منو
بهترین فیلتر استخر
بهترین فیلتر استخر

پنجشنبه 28 شهریور 1398

0 1155 369

بهترین فیلتر استخر

فیلتر استخر در واقع یک محفظه فولادی یا فایبر گلاس یا PDHE است که دارای نازل های ورودی و خروجی آب و بستر سیلیس است. که کیفیت فیلتر شنی بستگی زیادی با کیفیت سیلیس داخل آن نیز دارد. از مزایای دیگر فیلتر شنی بر خلاف دیگر سیستم های فیلتر استخر ، فیلتر شنی ذره های بزرگ و کوچک شامل مو ، حشرات و برگها را جذب می کند.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با بهترین فیلتر استخر با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. مزایای فیلتر استخر شنی
  2. بهره برداری از فیلتر استخر شنی
  3. فیلتر استخر شنی مناسب را انتخاب کنید
  4. تنظیمات فیلتر استخر شنی فایبر گلاس
  5. تعمیر و نگهداری فیلتر استخر شنا
  6. راهنمای خرید فیلتر استخر
     

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع فیلتر استخر ، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های فیلتر استخر به لینک زیر مراجعه نمایند.

جهت مشاهده لیست انواع مدل های فیلتر استخر کلیک نمایید.

سیستم فیلتر بخش مهمی از استخر شما است. انتخاب یک فیلتر استخر مناسب  زمان بر است. فیلتر استخر در واقع یک محفظه فولادی یا فایبر گلاس یا PDHE  است که دارای نازل های ورودی و خروجی آب ( نازل فیلتر شنی ) و بستر سیلیس است.آب با عبور از لایه های سیلیس ناخالصی خود را از دست داده و شفاف میشود.
فیلتر استخر شنی پس از مدتی کارکردن باید بصورت معکوس شستشو شود که اصطلاحا به این کار بکواش گفته میشود.

 

چرا فیلتر شنی برای  تصفیه استخر بهترین انتخاب است؟

 

مزایای فیلتر شنی استخر

 

فیلتر استخر شنی یک سیستم فیلتر با کیفیت بالا است البته کیفیت فیلتر شنی بستگی زیادی با کیفیت سیلیس داخل آن دارد. سیلیس فیلتر استخر شنی در دو نوع سنگ و شیشه است که نوع شیشه ای یا کریستالی  دارای شکستگی بیشتر و در نتیجه دارای قدرت جذب بالاتر وکیفیت آب خروجی بهتر است.بر خلاف دیگر سیستم های فیلتر استخر ، فیلتر استخر شنی ذره های بزرگ و کوچک را جذب می کند. ذرات بزرگ شامل مو ، حشرات و برگها می باشد. 
در ذرات خاک تفاوت هایی وجود دارد ، آلاینده های واقعی استخر شنا نهفته هستند. این دسته شامل جلبک ها و فسفات ها است. فیلتر استخر شنی تنها راه برای حذف ذرات کوچک از آب استخر است.
با انتخاب یک فیلتر استخر شنی مناسب، می توانید رشد جلبک ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

 

بهره برداری از فیلتر استخر شنی

 

اگر پمپ استخر شنا نداشته باشید ، فیلتر استخر شنی کار نخواهد کرد. برای اطمینان از اینکه آب استخر شما شفاف و تمیز شود ، به هر دو مورد ، پمپ استخر و فیلتر استخر نیاز دارید.
پمپ استخر ، آب را از استخر به سمت فیلتر استخر پمپاژ می کند.پمپ استخر باید توانایی غلبه بر افت فشار تجهیزات استخر و مسیر راداشته باشد.
درمسیر پمپ استخر علاوه بر فیلتر، مبدل حرارتی برای گرمایش استخر و کلرزن  و یا سیستم UV برای ضدعفونی کردن آب استخر نیز نصب میشود.
اگر اسکیمر استخر دارید ، سیستم اسکیمر به احتمال زیاد دارای سبد پیش فیلتر یا فیلتر است. اسکیمر استخر می تواند ذرات بزرگتر مانند شاخه ها ، برگ ها ، حشرات و غیره را جمع کند.
هنگامی که آب به فیلتر استخر می‌رسد، در فیلتر استخر شنی از بالا به پایین ، پمپ می‌شود. آب با گذر از بستر رزین تصفیه میشود.

آب‌بر روی شن‌ها قرار گرفته ‌است و از آن به پایین نفوذ می‌کند ذرات معلق به شن می چسبند و آب تمیز و تازه از فیلتر استخر خارج می شود. سپس آب به استخر هدایت می شود و گاهی اوقات ابتدا از سیستم گرمایش و کلرزن استخر عبور می کند.

 

بهره برداری از فیلتر شنی

 

فیلتر استخر شنی مناسب را انتخاب کنید

 

انتخاب فیلتر استخر شنی مناسب به حجم آب استخر شما بستگی دارد. باید بر اساس این حجم ، میزان جریان فیلتر شنی خود را محاسبه و فیلتر مورد نظر را انتخاب کنید. برای استخر خصوصی باید فیلتری را انتخاب کنید که بتواند ظرف 6 ساعت تمام آب موجود در استخر شما را فیلتر کند.

 

تنظیمات فیلتر شنی فایبر گلاس

 

فیلتر شنی فایبرگلاس یک شیر شش راهه با تنظیمات مختلف دارند. می‌خواهیم توضیح دهیم هر کدام از آن‌ها چه می‌کنند؟

فیلتر : این همان کاری است که فیلتر استخر شنی شما 99٪ از زمان انجام می دهد ، آب استخر شنا را فیلتر می کند.

تخلیه : در این موقعیت ، آب بدون عبور از شن و ماسه مستقیماً از صافی خارج می شود. این مورد فقط در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که استخر بسیار کثیف باشد و تمیز کردن کامل و یا تعویض آب استخر لازم باشد. لطفاً توجه داشته باشید: این تنظیم در واقع استخر شما را خالی می کند.

شستشوی برگشتی یا بکواش : این یک چرخه تمیز کردن کوتاه از شن برای بهبود فیلتراسیون است. توصیه می شود این کار را یک بار در هفته انجام دهید. آب از طریق سیلیس به ترتیب معکوس (از پایین به بالا) شسته می شود و مواد معلق را از سیلیس  فیلتر جدا کرده و خارج می کند.

شستشو : این تنظیمات پس از شستشو به طور مستقیم استفاده می شود. اجازه دهید تا آب در صافی از بالا به پایین  به مدت 30 ثانیه اجرا شود. این امر باعث می شود که ماسه ها دوباره در جای خود قرار بگیرند و اینکه هرگونه مواد معلق همانند وضعیت " تخلیه ", می‌شود.

گردش : آب از پمپ مستقیماً به استخر شنا می رود بدون اینکه از فیلتر استخر عبور کند. این بدان معنی است که آب فیلتر نشده است.

بسته شدن : همه درگاه ها بسته هستند. اگر پمپ شما هنوز روشن است ، ظرف چند ثانیه آن را خاموش کنید زیرا فشار درون فیلتر سریع بالا می رود.

تنظیمات فیلتر شنی فایبر گلاس

 

تعمیر و نگهداری فیلتر استخر شنا

 

فیلتر استخر شنا عموماً نیازمند تعمیرات بسیار کمی است. شما باید هر هفته فیلترها را با اجرای بکواش به مدت 5 دقیقه فیلتر را تمیز کنید. سپس فیلتر را روی "شستشو" قرار دهید تا به سرعت هرگونه آلودگی پاک شود.
پس از ۵ سال، شما به تعویض شن در فیلتر خود نیاز خواهید داشت البته این زمان بستگی زیادی به نوع سیلیس کاربردی دارد. در این صورت لایه بالایی ماسه به دلیل تجمع ماده معدنی دشوارتر است. بنابراین فیلتر شنی می‌تواند مسدود شده، فشار داخل فیلتر را افزایش داده و نرخ جریان فیلتر را کاهش دهد. عدم جایگزینی صحیح شن، ممکن است منجر به شکست و ترکیدگی کامل فیلتر شما شود.

 

راهنمای خرید فیلتر استخر

 

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع فیلتر استخر را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

 

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر