منو
محاسبه رادیاتور پنلی
محاسبه رادیاتور پنلی

شنبه 17 دی 1401

0 4895 38

محاسبه رادیاتور پنلی

محاسبه رادیاتور پنلی از این جهت اهمیت دارد که خریدار می تواند قبل از انتخاب و خرید تمام اصول را در نظر بگیرد و متناسب با نیاز خود خرید کند.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط محاسبه رادیاتور پنلی با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. رادیاتور پنلی در نگاهی کوتاه
  2. چگونگی محاسبه رادیاتور پنلی
  3. محاسبه آنلاین رادیاتور پنلی
  4. مشکلات ناشی از عدم محاسبه رادیاتور پنلی
  5. نکات مهم جهت محاسبه رادیاتورهای پنلی

 

در دنیای امروز، با گسترش تکنولوژی و افزایش نیاز به بهره‌وری انرژی، محاسبه و بهینه‌سازی سیستم‌های گرمایشی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. یکی از اجزای کلیدی در سیستم‌های گرمایش، رادیاتورها می‌باشند و در این مقاله به بررسی محاسبه و بهینه‌سازی رادیاتور پنلی می‌پردازیم.

رادیاتور پنلی در نگاهی کوتاه

همه می دانید که رادیاتور ها جنس های متفاوتی دارند و در بازار تنوع زیادی را می توان مشاهده نمود. بنابراین این انتظار می رود که ظرفیت گرمادهی آن‌ ها نیز یکسان نباشد. قبل از این که در مورد محاسبه رادیاتور پنلی صحبت کنیم بهتر است با این وسیله گرمایشی بیشتر آشنا شویم.

این رادیاتورها نوعی شوفاژ گرمایشی هستند که ساختار آن ها یک تکه می باشد. ورقه هایی که این رادیاتور را تشکیل می دهند از جنس فولاد هستند. عملکرد این رادیاتور و انتقال گرمای سیال درون آن و گرم کردن محیط اطراف به صورت جا به جایی هوا صورت می گیرد. گفتنی است که این رادیاتور ها از قدیم در خدمت بشر بوده و هنوز هم مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد.‌

رادیاتور های مورد اطمینان در ایران برندهای رادیاتور پنلی ایران‌ رادیاتور ، بوتان ، لورچ و ... می باشد. اندازه های مختلفی از لین رادیاتورها را می توان در بازار مشاهده نمود و بنا به نیاز و ظرفیت باید خریداری نمود.‌ قبل از خرید باید ظرفیت گرمادهی این سیستم ها محاسبه شود. این کار را می توان به صورت انجام داد. در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم نمود.

رادیاتور پنلی در نگاهی کوتاه

چگونگی محاسبه رادیاتور پنلی

این اطمینان را به شما بدهیم که اگر محاسبه رادیاتور پنلی را با دقت انجام دهید، خرید شما هوشمندانه تر و همچنین مقرون به صرفه تر خواهد بود. ظرفیت گرمادهی این رادیاتورها در مقایسه با انواع دیگر بسیار بالاتر بوده و می توان در فضاهای بزرگ نیز مورد استفاده قرار داد.

از آن جایی که تنوع زیادی از این رادیاتورها در بازار موجود است، شاید انتخاب مناسب قدری مشکل باشد. با این وجود ما فرمولی را به شما ارائه می دهیم که بتوانید آن‌ به کار برده و با محاسبه دقیق بهترین انتخاب را انجام دهید. برای این کار از این فرمول استفاده نمایید.

                           رادیاتور پنلی انتخابی = ظرفیت گرمایشی هر متر رادیاتور پنلی ÷ ( ۱۳۰ × متراژ)                       

نکته ای که باید برای شما بیان کنیم این است که میانگین ظرفیت گرمایی هر یک متر رادیاتور پنلی ۱۷۵۰ کیلوکالری می باشد.

پیشنهاد مطالعه : بهترین مدل رادیاتور پنلی بوتان

محاسبه آنلاین رادیاتور پنلی

برای محاسبه آنلاین رادیاتور پنلی، ابتدا نیاز به اطلاعات زیر دارید:

  1. ابعاد رادیاتور:

    • طول
    • عرض
    • ضخامت
  2. جنس رادیاتور:

    • نوع جنس (فولادی، آلومینیومی، یا دیگر مواد)
    • ضخامت جداره
  3. توان گرمایی رادیاتور:

    • توان حرارتی رادیاتور در وات یا برق (که معمولاً توسط تولیدکننده فراهم می‌شود).
  4. دمای آب ورودی و خروجی:

    • دمای آب ورودی به رادیاتور
    • دمای آب خروجی از رادیاتور
  5. ضریب تبادل حرارتی رادیاتور:

    • این ضریب بستگی به جنس و نوع رادیاتور دارد.

با این اطلاعات، می‌توانید از فرمول‌ها و روش‌های محاسبه مهندسی حرارتی برای محاسبه توان گرمایی و عملکرد رادیاتور استفاده کنید. با مراجعه به بخش سیستم محاسبات بامین تهویه می توانید به صورت آنلاین ظرفیت رادیاتور پنلی مورد نظر را محاسبه نمایید.

مشکلات ناشی از عدم محاسبه رادیاتور پنلی

همان گونه که گفته شد، محاسبه رادیاتور پنلی بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که انتخاب نادرست این رادیاتورها مشکلاتی را به وجود می آورد. ساده ترین حالت این است که ساختمان یل بیش از حد گرم خواهد شد و یا این که فضا به گرمای مطلوب نخواهد رسید. پارامترهای مختلفی را باید برای این محاسبات در نظر بگیرید. در ادامه با ما باشید.

نکات مهم جهت محاسبه رادیاتورهای پنلی

قبل از هر اقدامی باید جهت محاسبه رادیاتور پنلی متراژ فضای مورد نظر را به طور دقیق داشته باشید. پس از آن طبق این قانون متراژ را در عددهای مناسب ضرب می کنید. در مناطق معمولی متراژ را باید در عدد ۱۳۰ ضرب کنید. اما اگر در مناطق کوهستانی ساکن هستید عدد مورد نظر ۱۴۰ می باشد.

همچنین اگر محل سکونت شما سردسیر باشد، باید متراژ را در عدد ۱۶۰ ضرب نمایید. پس از این مرحله، عددی که به دست آمده را بر میانگین ظرفیت گرمایی رادیاتور پنلی تقسیم کنید. در نهایت عددی را به دست می آورید که اندازه طول رادیاتور را به شما نشان می دهد.

البته یکی از پارامترهای مهم طبقه محل سکونت می‌باشد. همچنین ضخامت دیوارها و تعداد نفرات نیز اهمیت دارند. تمام این نکات را با مشاوران ما در میان بگذارید و مناسب ترین نمونه را انتخاب و خریداری نمایید.

تفاوت در محاسبه رادیاتور پنلی با برندهای مختلف

سوالی که زیاد پرسیده می شود این است که آیا این روش محاسبه و اعداد و ارقام برای تمام برندهای موجود در بازار یکسان است. معمولا روش محاسبه رادیاتور پنلی برای برندهای تولید ایران یکسان می باشد. اما اگر رادیاتور مورد نظر شما ساخت کشور دیگری باشد باید ظرفیت گرمادهی آن رادیاتور را در تظر بگیرید و طبق آن محاسبات خود را انجام دهید.

این نکته را در نظر داشته باشید که برند های ایرانی مثل ایران رادیاتور، بوتان و سایر موارد دقیقا طبق استاندارد های جهانی طراحی و تولید شده اند. بنابراین با خیال راحت می توانید از آن ها استفاده نمایید.

سخن پایانی

محاسبه و بهینه‌سازی رادیاتور پنلی از اهمیت بسیاری برخوردار است تا بهره‌وری انرژی در سیستم‌های گرمایشی افزایش یابد. با اجرای مراحل محاسبه مطمئن و انتخاب رادیاتور مناسب، می‌توان به گرمایش بهتری در فضاهای مختلف دست یافت و به مصرف انرژی کاهش داد.

گروه بامین تهویه در این مقاله موضوعی را مطرح نموده که کمک‌ شایانی به شما خواهد کرد. در امر انتخاب و خرید باید ابتدا با روش محاسبه رادیاتورهای پنلی آشنا شوید. سوال خود در مورد قیمت رادیاتور پنلی با هر برندی را می توانید از واحد فروش بپرسید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید