منو
عایق چیست و چگونه کار می کند؟
عایق چیست و چگونه کار می کند؟

چهارشنبه 17 مهر 1398

0 2185 721

عایق چیست و چگونه کار می کند؟

عایق چیست و چگونه کار می کند؟اگر می خواهید خانه جدید خود را عایق بندی کنید یا خانه فعلی خود را مجددا عایق بندی کنید ، در اینجا ، ما به سؤالات عایق چیست و چگونه کار می کند؟ پاسخ خواهیم داد. ما دقیقاً خواهیم گفت که عایق چیست و چگونه برای محافظت از خانه شما و راحتی شما در تمام طول سال کار می کند.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با عایق چیست و چگونه کار می کند؟ با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. عایق چیست؟
  2. عملکرد عایق حرارتی چگونه است؟
  3. انواع مختلف عایق چیست؟
  4. از کجا می توان عایق بندی را شروع کرد؟
  5. مواد عایق

​همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده برند های معتبر عایق ، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های عایق به لینک زیر مراجعه نمایند.


اگر می خواهید خانه جدید خود را عایق بندی کنید یا خانه فعلی خود را مجددا عایق بندی کنید ، در اینجا ، ما به سؤالات "عایق چیست؟" و "عایق کاری چگونه است؟" پاسخ خواهیم داد. ما دقیقاً خواهیم گفت که عایق چیست و چگونه برای محافظت از خانه شما و راحتی شما در تمام طول سال کار می کند.
بسیاری از مواد و حالتهای عایق کاری که مطرح میشود مربوط به داخل دیوار ها وسقف است و شاید در برخی سازه ها پس از ساخت امکان عایق کاری وجود نداشته باشد.

عایق چیست و چگونه کار می کند؟

عایق چیست؟


در اصل عایق کاری برای پر کردن فضاها (از جمله شکاف های کوچک ، شکاف ها و مکان های قابل دسترسی در پشت دیوارها ، بالاتر از سقف ها و غیره) منزل شما استفاده می شود تا جریان بازتاب گرما را با بازتاب و یا جذب کاهش دهد.

انواع مختلف عایق وجود دارد از جمله عایق صوتی ، عایق رطوبتی و عایق حرارتی. هنگام بحث درباره عایق بندی در رابطه با خانه شما ، این عایق حرارتی است که باعث افزایش راندمان انرژی و راحتی می شود. عایق بندی حرارتی به عنوان محصولاتی تعریف می شود که با کاهش سستی و کاهش سرعت و کاهش حرارت از طریق ایجاد سدی بین مناطقی که از نظر دما تفاوت زیادی دارند ، تعریف می شود. بسیاری از اشکال عایق حرارتی مانند سلولز و فایبرگلاس نیز تا حدودی عایق صوتی را ایجاد می کنند.

 

عملکرد عایق حرارتی چگونه است؟


گرما به طور طبیعی از مناطق گرمتر به مناطق سردتر جریان می یابد. در طول زمستان ، گرما مستقیماً از فضاهای گرم (مانند خانه شما!) به فضای بیرون و فضاهای گرم نشده منتقل می شود. در ماه های تابستان ، گرما از گرمای بیرون از منزل به سمت فضای خنک تر منزل شما منتقل می شود.

عایق با کم کردن انتقال حرارت از یک فضای گرم به فضای خنک کار می کند. عایق کاری با کاهش مقدار انتقال حرارت از ساختمان در فصل زمستان (داشتن گرما و گرم نگه داشتن خانه) و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آن در ماه های تابستان (حفظ هوای سرد و گرم نگه داشتن) باعث افزایش راندمان انرژی خانه شما می شود.

هنگام نصب صحیح ، عایق می تواند با حفظ دمای یکنواخت از یک اتاق به اتاق دیگر ، سطح راحتی خانه شما را افزایش دهد. عایق همچنین باعث افزایش راندمان انرژی منزل شما خواهد شد و به طور قابل توجهی صورتحسابهای گرمایشی و سرمایشی را کاهش می دهد.
 

انواع مختلف عایق چیست؟
 

انواع مختلف عایق چیست؟

چندین نوع عایق حرارتی برای انتخاب وجود دارد ، از جمله:

  1. عایق فایبرگلاس: عایق فایبرگلاس یکی از پرکاربردترین انواع عایق است و می توان آن را به عنوان یک سیستم پتو رول و خفاش نصب کرد.
  2. عایق سلولزی: یکی از مناسب ترین نوع عایق های موجود در محیط زیست ، سلولز است که از 80٪ مواد قابل بازیافت ساخته شده است. همچنین یکی از بهترین انواع عایق بندی عایق صوتی می باشد.
  3. عایق فوم: فوم اسپری برای همه ترک های کوچک ، شکاف هایی که در پشت دیوار شما وجود دارد ایده آل است و می تواند به از بین بردن نشت هوا از درزها که می تواند باعث افزایش قبض انرژی شما میشود کمک کند!
  4. عایق بندی تابشی: این عایق را در اتاق زیر شیروانی ، درست زیر سقف ، می توانید نصب کنید تا به خانه شما کمک کند ،به جای جذب ، گرمای خورشید را منعکس کند.
  5. عایق فوم سفت و سخت: فوم سفت یا تخته سفت و سخت ، عایق به عنوان پانل فوم قابل برش در دسترس است. این سیستم عایق کاری عمدتا برای پروژه های جدید ساختمانی استفاده می شود.
  6. عایق کاری سنگی: ساخته شده از سنگ و مواد معدنی در الیاف مقاوم در برابر درجه حرارت بالا و کوچک ، عایق سنگی (یا پشم معدنی) برای انواع کاربردها استفاده می شود.
  7. عایق بندی کف: عایق بندی کف ، که اغلب بین اتصالات کف و اطراف سیم کشی ، لوله کشی و ... نصب می شود. این نوع عایق کاری برای به حداکثر رساندن بهره وری انرژی فوق العاده است !

بسیاری از انواع عایق - فایبرگلاس ، سلولز و تخته فوم - حرارت را جذب می کنند. آنها جریان گرما را که تحت عنوان هدایت معروف است متوقف می کنند از طرف دیگر سد تابشی ، گرمای خورشید را منعکس می کند و در اتاق زیر شیروانی نصب می شود تا خانه ها خنک و راحت شوند (و بسیار کارآمد باشند). همانطور که از نام آن پیداست ، عایق تابشی مانع از انتقال حرارت تابشی می شود.

پیشنهاد مطالعه : عایق صوتی چیست؟

از کجا می توان عایق بندی را شروع کرد؟

 

از کجا می توان عایق بندی را شروع کرد؟

 

عایق کاری زیر شیروانی: به عنوان یکی از بزرگترین منابع از دست دادن انرژی در خانه ها ، اتاق زیر شیروانی مکان های مناسبی برای عایق کاری هستند.
عایق کاری دیوار: دیواره ها منابع بزرگ دیگری برای از بین رفتن انرژی هستند و باید عایق بندی شوند - برای بهره وری بهتر در منزل ضروری است. مانند اتاق زیر شیروانی ، احتمالاً باید بیش از یک نوع عایق برای دیوارها استفاده کنید.

 

مواد عایق


مواد عایق ، این ماده را از مواد فیبری فله ای مانند فایبرگلاس ، پشم سنگ و پشم سرباره (پشم سرباره ماده ای است که از بازیافت ضایعات کوره بلند ذوب آهن ایجاد می شود) ، سلولز و الیاف طبیعی برای صفحات فوم سفت و صیقلی مورد استفاده قرار می گیرند. مواد فله ای در برابر جریان رسانا و - تا حد كم - جریان حرارتی همرفت در ساختمان ها مقاومت می كنند. تخته های کف صلب برای مقاومت در برابر جریان گرما رسانا ، هوا یا گاز دیگری را به دام می اندازند. 
فویل های بسیار بازتابنده در موانع تابشی و سیستم های عایق انعکاس دهنده گرمای تابشی را به دور از فضای زندگی منعکس می کنند و باعث می شود که آنها در هوای خنک کننده بسیار مفید باشند. سایر مواد کمتر متداول مانند فوم های سیمانی و فنلی و ورمیکولیت و پرلیت نیز موجود است.قیمت عایق های حرارتی با توجه به جنس عایق متفاوت می باشد.

مشاوره و خرید انواع عایق


با تشکر از اعتماد شما،فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع عایق ، عایق صوتی ، عایق حرارتی ، عایق الاستومری ، عایق رطوبتی امکان مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات فنی شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر