منو
رادیاتور پنلی یا پره ای کدام بهتر است ؟
رادیاتور پنلی یا پره ای کدام بهتر است ؟

سه شنبه 29 شهریور 1401

0 563 59

رادیاتور پنلی یا پره ای کدام بهتر است ؟

رادیاتور پنلی و پره ای امروزه بحث داغ خانواده ها برای استفاده از آن به عنوان سیستم گرمایشی منازل می باشد.

سایت بامین تهویه برای این که بتوانید این مسئله را حل کنید و انتخاب درستی داشته باشید، در این مقاله هر دو مدل رادیاتور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

رادیاتور پنلی چه خصوصیاتی دارد؟

در راستای دانستن تفاوت رادیاتور پنلی و پره ای، ابتدا نمونه پنلی را مورد بررسی قرار می دهیم. این رادیاتورها سطحی صاف دارند که انتقال همرفتی و تابشی به فضای داخلی را انجام می دهند. امکان دارد یک‌ یا دو صفحه در این رادیاتورها وجود داشته باشد. درون پنل ها مایعی مثل روغن یا آب وجود دارد. اگر پنل بلندتر باشد، سطح بیشتری برای انتقال و انتشار گرما وجود دارد و در واقع گرمای بیشتری تولید می کنند. رادیاتورهای تک پنلی کمتر از دو پنلی گرمای کمتری دارند و برای فضاهای محدود مثل راهروهای کوچک مناسب می باشند.

رادیاتور پره ای چگونه هستند؟

رادیاتور پنلی و پره ای خصوصیات متفاوتی دارند که باید مورد بررسی قرار بگیرند. در رادیاتورهای پره ای لوله های پره وجود دارند که از لوله های مسطح درازی ساخته شده اند‌ و‌ جنس آن ها آلومینیوم است. این رادیاتورها پرکاربردترین نمونه هستند و حرارت را انتقال می دهند. لوله های پره ای در داخل محفظه قرار دارند و این محفظه با فولاد آب کاری و عایق شده است. رادیاتور پره ای برای گرم یا خنک کردن هوا مورد استفاده قرار می گیرد.‌ از این وسیله می توان در نساجی، چاپ و رنگرزی، نفت، شیمیایی و برق استفاده نمود.‌

مقایسه رادیاتور پنلی و پره ای

اکنون که شناخت اجمالی از رادیاتور پنلی و پره ای پیدا کرده اید، وقت آن رسیده است که مقایسه ای بین آن‌ دو انجام دهیم. از جنبه های مختلف این قیاس را مورد بررسی قرار می دهیم.

میزان گرمایش دو‌ مدل رادیاتور

شاید همیشه این سوال در ذهنتان باشد که گرمایش کدام رادیاتور بیشتر است. بازده حرارتی رادیاتور پنلی و پره ای میزان حرارت انتقال یافته را نشان می دهد. این دو نوع رادیاتور از نظر بازده حرارتی تقریبا یکسان هستند و برتری خاصی نسبت به هم ندارند.

ماندگاری کدام رادیاتور بیشتر است؟ رادیاتور ها در برندهای مختلف در سایت بامین تهویه در دسترس شما هستند. رادیاتور ایران رادیاتور که برندی معروف است و از هر لحاظ امتحان خود را پس داده است.‌ از نظر ماندگاری باید به این نکته توجه کرد که جنس هر کدام از رادیاتور ها چیست. همه می دانیم که فولاد جنس مقاوم تری است و ماندگاری بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد. پس با این وجود رادیاتورهای پنلی نیز عمر بیشتری خواهند داشت.

وضعیت تعمیر رادیاتورها چگونه است؟

یکی از جنبه های مهم در مقایسه رادیاتور پنلی و پره ای تعمیر و تعویض آن ها است. یکی از نکات مهم درباره رادیاتور پره ای این است که در صورت خراب یا سوراخ شدن هر کدام از پره ها می توان همان را حذف نمود اما در مورد رادیاتورهای پنلی این امکان وجود ندارد. به این معنی که باید کل رادیاتور را تعویض نمود.

مقایسه قیمت رادیاتور

امروزه زمان خرید رادیاتور ، دغدغه فرد قیمت آن می باشد. از آن جایی که قیمت فولاد بسیار پایین تر از آلومینیوم می باشد، بنابراین قیمت رادیاتور پنلی مناسب تر از نمونه پره ای است. نکته مهم دیگر این است که در بسته بندی رادیاتورهای پنلی تمام لوازم مورد نیاز برای نصب وجود دارد اما برای رادیاتورهای پره ای باید لوازم مورد نیاز را جداگانه خریداری نمود و این هزینه دیگری در بر دارد.

فاکتور زیبایی رادیاتور پنلی و پره ای

رادیاتورهای معروف در ایران ازجمله بوتان و ایران رادیاتور از رنگ‌ الکترو استاتیک بهره می برند و درخشندگی خاصی دارند. اما در کل رادیاتورهای پنلی به خاطر یکپارچه بودن همخوانی زیادی با دکوراسیون مدرن منازل دارند.

کدام رادیاتور را می توان به راحتی روی دیوار نصب کرد.

این مقایسه بین رادیاتور پنلی و پره ای به جنس آن ها بر می گردد. فولاد وزن بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد. از این رو‌ رادیاتورهای پره ای را با توجه به جنس آلومینیوم می توان راحت تر به دیوار نصب نمود.

بین‌ رادیاتور پنلی و پره ای کدام را ترجیح می دهید.

امروزه رادیاتورهای پنلی طرفداران بیشتری دارد. برندهای معروف از جمله رادیاتور ایران رادیاتور ، رادیاتور بوتان، رادیاتور ایرتورپن ، رادیاتور ایساتیس و سایر مارک ها این مدل رادیاتور های پرطرفدار را تولید می کنند‌.

سخن پایانی

رادیاتور پنلی و پره ای با وجود تفاوت هایی که با هم دارند، اما با توجه به نوع مصرف، هر دو مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله سعی کردیم تفاوت ها را به طور کامل توضیح دهیم. در سایت بامین تهویه انواع مدل ها را می توانید مشاهده کنید و از طریق مشاوره با کارشناسان ما قادر خواهید بود بهترین گزینه را خریداری نمایید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید