منو
بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل
بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل

دوشنبه 5 تیر 1402

0 481 20

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل

تصفیه هوا مراحلی دارد در مراحل اولیه ابتدا ذرات جامد بزرگ موجود در هوا جذب و فیلتر می‌شوند فیلترهای ثانویه  قابلیت حذف گردوغبارها را با ذرات ریزتر و دقت بیشتر دارد و قابلیت شستشو نیز دارد.

دستگاه تصفیه هوا

علت اصلی آلودگی شهرها وجود وسایل نقلیه و حتی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها است. که بخش عمده این آلودگی که بالغ بر 70درصد این آلودگی است مربوط به وسایل نقلیه عمومی و شخصی است و این آلودگی‌ها در کلان‌شهرها بیشتر نشان داده می‌شود.

از جمله آلاینده‌هایی که موجب این آلودگی‌ها می‌شوند عبارتند از: گاز co2، دی‌اکسیدکربن، و دیگر ذرات معلق مضر که برای کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی عروقی و بیماران ریوی بسیار مضر است.

یکی از راه هایی که می‌توان ضرر آلودگی هوا  را کمتر کند، استفاده از دستگاه تصفیه هوا خانگی و اداری است.

عملکرد بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل به کمک فیلترهایی که در آن درست شده هوای آلوده را می‌گیرد و هوای پاک را وارد خانه می‌کند. در مکانیزم بهترین دستگاه هوا تصفیه خانگی با عبور چندگانه از فیلترهای کربنی و جذب آلاینده‌ها در مراحل مختلف با کمک فیلترها پاک‌سازی می‌شود و تمرکز بر روی جذب و یا حذف ذرات آلاینده موجود در محیط است.

بهترین دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی به شکلی طراحی شده‌اند که فضایی با متراژ خاصی را از 20 تا 300 مترمربع پاسخگو است و حدود 99درصد فضای خانه را پاک‌سازی می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه : بهترین دستگاه تصفیه هوا چیست ؟

فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

استفاده از فیلترهای مختلف در دستگاه کارایی بسیار بالاتری به آن می‌دهد و اصولا هر فیلتر برای نوع خاصی از ذرات ایجاد می‌شود. مراحل تصفیه هوا در دستگاه های خانگی متناسب با نوع و مدل دستگاه از 3 تا 7مرحله فیلتر می‌تواند داشته باشد.

مراحل فیلتر کردن ذرات در بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل

در مراحل اولیه ابتدا ذرات جامد بزرگ موجود در هوا جذب و فیلتر می‌شوند این ذرات مانند: گردو غبار، پرز فرش و موی حیوانات خانگی این فیلترها قابلیت شستشو دارند و هرچه فیلتر اولیه با کیفیت‌تر باشد عمر فیلترها بیشتر شده و در نهایت عمر دستگاه نیز افزایش می‌یابد.

فیلترهای ثانویه بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل

فیلتر ثانویه بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی  قابلیت حذف گردوغبارها را با ذرات ریزتر و دقت بیشتر دارد و قابلیت شستشو نیز دارد.

فیلتر کربن اکتیو ( کربن فعال) دستگاه تصفیه هوا

وجود فیلترکربن اکتیو در سطح فیلتر موجب جذب ریزترین ذرات است و حتی گاهی تا 300 نوع از ذرات مضر را می‌تواند جذب کند؛ مانند بوها مثل بوی سیگار یا سوختگی، اما این فیلتر قادر به جذب گردوغبار نیست. به همین خاطر فیلترکربن اکتیو بعد از فیلتر اولیه و ثانویه قرار می‌گیرد. این فیلتر به فیلتر ضد عفونی کننده نیز شناخته شده است.

فیلتر هپا در دستگاه تصفیه هوا

فیلترهپا مهم‌ترین بخش دستگاه تصفیه هوای خانگی است و  می‌توان به عنوان قلب دستگاه تصفیه نام برد از این فیلتر در مقیاس‌های بزرگتر برای دستگاه‌های تصفیه هوا در مراکز بهداشتی و اتاق عمل‌ها استفاده می‌شود؛ زیرا قابلیت حذف ذرات با راندمان بالا را دارد. جنس این فیلتر از الیاف گیاهی است و دقت بسیار بالایی در حذف ذرات بسیار ریز و میکروبی و ویروس‌ها و عوامل آلرژی‌زا مانند قارچ‌ها و گرده بعضی گلها و گیاهان است و درصد جذب بالغ بر 98 درصد دارد. البته به جز بوی سیگار و دود که این قابلیت را در کنار مزایای بسیار خود ندارد.

فیلترهای مورد استفاده در دستگاه تصفیه هوا

  • لامپ uv و یا مولد اشعه ماورا بنفش
  • فیلتر هپا در دستگاه تصفیه هوا
  • فیلتر نانو پلاسما
  • فیلتر یون منفی

البته در این بین تعدادی فیلتر دیگر نیز هستند که  می‌توان انتخاب کرد و فیلترهای انتخابی نامیده می‌شوند.

فیلتراسیون فعال

این نوع از فیلتراسیون با یونیزه کردن ذرات آلاینده آنها را پاک‌سازی می‌کند. پس نیازی به تعویض فیلترها نیست؛ اما در این مدل با فیلتراسیون گاز اوزون نیز تولید می‌شود که خود موجب گلودرد و خارش گلو و گاهی سرفه می‌شود.

فیلتراسیون غیر فعال

در دستگاه تصفیه هوا با قابلیت فیلتراسیون غیر فعال، هوا با مکش به داخل دستگاه و عبور از فیلترهای مختلف، هوای محیط تصفیه شده و از دستگاه خارج می‌شود.

بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی

با اطلاعات بدست آمده شما بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که چه نوع دستگاهی بهتر است و برای شرایط شما مناسب‌تر است و با یک مقایسه می‌توانید تصمیم بهتری برای خرید دستگاه تصفیه هوا بگیرید.

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منازل

کارشناسان در بسیاری از موارد به استفاده از دستگاه تهویه هوا برای اماکن مختلف توصیه اکید دارند، در مقاله دستگاه تهویه هوا برای چه مکان‌هایی مناسب است توضیحات تکمیلی را بخوانید.

مصرف انرژی بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوای خانگی باید برق کمتری مصرف کند. برای پایین نگه داشتن هزینه‌های برق خانگی باید دستگاه‌های تصفیه‌ای خرید کرد که توان کمتر از 100 وات استفاده ‌کند.

هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه هوا خانگی

ویژگی بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی برای منزل هزینه پایین برای تعمیر و نگهداری از دستگاه هوا است.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید