منو
انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا
انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا

یکشنبه 14 مهر 1398

0 3872 1252

انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا در انواع مدل ها و با قابلت های مختلف تولید و توزیع می شود که دارای فیلتر ها و سیستم های تصفیه متنوعی هستند و اصطلاحات کاربردی مخصوص به خود را دارند که در این مقاله به شرح هریک از آنها خواهیم پرداخت.
شناخت هریک از اصطلاحات دستگاه تصفیه هوا می تواند شما را در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا یاری کند.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با فیلترهای دستگاه تصفیه هوا با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. AQI شاخص کیفیت هوا
  2. CADR نرخ تحویل هوای پاک
  3. VOC دستگاه تصفیه هوای شیمیایی
  4. HEPA فیلتر هپا
  5. آنفلوانزای H1N1
  6. PLASMA تصفیه کننده هوا پلاسما
  7. Ionizer یونیزه کننده
  8. Carbon Active کربن اکتیو
  9. Pre Filter یا پیش فیلتر
  10.  Dust گرد و غبار
  11. Pm2.5
  12. Pet dander نشانه‌های آلرژی و شوره سر حیوان خانگی
  13.  Mold کپک
  14.  Pollen دستگاه تصفیه هوا برای حساسیت به گرده
  15.  Odor انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا برای از بین بردن بو
  16.  Cold catalyst filter کاتالیزور سرد 
  17.  Electrostatic Filter فیلتر هوا الکترواستاتیک
  18. Photocatalytic Filter فیلتر فوتوکاتالیست
  19.  Nox سیستم تصفیه هوا داخلی برای از بین بردن دی اکسید نیتروژن
  20. Humidity رطوبت
  21. فیلتر HB
  22. Lower Vapor Droplet
  23. Pre Heating پیش گرمایش
  24. M3 Filter  -فیلتر M3
  25. F7 Filter - فیلتر F7

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده 25 برند معتبر دستگاه تصفیه هوا، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های دستگاه تصفیه هوا به لینک زیر مراجعه نمایند.


هوای پاک نه تنها مهم است بلکه برای همه ما نیز ضروری است. با این حال ، برخی ممکن است بگویند هوای پاک این روزها به دلیل تخریب مداوم محیط زیست و آلودگی هوا امکان پذیر نیست. پاک ترین محیط ، اتاق خواب یا محل زندگی شما هم می تواند پر از ذرات نامرئی و گاها قابل مشاهده و گازهای سمی و رطوبت که منشا تشدید همه آلودگی ها است باشد که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.
 این یکی از دلایلی است که موجب می شود انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا با توجه به نیاز شما بسیار حائز اهمیت باشد چرا که دستگاه تصفیه هوا غلظت آلاینده ها را کاهش داده و سبب می شود هوایی سالم و تمیز را تنفس کنید.
دستگاه تصفیه هوا در انواع مدل ها و با قابلت های مختلف تولید و توزیع می شود که دارای فیلتر ها و سیستم های تصفیه متنوعی هستند و اصطلاحات کاربردی مخصوص به خود را دارند که در ادامه به شرح هریک از آنها خواهیم پرداخت.
شناخت هریک از اصطلاحات دستگاه تصفیه هوا در انتخاب درست شما را یاری میکند.

 

دستگاه تصفیه هوا

 

AQI شاخص کیفیت هوا


شاخصی برای گزارش کیفیت روزانه هوا است. این شاخص به شما می گوید هوای اطراف شما چقدر تمیز یا آلوده است ، و ممکن است چه تأثیراتی بر سلامتی شما داشته باشد. AQI ممکن است بر تأثیرات هوا بر سلامتی شما طی چند ساعت یا چند روز پس از تنفس هوای آلوده تمرکز کند. این شاخص ذرات 2.5 میکرون یا بالاتر را ضبط می کند، این اندازه 30 برابر از یک رشته مو کوچکتر است. این شاخص اطلاعات ارزشمندی در مورد کیفیت هوایی که تنفس می کنید فراهم می کند ، بنابراین می توانید برای بهبود هوای اطراف ، تغییرات لازم را ایجاد کنید.
 

AQI شاخص کیفیت هوا
 

CADR نرخ تحویل هوای پاک


میزان تحویل هوای پاک یا همان CADR نمایش عددی از چگونگی اثربخشی تصفیه کننده مواد حساسیت زای شناخته شده ، از گرد و غبار و گرده ها ، گرفته تا دود سیگار است. به طور کلی ، هرچه CADR بالاتر باشد ، دستگاه تصفیه هوا بهتر است ، زیرا CADR میزان هوای پردازش شده توسط دستگاه تصفیه هوا نشان می دهد. انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی آزمایش های مستقلی را در مورد تصفیه هوا انجام می دهد و بر اساس نتایج این تست ها عددی را تعیین می کنند. این عدد CADR در مشخصات دستگاه تصفیه هوا استفاده می شود و به راحتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

 

VOC دستگاه تصفیه هوای شیمیایی


دستگاه های تصفیه هوا شیمیایی VOC (ترکیب آلی فرار) به طور خاص برای کاهش قرار گرفتن در معرض آلاینده ها طراحی شده اند. سلامت انسان می تواند تا حد زیادی تحت تأثیرقرار گرفتن در معرض آلودگی های گاز یا VOC بصورت کوتاه مدت باشد. این علائم متأسفانه می تواند شامل سردرد ، حالت تهوع ، سرگیجه و وخیم تر شدن علائم آسم باشد. 
متأسفانه هوای آلوده بر سلامت تأثیرات طولانی مدت دارد و می تواند خطر ابتلا به بیماری های شدید و مشکلات مزمن را افزایش دهد. در مرحله اول ، بهتر است که در از بین بردن منبع گازهای آلاینده از محیط خود تحقیق و تمرکز کنید. مهمترین عمل تمیز کردن هوا از طریق کاهش آلودگی و گازها از هوایی که تنفس می کنیم است. نه تنها داشتن دستگاه تصفیه هوا برای خارج کردن ذرات از هوا مهم است بلکه در مرحله ای از فرآیند فیلتر کردن، گازهای خطرناک را نیز از بین می برد.
 بسیاری از دستگاه های تصفیه هوا VOC دارای فیلتر حاوی کربن فعال هستند زیرا یکی از ساده ترین و مفیدترین راه ها برای کاهش آلاینده های گازی و خطرناک احتمالی است.VOC را می توان در هر چیزی از رنگ و مبلمان گرفته تا فرش و وسایل نقلیه جدید یافت. دستگاه تصفیه هوا MCS یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش یا از بین بردن این محرک ها است.

 

HEPA فیلتر هپا


HEPA مخفف حجم هوا با کیفیت بالا است. فیلتر HEPA نوعی فیلتر هوای مکانیکی است. این فیلتر با عبور دادن هوا از طریق منافذ ریز که ذرات مضر مانند گرده ، شوره حیوان خانگی ، کنه های گرد و غبار و دود دخانیات را به دام می اندازد ، کار می کند.
استفاده از فیلتر HEPA می تواند بیشتر ذرات موجود در هوا را که ممکن است آلرژی را بدتر کند از بین ببرد. اما ذرات معلق در هوا تنها ذرات خانه شما نیستند. تعداد بیشتری از موارد موجود در فرش ، تخت خواب وسایل تزیینی و روی میز کار هستند. بنابراین تمیز نگه داشتن این مناطق بسیار مهم است. همچنین ، در صورت امکان ، خلاص شدن از شر منبع حساسیت ها و تحریک کننده ها نیز مهم است.این بدان معنی است که محصولی با برچسب HEPA در گرفتن ذرات میکروسکوپی بسیار کارآمد است. این بیشتر غبار ، شوره ، گرده ، کپک و سایر آلرژن های متداول را که در خانه جمع آوری می شود ، پوشش می دهد.
به طور خلاصه ، یک دستگاه تصفیه هوا HEPA به یک فیلتر متراکم مجهز است ، که فیلتر HEPA نام دارد. این فیلتر همان چیزی است که ذرات ذکر شده در بالا را به دام می اندازد و از معلق شدن آنها در خانه شما جلوگیری می کند. یک دستگاه تصفیه هوا HEPA می تواند ذرات مضر را به دام بیندازد ، اما بوی حاصل از این آلاینده ها همچنان ادامه دارد. برای خلاص شدن از بو، به محصولی احتیاج دارید که شامل فیلتر کربن فعال شده است. این فیلتر برای خنثی سازی و از بین بردن بوها در انواع مختلف طراحی شده است.

HEPA فیلتر هپا

آنفلوانزای H1N1


آنفلوانزای H1N1 همچنین به آنفولانزای خوکی نیز معروف است و در گذشته مستقیماً از خوک ها منتقل می شد.آنفولانزای خوکی اکنون یک بیماری همه گیر جهانی است و جان هزاران نفر در سراسر جهان را گرفته است.

 

محافظت از آنفولانزای خوکی H1N1


سازمان بهداشت جهانی WHO اعلام کرده است که ویروس آنفلوانزای خوکی H1N1 در حال حاضر یک ویروس رسمی PANDEMIC است که غیرقابل توقف است و بدون شک افراد را در سراسر جهان آلوده می کند! آنفلوانزای خوکی H1N1 اولین ویروس آنفولانزای همه گیر در سطح بالاتر در 41 گذشته سال است و به سرعت در حال شیوع است!
برخی از دستگاه های تصفیه کننده هوا با سیستم های نور ماوراء بنفش به عنوان سیستم های نوری UV قادر به از بین بردن ویروس آنفولانزا و باکتری ها هستند. بیمارستان ها ، مطب پزشک و مشاغل دیگری که شامل داروخانه ها ، کارمندان مطب ها و ...هستند ، می توانند پاک کننده های هوا HEPA با سیستم های سبک ماوراء بنفش، UV را برای محافظت بهتر در برابر ویروس های آنفلوانزا خریداری کنند!

پیشنهاد مطالعه : فیلتر هپا و اولپا در دستگاه تصفیه هوا

PLASMA تصفیه کننده هوا پلاسما


دستگاه تصفیه هوا پلاسما به فیلترهای بسیار کوچکی مجهز است که قابلیت گرفتن ذرات کوچکی که انواع دیگر فیلترها به راحتی از دست می دهند را دارا می باشد. این بدان معنی است که تصفیه کننده هوا پلاسما نه تنها قادر به کاهش و از بین بردن باکتری ها و ویروس ها است بلکه سایر ذرات مضر مانند گرد و غبار ، دود و گرده را نیز از بین می برد. تصفیه کننده هوا پلاسما سرد و دیگر دستگاه تصفیه هوا مولد پلاسما با انتشار یون های مثبت و منفی کار می کنند. این یون ها آرایش یکسانی با آب دارند ، که به آنها اجازه می دهد تا در اطراف ذرات مضر از هم جدا شده و دوباره بپیوندند. 
هنگامی که یون ها با سموم به هم می پیوندند ، در فیلتر پلاسما گرفتار می شوند و به طور موثری آنها را از هوایی که در آن نفس می کنیم خارج می کنند. این فن آوری در دستگاه تصفیه هوا پلاسما یک راه حل کم هزینه  برای بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان است ، زیرا آنها به تعویض مکرر فیلتر مانند سایر دستگاه های تصفیه هوا نیاز ندارند. فیلترهای هوا پلاسما بسیار کارآمد هستند ، به طور کلی برای کارکردن به یک لامپ استاندارد نیاز دارند. و برق کمتری مصرف می کنند. 
دستگاه های تصفیه هوا مجهز به پلاسما در ابتدا به دلیل اثربخشی در از بین بردن باکتری ها ، ویروس ها و سایر آلرژن ها برای استفاده در بیمارستان ها طراحی شدند. آنها همچنین بسیار بزرگ بودند و برای استفاده در خانه امکان پذیر نبودند. با این حال ، در سال های اخیر این فناوری بهبود یافته و تصفیه کننده هوا پلاسما اکنون بسیار کوچکتر شده است ، و به طبع برای مصارف خانگی نیز کاربردی شده است.

 

Ionizer یونیزه کننده


بعضی از دستگاه های تصفیه هوا فیلتر True HEPA مشترک ندارند ، در عوض از یک یونیزر برای پشتیبانی از فیلتر هوای فیزیکی استفاده می کنند ، یا به عنوان تنها روش تصفیه هوا کار می کنند. یونیزر هوا وسیله ای است که از الکتریسیته با ولتاژ بالا برای ایجاد یون های منفی استفاده می کند و مولکول های هوا را به صورت الکتریکی شارژ می کند.
 یونیزر هوا با شارژ الکتریکی مولکول های هوا ، هوا را در اتاق تمیز می کند. بسیاری از دستگاه های تصفیه هوا از فن ها و فیلترها برای از بین بردن آلاینده ها از هوا استفاده می کنند. یونیزه کننده های هوا برای حذف ذرات ، میکروب ها و بو از هوا از یون ها استفاده می کنند. یونیزه کننده های هوا ، هوا را در یک اتاق سالم تر می کنند تا افراد به راحتی نفس بکشند ، خصوصاً برای افرادی که از آلرژی ، آسم و سایر بیماریهای مرتبط با تنفس رنج می برند بسیار نجات دهنده است.
یونیزه کننده هوا که همچنین به عنوان فیلتر یونی یا ژنراتور یونی شناخته می شود، یکی از محبوب ترین فیلترهای هوا است که توسط دستگاه تصفیه هوا مورد استفاده قرار می گیرد. به جای استفاده از فن برای جذب هوای آلوده به فیلتر هوای فیزیکی ، یونیزر هوا،از الکتریسیته برای انتشار ابر یون های منفی (یا آنیون ها) و برای شارژ الکتریکی مولکول های هوا استفاده می کند. در نتیجه یون های منفی ذرات موجود در هوا را شارژ کرده و قابلیت  جذب پیدا میکنند تا روی صفحه جمع کننده جمع شده یا  بر روی فیلتر هوای مکانیکی و یا به روی نزدیکترین دیوارها و سقفها قرار گیرند.

 

 Carbon Active Filter فیلتر کربن اکتیو


فیلتر کربن فعال شده، فیلتر هوای کربن اکتیو 
فیلتر کربن فعال شده یک روش مهم تصفیه هوا برای مقابله با دود و بو است. فیلتر کربن اکتیو به طور گسترده در تصفیه هوا مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا این فیلتر هوا تنها راه حل جذب و رفع دود و بو است ، بنابراین می توانید از هوای تازه و تمیز لذت ببرید. فیلتر کربن فعال هرگز به عنوان یک فیلتر هوای مستقل در تصفیه هوا عمل نمیکند. فیلتر کربن اکتیو باید با دیگر فیلترهای هوا ترکیب شود تا ذرات ریز میکروسکوپی موجود در هوا از بین برود. 
دستگاه های تصفیه هوای مشترک حداقل دارای یک سیستم تمیز کردن هوای 3 مرحله ای هستند که دارای یک فیلتر پیش فیلتر ، یک فیلتر کربن فعال شده و یک فیلتر واقعی HEPA است.

فیلتر کربن اکتیو

Pre Filter یا پیش فیلتر


از دستگاه تصفیه هوا با کمترین کارایی تا قدرتمند ترین دستگاه تصفیه هوا، همه آنها یک چیز مشترک دارند و آن پیش فیلتر است.
هنگام مقایسه محصولات مختلف دستگاه تصفیه هوا ، متوجه می شوید که برخی از دستگاه ها دارای یک پیش فیلتر اختصاصی هستند و برخی دیگر این ویژگی را با یک فیلتر کربن فعال شده ترکیب می کنند. 
صرف نظر از نحوه نصب پیش فیلتر در دستگاه ، یک چیز صادق است، و آن هدف از تعبیه پیش فیلتر به عنوان اولین خط دفاع برای گرفتن بزرگترین ذرات ممکن است.
پیش فیلتر یکی از بخش های اساسی در دستگاه تصفیه هوا است زیرا باعث افزایش عمر فیلترهای اصلی مانند فیلتر HEPA می شود.
اگر پیش فیلتر در دستگاه نبود ، فیلتر HEPA به سبب عبور ذرات بزرگتر از حد مشخص سریعتر از بین می رود. این امر باعث می شود که شما مجبور باشید هر سال مبلغ بیشتری را برای تعویض فیلترهای اصلی هزینه کنید.
خوشبختانه ، برای بهتربودن کیفیت دستگاه تصفیه هوا ، یک پیش فیلتر تصفیه وجود دارد که باعث می شود سرمایه گذاری طولانی مدت بهتری برای فیلتر های دیگر داشته باشید.
پیش فیلترها برای گرفتن ضایعات بزرگ مانند خز مو ، گرد و غبار و برخی گرده ها مناسب هستند. هنگامی که این ذرات به دام افتادند ، فیلترهای دیگر داخل دستگاه تصفیه هوا می توانند در حداکثر سطح خود کار کنند.

 

 Dust گرد و غبار


گرد و غبار را می توان در بیرون از منزل ، در دفاتر و اتومبیل ها و به ویژه در خانه پیدا کرد. این گرد و غبار موجود در خانه های ما ممکن است علائم آلرژی را ایجاد کند. استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای کاهش گرد و غبار ممکن است روشی مؤثر برای مقابله با این علائم آلرژی باشد.
 با این وجود ، یادگیری بیشتر در مورد گرد و غبار ، از کجا به وجود آمده و چگونگی جلوگیری از بازگشت آن مهم است. گرد و غبار از منابع مختلفی از جمله سلولهای مرده پوست ، ملافه ، مبلمان و لباسهای ما سرچشمه می گیرد. علاوه بر این ، گرد و غبار توسط سطوح یا مواد ساخته شده از الیاف ایجاد می شود.
گرد و غبار نه  تنها آزار دهنده است  بلکه می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. ممکن است گرد و غبار نسبتاً بی ضرر به نظر برسد ، اما می تواند برای سلامت تنفس شما مضر باشد. ریه ها مکانیسم دفاعی طبیعی بدن هستند ، زیرا ذرات گرد و غبار را از سیستم تنفسی خارج می کنند. اما ، در معرض سطح بالای گرد و غبار ، خطر ابتلا به بیماری به طرز چشمگیری افزایش می یابد.
نکته مهم دیگر این است که اغلب ، ما از کلمات "کنه های گرد و غبار" و "گرد و غبار" به طور متناوب استفاده می کنیم ، اما این دو یک چیز نیستند. کنه های گرد و غبار اشکالات ریز و درشتی هستند که از ذرات گرد و غبار تغذیه می شوند. اگر گرد و غبار را از بین ببرید ، شانس بهتری برای جلوگیری از کنه های گرد و غبار در اطراف خانه دارید.

 

Pm2.5


Pm2.5  به ذرات جامد با قطر کمتر یا برابر 2.5 میکرون در اتمسفر اشاره می کند، گاهی اوقات به عنوان ذرات ریه دیده می شود. بیشترین بارش هوای روزانه ما توسط PM2.5 ایجاد می شود. اگرچه pm2.5 به ندرت در جو قرار دارداما به دلیل اندازه کوچک آن، بسیار مناسب برای حمل ویروس ها و مواد مضر، ورود آسان به مجاری تنفسی وآسیب به آنها و آسیب جدی به بدن انسان است. 

Pm2.5

Pet dander نشانه‌های آلرژی و شوره سر حیوان خانگی


شوره سر حیوانات خانگی از پوستهای کوچک و حتی میکروسکوپی ساخته شده توسط گربه ها ، سگ ها ، جوندگان ، پرندگان و حیوانات دیگر با خز یا پر تشکیل شده است. همه ما تحت تأثیر شوره نیستیم ، اما شوره می تواند در افرادی که به طور خاص به این محرک ها حساسیت دارند ، واکنش ایجاد کند. علاوه بر شوره ، حساسیت به حیوانات خانگی از منبعی غیر از پوست حیوان نیزمی تواند رخ دهد.
شما می توانید نسبت به حیوانات خانگی حساسیت داشته باشید ، یا دچا آسم در اثر آلرژن های حیوان خانگی شوید. در این صورت ، تنفس آلرژن های حیوانی می تواند علائم تنفسی شما را بدتر کند و منجر به کاهش عملکرد ریه شود. غلظت آلرژن مورد نیاز برای ایجاد واکنش در افراد مختلف متفاوت است. آلرژی به حیوان خانگی ، علائم دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی شامل احتقان ، عطسه ، آبریزش بینی ، سفت شدن قفسه سینه و خس خس ، علاوه بر خارش ، چشمان آبکی ، اگزما یا بثورات پوستی را نیز در پی دارد.

 

 Mold کپک


قرار گرفتن در معرض کپک می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها ، همه افراد نسبت به کپک حساسیت ندارند ، اما ممکن است برای افرادی، علائم شایع شامل: آب ریزش بینی ، گلوی تحریک شده ، سرفه و خس خس وجود داشته باشد. 
با این حال ، فقط به این دلیل که شما یک واکنش آلرژیک به کپک ندارید ، به این معنی نیست که به سلامتی شما آسیب نمی رساند.
در حقیقت ، قرار گرفتن در معرض کپک برای مدت زمان طولانی باعث شده است که در بسیاری از افراد حساسیت شدید نسبت به آن ایجاد شود.
در سال 2004 ، انستیتوی پزشکی کشف کرد که قرار گرفتن در معرض قالب داخلی و کپک باعث ایجاد مشکلات دستگاه تنفسی فوقانی ، سرفه و خس خس در افراد سالم می شود. علاوه بر این ، مطالعات دیگری نیز انجام شده است كه نشان دهنده ارتباط بین قرار گرفتن در معرض زود هنگام کپک سبب ایجاد آسم در كودكان است.
وزارت بهداشت آمریكا اظهار داشت كه قالب و كپك داخل بدن سموم قدرتمندی تولید کنند كه نه تنها توسط ریه ها قابل جذب است ، بلكه توسط پوست و روده نیز قابل جذب است. اثرات طولانی مدت قرار گرفتن در معرض کپک می تواند اثرات جدی بر سلامتی شما از جمله سرطان ، سمیت عصبی ، از دست دادن حافظه ، شرایط قلبی و موارد دیگر داشته باشد.

 

 Pollen دستگاه تصفیه هوا برای حساسیت به گرده


گرده ماده ای پودری ریز ، به طور معمول زرد است و از دانه های گرده تشکیل شده است ، که از طریق هوا حمل می شوند و به گرده افشانی متقابل درختان ، چمنها و علفهای هرز کمک می کنند. گرده همچنین محرک شایع آلرژی فصلی است که به رینیت آلرژیک یا به طور معمول به عنوان تب یونجه معروف است.
علائم شدید آلرژی گرده ممکن است شامل موارد: سردرد، عرق، درد ناشی از سینوسهای مسدود شده، از بین رفتن بو و مزه، بیخوابی باشد. علاوه بر این ، افرادی که از آلرژی گرده رنج می برند ، خطر ابتلا به آسم را افزایش می دهند.
با استفاده از دستگاه تصفیه هوا می توانید کیفیت هوا در محیط داخلی را بهبود بخشیده و از تنفس هوایی بدون گرده لذت ببرید.

 

 Odor انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا برای از بین بردن بو


بوی داخلی از مواد آلی و ساخته شده توسط انسان منشأ می شود ، که فرار می شوند (به صورت بخار آزاد می شوند) و مولکول ها را در هوا پراکنده می کنند. بعضی از آنها به طور طبیعی در هنگام تبخیر رخ می دهند. منابع دیگر مانند غذا و حیوانات مرده در هنگام تجزیه یا تغییرات شیمیایی رخ می دهد.
در مناطقی مانند حمام ، آشپزخانه و زیرزمین که همه ما می دانیم بوی قوی یا بدی دارند ، گاهی اوقات از خوشبو کننده هوا استفاده می شود. اینها کمک می کنند ، اما درک این نکته مهم است که اکثر منابع بو را از بین نمی برند. در هر حالت ، استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای از بین بردن بوها بسیار مفید است.

 

 Cold catalyst filter کاتالیزور سرد 


کاتالیزور سرما به عنوان کاتالیزور درجه حرارت پایین نامیده می شود و می تواند فرمالدئید را جذب کند. بنابراین توانایی بسیار
زیادی در از بین بردن فرمالدئید دارد.
کاتالیزور سرد یک کاتالیزور با تکنولوژی بالا است. کاتالیست یا همان کاتالیزور می تواند انواع گازهای مضر را تجزیه کرده و نه تنها واکنش فرمالدئید با اکسیژن موجود در هوا را کاتالیز می کند بلکه واکنش آمونیاک ، تولوئن ، زایلن ، سولفید هیدروژن و گازهای مضر مختلف در TVOC را با اکسیژن برای تولید آب و دی اکسید کربن کاتالیز می کند. 
در شرایط دمای معمولی می تواند به عنوان یک واکنش کاتالیزوری مورد استفاده قرار گیرد. این ماده می تواند انواع گازهای بو دار و مضر را در مواد بی بو و بدون دما و فشار طبیعی تجزیه کند. در سیستم های تصفیه چند مرحله ای ، یک فیلتر کاتالیزور سرد وجود دارد که نقش مهمی در این سیستم ایفا می کند.


 

فیلتر کاتالیست سرد 


 

 Electrostatic Filter فیلتر هوا الکترواستاتیک


فیبرهای دارای بار الکتریکی هستند که این فناوری در تصفیه هوا مورد استفاده قرار می گیرد زیرا باعث می شود دستگاه تصفیه هوا راندمان اولیه نسبتاً بالایی (به طور معمول بین 50٪ تا 90٪) داشته باشد، در حالی که اجازه می دهد هوا به راحتی از طریق فیلتر حرکت کند. از این تکنولوژی کمتراستفاده می شود و نقطه ضعف آن، این است که الیاف با بارگیری ، بار الکترواستاتیک خود را از دست می دهند. و در واقع کارآیی خود را از دست می دهند و این امر سبب می شود کارایی فیلتر به کمتر از 20٪ کاهش یابد.
بالاتر از همه این فناوری الکترواستاتیک از یک اختراع انعطاف پذیر از مواد بافته شده به همراه یک هسته پزشکی با کیفیت ضد میکروبی و فوم استفاده می کند که مانع از رشد کپک و باکتری ها می شود.
به طور کلی یک فیلتر الکترواستاتیک در گرفتن ذرات 1 میکرون و بزرگتر موثر است. هر میکرون 1/25,000اینچ است.
 

فیلتر هوا الکترواستاتیک

پیشنهاد مطالعه : فیلتر الکترواستاتیک در دستگاه تصفیه هوا

Photocatalytic Filter فیلتر فوتوکاتالیست


دستگاه تصفیه هوا با فیلتر فوتوکاتالیست فواید زیادی دارد و ممکن است به سلامت تنفس و کیفیت کلی هوا کمک کند. دستگاه تصفیه هوا  دارای فیلتر فتوکاتالیستی یک وسیله تخصصی تصفیه هوا با استفاده از فناوری پیشرفته است و به عنوان یک فیلتر جمع و جور و کارآمد برای استفاده مسکونی و تجاری توسعه یافته است. هنگامی که یک دستگاه تصفیه هوا دارای فیلتر فوتوکاتالیست را امتحان کردید ، چیزی کمتر از آن را قبول نخواهید کرد.
دستگاه تصفیه هوا با فیلتر فوتوکاتالیستی مبتنی بر اکسیداسیون فوتوکاتالیستی (PCO) است ، یک فن آوری تصفیه هوا در حال ظهور است که ذرات ریز (0.1 میکرون به بالا) (ذرات بزرگتر) و گازهای سمی را به ترکیبات ایمن تر تبدیل می کند.
یک دستگاه تصفیه هوا فوتوکاتالیستی از نور ماوراء بنفش در طیف گسترده ای استفاده می کند ، که با یک کاتالیزور شیمیایی مبتنی بر دی اکسید تیتانیوم با فیلم نازک ، در حضور آب واکنش نشان می دهد تا رادیکال های هیدروکسیل و یون های فوق اکسید که اکسید کننده ترکیبات آلی فرار (VOC ها) هستند ، را از بین ببرد.

 

 Nox سیستم تصفیه هوا داخلی برای از بین بردن دی اکسید نیتروژن


فیلتر Nox Air clean جهت فیلتر کردن هوای آلوده که از طریق سیستم های تهویه مکانیکی وارد ساختمان های داخلی یا تجاری می شود ، طراحی شده است. سیستم جمع و جور از فیلترهای ذرات و گاز ترکیبی استفاده می کند تا سطح نیتروژن دی اکسید و ماده ذرات را در محدوده هدف کاهش دهد و هوا را برای تنفس ایمن تر کند.
فیلتر NOx دارای فیلتر گاز مورد آزمایش هوای تیپ 1 است که می تواند حداکثر 90٪ نیتروژن دی اکسید را از بین ببرد ، و اطمینان می دهد که غلظت هوا به زیر محدوده دستورالعمل 40 میکروگرم بر متر مکعب برسد.
عمر فیلتر Nox با طراحی فشرده و مقاومت کم در برابر جریان هوا تا 2 سال می باشد.

 

Humidity رطوبت


هدف دستگاه های خشک کننده و یا رطوبت گیر از بین بردن رطوبت هوا است. این امر مانع از رشد كپك و گرد و غبار می شود. آنها به ویژه در بخش هایی از خانه مانند زیرزمین های مرطوب که رطوبت جمع می شود بسیار مفید هستند.
کنه های گرد و غبار مضر ، موجودات میکروسکوپی که سبب حساسیت می شوند و مبتلایان به آسم آن را حس می کنند ، در رطوبت بالا رشد می کنند. آنها در رختخواب ، پارچه های شما ، فرشهای شما و هوای خانه شما زندگی می کنند. از بین بردن رطوبت بیش از حد از هوای داخل خانه به کنترل این آفات کمک می کند.
در برخی از دستگاه های تصفیه هوا از سیستم رطوبت زنی استفاده شده است که میتواند بخار سرد را وارد هواکند و در هوای سرد وآلوده نیاز شما به هوای ورودی و رطوبت را ازبین ببرد.
اکثرا کاربرد دستگاه های تصفیه هوا در فصل زمستان است که سیستم های گرم کننده رطوبت نسبی را به پایین ترین حد خود میکشانند و استفاده از دستگاه تصفیه هوا با رطوبت زن توجیح دارد.

 

فیلتر HB


فیلتر HB نوعی از فیلترهای هپا با قابلیت جذب ذرات معلق ریز تا 0.3 میکرون در دستگاه تصفیه هوا می باشد.

 

Lower Vapor Droplet


تکنولوژی که موجب عدم نشتی شبنم در اطراف دستگاه تصفیه هوا می شود.

 

Pre Heating پیش گرمایش


سیستم پیش گرمایش جهت از بین بردن آلودگی های موجود در هوا در دستگاه تصفیه هوا.

 

M3 Filter - فیلتر M3


فیلتر کلاس M3 یک فیلتر ضد میکروب و بیمارستانی است که برای مقابله با ویروس هایی نظیر آنفولانزا طراحی شده است.

 

F7 Filter - فیلتر F7


پیش فیلتر F7 برای جذب ذرات بزرگ از هوا در دستگاه تصفیه هوا استفاده می شود.
 

راهنمای خرید فیلتر تصفیه هوا


با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع دستگاه تصفیه هوا امکان مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات فنی شما می باشند.برای خرید فیلتر تصفیه هوا با کارشناسان بامین تهویه تماس حاصل نمایید

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید