منو

مقالات مبدل حرارتی

انواع مبدل حرارتی صفحه ای و مزایا و معایب آنها
سه شنبه 7 آذر 1402 / 273 13 0
مبدل حرارتی صفحه ای دستگاه هایی هستند که برای انتقال انرژی بین دو سیال در دماهای مختلف استفاده می شوند. آنها بهره وری انرژی را بهبود می بخشند، زیرا انرژی موجود در سیستم می تواند به جای پمپاژ و هدر رفتن به بخش دیگری از فرآیند منتقل شود.
مبدل حرارتی صفحه ای لحیم کاری شده
سه شنبه 18 مهر 1402 / 305 19 0
مبدل حرارتی صفحه ای لحیم کاری شده نوعی مبدل حرارتی هستند که برای انتقال حرارت بین دو جریان سیال مانند سیال گرم و سیال سرد استفاده می شود. در این مقاله به مزایا و معایب، کاربرد و طراحی آنها پرداخته ایم.
تفاوت مبدل حرارتی صفحه ای واشردار و لحیم کاری شده چیست ؟
دوشنبه 3 مهر 1402 / 240 9 0
مبدل حرارتی صفحه ای واشر و مبدل حرارتی صفحه ای لحیم کاری شده دو نوع از مبدل های حرارتی صفحه ای هستند که در کاربری مختلف گرمایش، سرمایش و تبرید مورد استفاده قرار می گیرند.
در این مقاله از بامین تهویه به بررسی تفاوت مبدل حرارتی صفحه ای واشردار و لحیم کاری شده پرداخته ایم.
مبدل حرارتی صفحه ای جایگزین منبع دوجداره
سه شنبه 28 شهریور 1402 / 931 27 0
در پاسخ به این سوال که مبدل حرارتی صفحه ای جایگزین منبع دوجداره می تواند باشد؟ بهتر است ابتدا به بررسی ساختار و عملکرد هر دو دستگاه و سپس به بررسی مزایا و معایب استفاده از آنها بپردازیم تا با توجه به این اطلاعات انتخابی مطمئن انجام دهیم.
کاربردهای مبدل حرارتی
چهارشنبه 26 مرداد 1401 / 343 29 0
آشنایی با کاربردهای مبدل حرارتی پوسته و لوله و صفحه ای می تواند هنگام انتخاب کمک شایانی به شما بکند. از این رو‌ مطالعه این مقاله نگارش شده توسط سایت بامین تهویه را به شما پیشنهاد می کنیم.
انواع مبدل حرارتی
چهارشنبه 26 مرداد 1401 / 370 40 0
مبدل حرارتی دستگاهی است که گرما را بین دو یا چند سیال انتقال می دهد. این سیالات شامل مایعات، گازها یا بخار و با دماهای مختلف هستند‌.
طرز کار مبدل حرارتی و تنظیمات جریان مبدل
چهارشنبه 26 مرداد 1401 / 448 35 0
مبدل حرارتی دستگاهی است که برای انتقال حرارت از یک محیط به محیط دیگر استفاده می شود. این انتقال از طریق اختلاف دما بین دو سیال مثلا گاز یا مایع و یا ترکیب هر دو صورت می گیرد.
مقایسه انواع مبدل حرارتی استخر
دوشنبه 22 آذر 1400 / 1672 184 0
امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخت مبدل ها و تنوع مبدل ها می‌توان در تمام طول سال دمای آب استخر را در حد مطلوب نگه داشت.
در این مطلب انواع مبدل حرارتی استخر را از نظر ساختار، ظرفیت حرارتی مبدل، جنس مبدل، نوع عملکرد، مزایا و معایب و... مورد بررسی و مقایسه قرار داده ایم تا با آگاهی کامل از تمامی جنبه ها بتوانید بهترین و مناسب ترین مبدل حرارتی استخر را متناسب با نیاز و شرایط پروژه انتخاب و خریداری نمایید.
کاربرد مبدل حرارتی در صنایع نفت و گاز فراساحلی
پنجشنبه 23 آبان 1398 / 1413 435 0
صرف نظر از مکان و محل قرارگیری سکوی تولید نفت و گاز فراساحلی و نوع سیال موجود در چاه نیاز به گرمایش یا سرمایش ، رکن اصلی در این تاسیسات محسوب می شود.
 نیاز به تجهیزات انتقال حرارت در این تاسیسات به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله می توان به وجود تجهیزات تصفیه نفت خام یا متراکم سازی گاز در سکو اشاره کرد.