منو
فیلتر استخر
فیلتر استخر

دوشنبه 4 شهریور 1398

0 1306 455

فیلتر استخر

فیلتر استخر دستگاهی برای جداسازی ناخالصی ها و شفاف سازی آب استخر می باشد. فیلتر استخر ذرات بزرگ و کوچک و بسیاری از آلودگی های آب استخر را جذب میکند و مانع گردش آزادانه  آلودگی ها در آب استخر می شود.همچنین با استفاده از فیلتر استخر بسیاری از باکتری های موجود در  آب استخر را می توان جدا نمود.فیلترهای استخر همچون پمپ های استخر ضروری و کاربردی می باشند.برای عملکرد صحیح فیلتر استخر نیاز به پمپ تصفیه استخر با دبی و هد مشخص است.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با فیلتر استخر و انواع آن با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. فیلتر استخر چیست؟
  2. انتخاب فیلتر استخر
  3. اهمیت فیلتر استخر
  4. زمان تمیز کردن فیلتر استخر
  5.  نحوه تمیز کردن فیلترهای استخر

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع فیلتر استخر ، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های فیلتر استخر به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

آب استخرها برای لحظاتی شاد و راحتی طراحی شده‌اند، اما حفظ کیفیت آب استخر امری حیاتی است که برای این منظور از ابزارهای مختلفی بهره می‌بریم. یکی از این ابزارها، فیلترهای استخر هستند. در این مقاله، به بررسی این سوال پرداخته خواهد شد: "فیلتر استخر چیست و چرا اهمیت دارد؟"

فیلتر استخر چیست؟

فیلتر استخر دستگاهی برای جداسازی ناخالصی ها و شفاف سازی آب استخر می باشد. فیلتر استخر ذرات بزرگ و کوچک و بسیاری از آلودگی های آب استخر را جذب میکند و مانع گردش آزادانه  آلودگی ها در آب استخر می شود.همچنین با استفاده از فیلتر استخر بسیاری از باکتری های موجود در  آب استخر را می توان جدا نمود.
فیلترهای استخر همچون پمپ های استخر ضروری و کاربردی می باشند.
برای عملکرد صحیح فیلتر استخر نیاز به پمپ تصفیه استخر با دبی و هد مشخص است.تا علاوه بر گردش آب استخر در سیکل زمانی مشخص توان غلبه بر افت فشار فیلتر و تجهیزات دیگر را داشته باشد.
البته این نکته نیز بسیار حائز اهمیت می باشد که فیلتری که برای تمیز کردن استخر انتخاب میشود به لحاظ نوع و اندازه و توان تصفیه متناسب با نیازهای استخر باشد.
معمولا در همه ی استخر ها برای جدا سازی ناخالصی ها و ذرات معلق و آلاینده ها از سه نوع فیلتر با توجه به نوع کاربرد و مزایایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

این فیلتر ها عبارتند از:

  1. فیلتر ماسه ای یا شنی
  2. فیلتر فشنگی یا کارتریجی
  3. فیلتر خاک سیلیسی یا دیاتومه

فیلتر استخر

انتخاب فیلتر استخر

انتخاب یک فیلتر استخر متناسب با فضای خود، کار آسانی نیست. قبل از خرید فیلتر استخر مناسب خود ، بهتر است تمام جزئیات مربوط به استخر خود را بدانید تا بتوانید بهترین فیلتر ممکن را خریداری نمایید.
استخرها در انواع مختلفی ساخته می شوند  با این حال دو نوع معمولا وجود دارد که عبارتند از : مستطیل و گرد. با توجه به نوع استخر خود مساحت سطح و دبی مورد نیاز استخر خود را به درستی محاسبه کنید.

برای بدست آوردن مساحت استخرها ی مستطیلی باید طول ، عرض و عمق را باهم ضرب کنید ، عددی که به دست میاید بر حسب متر مکعب می باشد سپس مقدار عدد بدست آمده را تقسیم بر 6 نمایید. عدد نهایی دبی مورد نیاز فیلتر شما را مشخص می نماید.البته زمان تصفیه استخر با توجه به کاربری آن متفاوت است.

همچنین در استخرهایی که به شکل گرد ساخته شده اند میتوانید به سادگی مساخت آن را در عمق ضرب نمایید که عدد حاصل بر حسب متر مکعب می باشد سپس مقدار عددی که بدست آورده اید را تقسیم بر 6 نمایید دبی مورد نظر شما مشخص می گردد.

هنگام انتخاب فیلتر استخر باید دقت داشته باشید که همیشه اندازه فیلتر استخر و پمپ استخر باهم مطابقت داشته باشند.

فیلتر استخر

آیا می دانید شرکت فنی و مهندسی بامین تهویه تمامی تجهیزات استخر شامل تجهیزات نظافتی استخر ، تجهیزات ضدعفونی استخر و تجهیزات جانبی استخر را متناسب با نیاز کاربران با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت  به مشتریان عزیز ارائه می دهد؟
جهت مشاهده راهنمای خرید تجهیزات استخر  به لینک زیر مراجعه نمایید.
 قیمت تجهیزات استخر

اهمیت فیلتر استخر

برای داشتن یک استخر تمیز و شفاف استفاده از فیلترهای استخر ضروری می باشد. فیلترهای استخر آب را از هر گونه ذرات معلق در آب که بسیار کوچک هستند و قابل دیدن با چشم نیستند را به راحتی تمیز و فیلتر می نمایند. از جمله موارد دیگر می توان به عوامل بیماری زا ، میکروارگانیسم های ناشی از شناگران آلوده ، عرق ، ادرار ، بزاق ، ماده مدفوع ، ذرات مواد غذایی و حشرات ریز اشاره کرد. فیلترهای استخر همچنین از رشد باکتریها و جلبک ها جلوگیری می کنند.

پیشنهاد مطالعه : محاسبه فیلتر شنی

زمان تمیز کردن فیلتر استخر

برای دستیابی به کیفیت مطلوب آب در استخرها ، تمیز کردن فیلتر استخر بسیار اهمیت دارد. در فیلترهای استخر زمانی که افت فشار استخر زیاد شود زمان آن رسیده است که فیلتر های استخر را تمیز و شستشو دهید. 
فیلتر استخر اگر در دوره های منظم بکواش و سرویس نشود به مشکلات بزرگی بر میخورد که گاها امکان تخلیه سیلیس از آن نیست و باید به کل فیلتر تعویض گردد.

 نحوه تمیز کردن فیلترهای استخر

نحوه تمیز کردن فیلترهای استخر شنا به صورت زیر می باشد:

  1. در ابتدا پمپ را خاموش نمایید،سپس شیرهای تعبیه شده در خط مکش را ببندید. 
  2. در پوش فیلتر را بردارید ، دقت داشته باشید که اگر فیلتر از نوع شنی باشد باید سبد نگهدارنده شن و سایر اجزای داخلی فیلتر را دراورید. اگر فیلتر کارتریجی باشد باید کارتریج را خارج کنید و اگر فیلتر از نوع دیاتومی بود با دقت میله نگهدارنده ، شبکه های فیلتر و چند راهه آن را خارج نمایید.
  3. در مرحله بعد برای فیلتر های دیاتومی و کارتریجی شبکه های فیلتر یا کارتریج آن را کاملا و با حوصله شستشو دهید همچنین می توانید در صورت نیاز از محلول های پاک کننده برای شستشو استفاده کنید.برای فیلتر های شنی پس از بازکردن دریچه های بازدید تخلیه شن  ، کف فیلتر را با فشار بالا آب شستشو دهید و با یک جارو آن را تمیز کنید.
  4. در مرحله ی آخر به ترتیب تمام اجزایی که از فیلتر خارج کرده اید را در جای خود قرار دهید.شیر های لوله کشی استخر را باز نمایید. پمپ را روشن و هواگیری نمایید.

 به این نکته توجه کنید که هواگیری فیلتر به ویژه پس از تمیز کردن آن ، حتما باید انجام شود ، چنانچه هواگیری انجام نشود، مخزن فیلتر از آب پر نمی شود و بازده فیلتر گاهی به نصف کاهش می یابد. البته در فیلتر کارتریجی بخشی از هوای فیلتر در قسمت فوقانی بستر آن معمولا خالی است که این فضا را هوا اشغال می کند. این مقدار هوا در داخل فیلتر در عمل هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند ولی در صورتی که هوای داخل محفظه فیلتر بستر فیلتر را نیز اشغال کند، بازده به شدت کاهش می یابد.

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع برندها و مدل های فیلتر استخر را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر