منو

مقالات هواساز

دستگاه هوارسان چیست و انواع آن کدامند؟
شنبه 6 خرداد 1402 / 360 22 0
دستگاه هوارسان (air handling unit)، یکی از اجزای اصلی سیستم تهویه مطبوع است و برای تهویه و خنک کردن هوا در ساختمان ‌ها و فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
مقایسه هواساز خانگی با هواساز صنعتی
سه شنبه 2 خرداد 1402 / 192 15 0
در ارتباط با مقایسه هواساز خانگی با هواساز صنعتی می توان به موارد مصرف خانگی و صنعتی این دستگاه ها و همچنین تفاوتشان در اندازه و قدرت موتور آنها جهت تولید هوا اشاره کرد.

تفاوت هواساز و فن کویل
دوشنبه 2 اسفند 1400 / 782 69 0
هواساز و فن کویل هردو دارای کویل و فن و فیلتر هستند، این دو دستگاه از لحاظ ظرفیت حرارتی و برودتی، کاربری، میزان هوادهی، امکانات، نصب، اپراتوری و نگهداری و لوله کشی و کانال کشی دارای تفاوت هایی هستند که در ادامه به تفصیل توضیح داده ایم.
نحوه ی عملکرد بادگیرها
دوشنبه 13 دی 1400 / 1155 87 0
گرمای خیلی زیاد و اشعه ی سوزان خورشید در روزهاى گرم و بلند تابستان آن چنان وجود بادگیرها را به خصوص در مناطق گرم کویری ضرورى ساخته است که بی اغراق مى توان گفت زندگی بدون آنها غیرممکن و طاقت فرسا مى باشد. بادگیرها باتوجه به جهت وزش باد در انواع چهارگوش، هشت گوش، مستطیل شکل و یا خرطومى ساخته می شوند. در ادامه مقاله به بررسی عملکرد بادگیرها خواهیم پرداخت.
عیب یابی هواساز
شنبه 27 شهریور 1400 / 1239 137 0
هواساز با انجام تمامی عملیات تهویه مطبوع : ضدعفونی و پاک سازی هوا، سرمایش و گرمایش، رطوبت گیری و... کامل ترین دستگاه در صنعت تهویه مطبوع به شمار می رود. دستگاه هواساز همانند سایر دستگاه های تهویه مطبوع ممکن است در عملکرد با مشکل و یا اختلالی مواجه شود. در این مقاله مشکلات و عیوب احتمالی این دستگاه را مورد بررسی قرار داده، تا با عیب یابی هواساز و همچنین ارائه راه حل هایی جهت رفع عیوب مربوطه، استفاده از این دستگاه کاربردی را برای شما آسان نموده و معایب این دستگاه را به حداقل برسانیم.
هواساز چیست و چه کاربردی دارد؟
یکشنبه 27 مرداد 1398 / 1850 733 0
هواساز دستگاهی جهت تامین هوای مطبوع با هدف ایجاد دما و رطوبت مناسب و قابل کنترل در محیط است.هواساز که یکی از مهمترین تجهیزات تهویه مطبوع به شمار می رود دستگاهی بسیار کارآمد است که در فصول سرد و گرم سال قابل استفاده است.
در این مقاله با هواساز خانگی، صنعتی، عملکرد و اجزای تشکیل دهنده آنها آشنا خواهید شد.
تعمیر هواساز
شنبه 4 خرداد 1398 / 3999 1517 0
تعمیرات و نگهداری هواساز : توجه به امر تعمیرات و نگهداری هواساز در درجه اول قرار دارد و سرویس کاران و مسئولین تاسیسات این قبیل دستگاه ها باید بدقت سیستم را زیر نظر داشته و با برنامه ریزی منظم و دقیق کار تعمیرات و نگهداری دستگاه های هواساز را با رعایت نکات زیر مد نظر قرار دهند.
نصب و راه اندازی هواساز
دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 / 4175 1301 0
نصب و راه اندازی هواساز : هواساز ها در کارخانه بصورت یکپارچه یا چند قسمتی تولید می شود.گاهی به دلیل الزامات موجود و با توجه به نیاز مشتریان دستگاه را در کارخانه بصورت دیمونتاژ ساخته و در محل مورد نظر مونتاژ می کنند. قبل از نصب و راه اندازی هواساز یاتاقان های بادبزن آن را گریسکاری کنید.
هیت ریکاوری در هواساز
دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 / 2877 965 2
هیت ریکاوری در هواساز : دستگاه هیت ریکاوری (Heat Recover Device) یک دستگاه بازیابی حرارت که نوعی از مبدل های حرارتی هستند ممکن است بر روی یک هواساز بین جریان هوای تامین شده و جریان هوای خروجی ‌برای ذخیره انرژی و افزایش ظرفیت نصب گردد.