منو

مقالات سختی گیر

انتخاب بهترین انواع رزین سختی گیر آب
دوشنبه 22 آبان 1402 / 143 10 0
آب، یکی از منابع حیات اساسی، اغلب با مشکلاتی همچون سختی و رسوبات معدنی روبرو است. در این زمینه، رزین‌های سختی‌گیر آب نقش بسیار حیاتی ایفا می‌کنند. اما چگونه می‌توان بهترین نوع رزین را برای نیازهای خاص آب خود انتخاب کرد؟ در این مقاله، به بررسی و مقایسه انواع مختلف رزین‌های سختی‌گیر آب پرداخته و راهنمایی برای انتخاب بهترین گزینه ارائه شده است.
تفاوت سختی گیر و فیلتر شنی تصفیه آب چیست ؟
شنبه 11 دی 1400 / 1045 131 0
ممکن است برخی از افراد عملکرد فیلتر شنی و دستگاه سختی گیر را یکسان بدانند در صورتی که این دو دستگاه دارای کاربرد و عملکردی کاملا متفاوت از یکدیگر بوده و هر کدام از این دو دستگاه به منظور خاصی استفاده میشود که دستگاه دیگر عملا نمیتواند کاربری دستگاه دیگر را برآورده سازد.انجام مقایسه تفاوت سختی گیر و فیلتر شنی ، نیازمند شناخت کامل هر دو دستگاه و موارد کاربری هرکدام است . در ادامه مقاله به بررسی تفاوت سختی گیر و فیلتر شنی می پردازیم.
نحوه کار سختی گیر رزینی
چهارشنبه 1 دی 1400 / 784 91 0
نحوه کار سختی گیر رزینی : هر گونه آبی که در طبیعت یافت میشود دارای یک سری مشخصات فیزیکی و شیمیایی مختص خود است که بسته به نوع کاربری مد نظر میتواند مفید یا مضر واقع گردد یکی از این مشخصات سختی آب است .سختی آب در اصطلاح به مجموع املاح کلسیم و منیزیم موجود در آب گفته میشود. در ادامه مقاله نحوه کار سختی گیر رزینی را به طور کامل توضیح داده ایم.
رزین های مبادله گر
سه شنبه 30 مهر 1398 / 1115 397 0
رزین های مبادله گر براساس پایه پلیمری به رزین های کاتیونی قوی، رزین های کاتیونی ضعیف، رزین های آنیونی قوی و رزین های آنیونی ضعیف تقسیم بندی می شوند.
به طور کلی رزین های نوع قوی در یک محدوده ی وسیع PH و رزین های نوع ضعیف در یک محدوده ی کوچک از PH مناسب هستند.
نحوه نصب سختی گیر
چهارشنبه 13 شهریور 1398 / 2793 729 0
توجه به موارد ذیل در هنگام نصب و راه اندازی سختی گیر باعث عملکرد عالی و سرویس مناسب دستگاه به مدت طولانی خواهد شد.
اقدامات لازم قبل از نصب و راه اندازی سختی گیر از کارهایی است که برای جلوگیری از آسیب به سختی گیر باید انجام شود.
در این مقاله به تفصیل به آن پرداخته ایم.