منو
دلایل بوی بد کولر آبی
دلایل بوی بد کولر آبی

شنبه 23 مرداد 1400

0 734 128

دلایل بوی بد کولر آبی

دلایل بوی بد کولر آبی : کولر های آبی یکی از پر مصرترین و پر کاربردترین خنک کننده ها می باشد . کولر های آبی توسط منبع آب، پوشال ها را مرطوب می کنند و هوایی که از داخل پوشال ها می گذرد مرطوب شده و باعث خنکی و باد سرد میشود.دلایل بوی بد کولر آبی می تواند...

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با دلایل بوی بد کولر آبی با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. خراب بودن پوشال های کولر آبی
  2. مکان نامناسب کولر آبی
  3. کثیف بودن آب ورودی
  4. نامناسب بودن روغن روغن کاری
  5. راکد شدن آب سینک
  6. سوختن پمپ

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع محصولات کولر آبی و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل ها به لینک زیر مراجعه نمایند.

جهت مشاهده لیست قیمت کولر آبی کلیک نمایید. 


کولر های آبی یکی از پر مصرترین و پر کاربردترین خنک کننده ها می باشد . کولر های آبی توسط منبع آب، پوشال ها را مرطوب می کنند و هوایی که از داخل پوشال ها می گذرد مرطوب شده و باعث خنکی و باد سرد میشود.گاهی اوقات با روشن کردن کولر آبی بوی نامطبوع و بدی استشمام می شود.در این مقاله به مواردی از دلایل بوی بد کولر آبی و روش های رفع بوی بد کولرآبی اشاره شده است پس تا آخر همراه ما باشید.

بوی بد کولر آبی دلایلی می تواند داشته باشد که مهمترین آن ها عبارتند از:

  1. خراب بودن پوشال های کولر آبی
  2. مکان نامناسب کولر آبی
  3. کثیف بودن آب ورودی
  4. نامناسب بودن روغن روغن کاری
  5. راکد شدن آب سینک
  6. سوختن پمپ

دلایل بوی بد کولر آبی

خراب بودن پوشال های کولر آبی

یکی از اصلی ترین دلایل بوی بد کولر آبی تعویض نکردن و خراب بودن پوشال های کولر آبی می باشد.پوشال ها به دلیل رطوبت زیادی که دارند و محیط تاریک و بدون نور ، محیط خوبی برای رشد باکتری ، قارچ و میکروب ها هستند.پس از مدتی استفاده از پوشال ها باید آن ها را تعویض کرد.همچنین اگر پوشالها را عوض نکنید در خنک کردن  محیط بی تاثیر خواهند شد.

مکان نامناسب کولر آبی

کولر آبی هوای تازه ی خود را از محیط بیرون می گیرد و در صورتی که محیط بیرونی شما آلوده باشد و بوی بدی داشته باشد مطمئنا بوی بد نیز وارد کولر خواهد شد.

کولر های آبی را نباید در نزدیک هواکش توالت یا مکان هایی که بوی بدی دارند نصب کنید.

کثیف بودن آب ورودی

افراد زیادی برای تامین آب کولر آبی از منبع آب استفاده می نمایند. اگر منبع آب کیفیت مناسبی نداشته باشد و یا در معرض نور خورشید قرار گیرد ، آب درون منبع بوی بدی می گیرد.منبع های آب باید زود به زود تمیز و مورد بررسی قرار بگیرند تا از وجود لجن یا مردار حیوانات جلوگیری شود.

نامناسب بودن روغن روغن کاری

بعضی از روغن هایی که برای روغن کاری کولر آبی استفاده می شوند با آب کولر ترکیب می شوند و بوی ناخوشایندی را ایجاد می کنند .بنابراین زمان خرید روغن به کیفیت آن دقت کنید. بعضی از ین روغن های بی کیفیت  به دلیل گرم شدن موتور کولر ، روغن می سوزد و باعث بوی بد می شوند.

راکد شدن آب سینک

راکد شدن آب درون سینک در صورتی که جریان نداشته باشد بو می گیرد و معمولا این اتفاق در صورت استفاده نکردن کولر هنگام مسافرت زیاد اتفاق می افتد. در صورت جریان نداشتن آب با روشن شدن کولر آبی باید پمپ آب بررسی شود.

سوختن پمپ

هنگام بررسی برای علت بوی بد در صورت به مشام خودن بوی سوختگی فورا کولر را خاموش و فیش را از پریز جدا کنید و بعد از بررسی و مطمئن شدن از علت بوی بد و مشکل در پمپ یا موتور باید از متخصص کمک بگیرید.

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع کولر آبی ، کولر آبی آبسال ، کولر آبی سلولزی ، کولر آبی کوچک ، کولر آبی پرتابل و ... را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر