانداردهای ایمنی تعیین‌شده توسط سازمان‌هایی مانند اداره ایمنی و بهداشت است. سایر موارد شامل ویژگی هایی برای غیرفعال کردن یا کاهش تولید ازن در هنگام حضور افراد در اتاق هستند.

آیا استفاده از دستگاه تصفیه هوا دارای سیستم ازن خطرناک است؟

دستگاه تصفیه هوا


با این وجود که گاز ازن سمی است و باعث التهاب گلو و ریه ها می شود. قرار گرفتن در معرض بیش از حد ازن می تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد و می تواند منجر به مشکل در تنفس ، سرفه و سفتی در سینه شما شود. 
به ویژه نوزادان و کودکان خردسال در مقابل اثرات ازن آسیب پذیر هستند. در موارد جدی ، تنفس ازن در طولانی مدت می تواند صدمات جبران ناپذیری به ریه های شما و حتی مرگ زودرس در افراد ضعیف وارد کند.
اما ازن در مقادیر بسیار اندک ایمن است ، اما هنوز هم بهتر است از خرید دستگاه تصفیه هوا که از ازن استفاده می کند خودداری کنید یا از این مدل ها فقط در اتاق های خالی استفاده کنید. 
هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا ، نسبت به هر کالایی که برای آن از اصطلاحاتی مانند "اکسیژن فعال" یا چیزهای مشابه استفاده می شود، احتیاط کنید. این می تواند به عنوان یک روش بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد تا محصول سالم تر شود.
 اگر شک دارید ، از فروشگاه سوال کنید و یا با سازنده تماس بگیرید تا مشخص شود که آیا این مدل از دستگاه تصفیه هوا  از ازن استفاده می کند یا خیر؟ 
همچنین این نکته را باید بدانیم که دستگاه تصفیه هوا ازن با ژنراتورهای اختصاصی ازن که برای از بین بردن بو در اتاق های خالی طراحی شده اند بسیار متفاوت است.

جایگزین های ازن چیست ؟

با توجه به خطرات احتمالی مرتبط با ازن، جایگزین‌هایی برای دستگاه تصفیه هوا تولید کننده ازن نیز در دسترس هستند. بسیاری از دستگاه تصفیه های هوا از فیلترهای هپا HEPA، فیلترهای کربن فعال یا یونیزرها برای تمیز کردن هوا استفاده می کنند.
فیلترهای HEPA به طور فیزیکی ذرات را به دام می اندازند و کربن فعال می تواند گازها و بوها را جذب کند، در حالی که یونیزه کننده ها از ذرات باردار برای جذب آلاینده ها استفاده می کنند. این روش‌ها نگرانی‌های سلامتی مشابه تولید ازن را ایجاد نمی‌کنند.

دستگاه تصفیه هوا یونی

برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا یونی نیز می توانند ازن را آزاد کنند. این دستگاه های تصفیه هوا با استفاده از برق برای ایجاد یونهایی با بار منفی کار می کنند که ذرات ناخواسته را در هوا ضبط و وزن می کنند. این برق می تواند در مولکول های اکسیژن تداخل کرده و آنها را به ازن تبدیل کند. به این دلیل ، نسخه های جدیدتری از دستگاه تصفیه هوا یونی به گونه ای طراحی شده اند که به هیچ عنوان ازن تولید نکنند. در حقیقت ، برخی از مدل ها به طور فعال برای گرفتن مولکول های ازن و تبدیل آنها به اکسیژن ، مانند دستگاه تصفیه هوا یونی که قبل تر به آن اشاره شد ، کار می کنند.
اگر می خواهید مطمئن باشید که به طور کلی از تولید ازن جلوگیری می کنید ، به دنبال دستگاه تصفیه هوایی باشید که از سیستم های تصفیه هوا با راندمان بالا یا HEPA استفاده می کند. این بدان معنی است که فیلترها قادر به از بین بردن 99.97٪ از ذرات موجود در میکرون 0.3 ibly 0.3 فوق العاده هستند. بدیهی است ، فیلتر هپا (HEPA ) یک روش جایگزین بسیار کارآمد برای جذب آلرژن ها و محرک ها بدون استفاده از انتشار ازن یا یونیزاسیون است.

فیلتر هپا در دستگاه تصفیه هوا

نتیجه گیری تولید ازن در دستگاه تصفیه هوا

در نتیجه، تولید ازن در دستگاه تصفیه هوا می تواند در تصفیه هوا موثر باشد، تولید آن به دلیل خطرات بالقوه برای سلامت انسان باید به دقت کنترل شود.
در نتیجه، در حالی که برخی از دستگاه های تصفیه هوا به استفاده از تولید ازن برای خواص اکسیداتیو آن ادامه می‌دهند، برخی دیگر برای اطمینان از رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی، به روش‌های فیلتراسیون و تصفیه جایگزین روی آورده‌اند. هنگام انتخاب و خرید دستگاه تصفیه هوا، مهم است که روش تصفیه هوا، انتشار احتمالی ازن و الزامات سلامتی فرد را در نظر بگیرید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید که مدیریت کیفیت هوا مؤثر و ایمن را تضمین کند.
 

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع دستگاه تصفیه هوا امکان مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات فنی شما می باشند.

 

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید