منو
راهنمای نصب و نگهداری چراغ‌های استخر و آبنما
راهنمای نصب و نگهداری چراغ‌های استخر و آبنما

دوشنبه 19 دی 1401

3 290 37

راهنمای نصب و نگهداری چراغ‌های استخر و آبنما

هیچ چیز بهتر از فضای شنا در استخر شما در شب نیست. به همین دلیل مهم است که نورپردازی استخر خود را از همان ابتدا انجام دهید.در سایت بامین تهویه می توانید به طور کامل با راهنمای نصب و نگهداری چراغ‌های استخر و آبنما آشنا شوید.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با راهنمای نصب و نگهداری چراغ‌های استخر و آبنما با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. راهنمای نصب و نگهداری چراغ‌های استخر و آبنما

 

مهم نیست استخر یا آبگرم چقدر بزرگ یا کوچک باشد، وقتی در شب روشن می شوند همیشه زیبا به نظر می رسند.چراغ‌های استخر و آبنما یک راه فوق العاده برای بهبود زیبایی شناسی حیاط و استخر شما به طور همزمان است. آنها یک استخر معمولی را به یک استخر مسحورکننده و جذاب تبدیل می‌کنند .نورپردازی استخر نه تنها استخر را برای شنا در شب ایمن می‌کند، بلکه می‌تواند زیبایی استخر را بهبود بخشد و آن را به محیطی زیباتر تبدیل کند.

در ادامه مقاله می توانید با راهنمای نصب و نگهداری چراغ‌های استخر و آبنما به طور کامل آشنا شوید.پس همراه ما باشید.

راهنمای نصب و نگهداری چراغ‌های استخر و آبنما

1- رعایت ولتاژ و آمپر مصرفی مناسب "سعی کنید هنگام خرید سوئیچینگ یا منبع تغذیه از برندهای معتبر که دارای ایزوله می باشند استفاده نمایید،گاها مشاهده شده سوئیچینگ‌های فاقد ایزوله در هنگام نوسان بالا ولتاژ بالاتری به چراغ ارسال می کنند".

نکته: لطفا سر راه برق اصلی به منبع تغذیه از فیوز مینیاتوری رنج B استفاده نمایید.

2- تحت هیچ شرایطی چراغ های فول کالر و چراغ های وات بالا خارج از آب روشن نگردد،پشت این چراغ ها علامت منع مصرف هم قید شده است.

3- از هرگونه چسب کاری در اطراف و پشت چراغ جلوگیری شود،گردش آب در پشت چراغ موجب خنک شدن هیتسینگ گردیده و عمر چراغ در روند طبیعی سیر می شود.

4- استفاده از نوار آپارات و چسب آپارات جهت آب بندی کابل چراغ الزامی می باشد،در غیر این صورت به علت خاصیت موئینیگی و فشار آب،آب از داخل کابل به چراغ نفوذ خواهد کرد و علاوه بر صدمه به چراغ،کابل کشی و سازه،باعث اسقاط گارانتی خواهد شد.

5- در هنگام نصب چراغ حد الامکان هر چراغ استخر بصورت مجزا کابل کشی گردد،در غیر اینصورت با واحد نصب مجموعه مشورت نمایید تا بهترین حالت را به شما پیشنهاد کنند تا از افت ولتاژ جلوگیری گردد.

پیشنهاد مطالعه : قالب استاندارد طراحی استخر

6- در هنگام جا گذاری کاسه چراغ استخر دقت نمایید لبه بیرونی کاسه می بایست همتراز با کاشی استخر باشد.

نکته: در پروژه های ساخت استخر در صورت اجرای کاسه چراغ استخر ممکن است در زمان بتن ریزی کاسه جابه جا شود،لذا بهتر است برای حل این مشکل از یک تکه فوم یونولیت جای کاسه چراغ استفاده شود تا از بتن ریزی فوم را خارج کرده و کاسه چراغ را جایگزین کنیم.بهترین ارتفاع نصب چراغ از سطح آب 30 الی 40 سانتی متر است.

راهنمای نصب و نگهداری چراغ‌های استخر و آبنما

7- در هنگام خالی بودن استخر از آب، حتما چراغ ها را از گرما و سرما و نور خورشید محافظت نمایید.

8- در هنگام استفاده از چراغ های مولتی کالر و فول کالر حتما کابل 1*4 و برای چراغ های تکرنگ کابل 1*2 بصورت مجزا کشیده شود،دقت نمایید نحوه کارگذاری لوله برق از بالا به داخل استخر باشد.

نکته:در صورت عدم کابل گذاری می توانید قبل از آب بندی استخر با ایجاد یک شکاف عمودی به عمق 1 سانتی و از بالای چراغ اقدام به خارج کردن کابل و انتقال به تابلو برق نمایید.

9- در هنگام استفاده از چراغ های فوق تخت،فضایی را جهت جمع آوری کابل چراغ در پشت در نظر بگیرید.

چگونه کابل ها را آپارات کنیم:

ابتدا با رعایت رنگ سیم ها کابل چراغ را به کابل استخر متصل نموده و چسب برق می زنیم. در مرحله بعد روی مقطع سیم ها چسب آکواریوم مالیده و بلافاصله ار روی کابل استخر ( 5 سانت قبل از محل،لخت شدن) نوار آپارات را شروع می کنیم.

دقت کنید نوار باید کاملا کشیده شود و به صورت محکم و به نوعی لایه ها روی هم پیچیده شود که حداقل 30 درصد روی لایه قبلی را بپوشاند و بعد از پوشاندن سیم ها،تا حداقل 5 سانتی متر روی کابل چراغ می رسیم.در پایان می توانیم مقطع بسته شده را کمی با سشوار صنعتی حرارت بدهیم.

سخن پایانی

با خرید چراغ‌ استخر و آبنما استخر از سایت بامین تهویه می توانید از خدمات پس از فروش و حمایت های ما استفاده نمایید. تجهیزات جانبی استخر یکی از مواردی می باشد که باید برای زیباتر شدن فضای استخر استفاده گردد . در این مقاله درباره نصب و نگهداری چراغ‌های استخر و آبنما نکات مهمی را ارائه دادیم.


3 دیدگاه یافت شد!

نظرات
سعید حمیدی
یکشنبه 9 بهمن 1401

قیمت چراغ استخر ؟

بامین تهویه
بامین تهویه
یکشنبه 9 بهمن 1401

سلام دوست عزیز برای استعلام قیمت روز تجهیزات استخری با این شماره تماس بگیرید 02188306500

نظرات
کامران بیات
سه شنبه 20 دی 1401

بسیار عالی و کاربردی


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید