منو
پمپ درین چیست؟
پمپ درین چیست؟

شنبه 18 خرداد 1398

0 4309 1424

پمپ درین چیست؟

پمپ درین به پمپ های کوچکی گفته می شود که برای جابه جایی حجم کم آب با ارتفاع کم ،مورد استفاده قرار می گیرند.
آب چگالیده کویل های سرمایشی مانند کولر گازی ، اسپلیت ، فن کویل ، هواساز ، آب درین یونیت های دندان پزشکی ، درین پکیج های چگالشی و .... از موارد کاربردهای پمپ درین است.

پمپ درین به پمپ های کوچکی گفته می شود که برای جابه جایی حجم کم آب با ارتفاع کم ،مورد استفاده قرار می گیرند.
آب چگالیده کویل های سرمایشی مانند کولر گازی ، اسپلیت ، فن کویل ، هواساز ، آب درین یونیت های دندان پزشکی ، درین پکیج های چگالشی و .... از موارد کاربردهای پمپ درین است.
پمپ درین در دستگاه های دیگری مانند لباسشویی و ماشین ظرفشویی هم کاربرد دارد که نسبت به پمپ های درین معمول دارای قدرت و ظاهر و کارایی متفاوتی هستند.

تمامی مدل های پمپ درین با برق تکفاز کار می کنند و توان موتور آن ها از 15 تا 100 وات است.
 

هد و دبی پمپ درین


پمپ های درین دارای قدرت پرتاب آب تا نهایت 20 متر و قدرت جابجایی آب تا نهایت 400 لیتر بر ساعت را  دارند.

پمپ درین کولر گازی در مدل های دیواری معمولا پمپ های کوچک با توان پرتاب آب تا 10 متر با حداکثر دبی 15 لیتر بر ساعت هستند.

 

انواع پمپ درین


پمپ درین در 4 مدل تانک ، دیواری ، دوتکه  با امکان نصب داخل تشت و یک تکه با امکان نصب در تشتک  تولید می شود.
 

پمپ درین تانک


این مدل از پمپ درین جهت بکارگیری در تخلیه آب کولر گازی ایستاده ، پکیج یونیت ها ، داکت اسپلیت ها و ... بکار می رود.
در کل در سیستم هایی که حجم تخلیه آب بالاست (تا 400 لیتر بر ساعت ) می توان از پمپ درین مدل تانک استفاده نمود.معمولا پمپ درین مدل تانک دارای دبی تا 400 لیتر بر ساعت و هد نهایتا تا 10 متر دارد.
توان موتور این پمپ از 50 تا 100 وات در مدل های مختلف متفاوت است و دارای حجم ذخیره قابل توجه تا 2 لیتر درون مخزن پمپ درین است.
پمپ درین تانک

پمپ درین دیواری


پمپ درین دیواری معمولا برای کولر گازی دیوای و یا فن کویل استفاده می شود و قابلیت نصب روی دیوار را دارد. این پمپ درین معمولا دارای دبی تا 15 لیتر بر ساعت و توان پرتاب آب تا 12 متر است. از پمپ درین دیواری برای تخلیه پساب یونیت های دندانپزشکی و تخلیه آب چگالیده پکیج های چگالشی استفاده می شود. از پمپ درین دیواری معمولا برای ظرفیت های برودتی تا 100000 بی تی یو بر ساعت می توان استفاده کرد. این پمپ دارای مخزن 250 میلی لیتری درون خود است.
پمپ درین دیواری

پمپ درین دوتکه


از پمپ درین دو تکه برای تخلیه آب تشتک استفاده می شود و داخل پنل دستگاه قرار می گیرد . این پمپ دارای یک تکه پمپ و یک ته حجم ذخیره به همراه فلوتر است . حجم ذخیره در این پمپ معمولا تا 50 میلی لیتر است.
پمپ درین دو تکه قابلیت مکش آب از فاصله دو متری را دارد ، بصورتی  آب  به صورت ثقلی وارد مخزن پمپ شده و از مخزن تا ارتفاع 2 متری توسط پمپ مکش می شود. حداکثر ارتفاع پرتاب این پمپ 10 متر است.
از پمپ درین دوتکه برای کولر گازی های کانالی و کاستی و فن کویل های سقفی تا توان برودت 55000 بی تی یو بر ساعت می توان بهره برد. حداکثر دبی این پمپ 15 لیتر بر ساعت است.
پمپ درین دو تکه

پمپ درین یک تکه سقفی


پمپ درین یک تکه سقفی جهت نصب به دیواره تشتک درین مناسب است و از این دستگاه معمولا برای اسپلیت های کانالی و کولر گازی کاستی سقفی و فن کویل های سقفی و کاستی می توان استفاده کرد. حداکثر توان پرتاب این پمپ معادل 1/5 متر است. در ساخت این پمپ نگهدارنده دستگاه به بدنه تشت تعبیه شده است .

بدنه پمپ درین داخل تشتکی از نوع استنلس استیل جهت جلوگیری از پوسیدگی است.توان موتور پمپ درین یک تکه سقفی تا 15 وات است.

پمپ درین دو تکه

قیمت انواع پمپ درین کولر گازی در بامین تهویه


مشاورین شرکت بامین تهویه امکان ارائه مشاروه جهت انتخاب و خرید انواع پمپ؛ پمپ درین، پمپ آب و ... بروزترین لیست قیمت انواع پمپ درین کولر گازی را به مشتریان محترم دارا میباشد.
فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تمامی اطلاعات فنی و تصاویر دستگاه های پمپ درین را با نازل ترین قیمت ها جهت مقایسه دستگاهها و خرید آسان، خارج از محدوده زمانی و مکانی و به آسان ترین روش ممکن را در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. 



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر