منو
بهترین عایق حرارتی دیوار و کف ساختمان
بهترین عایق حرارتی دیوار و کف ساختمان

شنبه 29 مرداد 1401

0 588 36

بهترین عایق حرارتی دیوار و کف ساختمان

انتخاب بهترین عایق حرارتی دیوار و کف ساختمان مسئله ای است که برای ذخیره انرژی در ساختمان ها بسیار ضروری است.

در واقع عایق بندی یک امر حیاتی به حساب می آید. در سایت بامین تهویه، ما به تمام این اصول اهمیت می دهیم و نکات مهم و ارزنده را مورد تحقیق قرار می دهیم. مطالبی را که در اختیار شما قرار می دهیم، می تواند در زمینه های مختلف راهگشای شما باشد.

لزوم عایق بندی در قسمت های مختلف ساختمان

معمولا در برخی از قسمت های ساختمان، امکان خارج شدن هوا و انرژی وجود دارد. به عنوان مثال حفره های داخل دیوارها یا اتاق های زیر شیروانی این هدر رفت انرژی را خواهند داشت. این امر باعث می شود انتقال حرارت به کندی صورت بگیرد. بنابراین شما می توانید با عایق بندی این قسمت ها در هزینه های گرمایشی و سرمایشی صرفه جویی کنید. گزینه های متفاوتی از عایق ها با کاربری مختلف وجود دارند که باید با توجه به محل نصب، اقدام به خرید عایق حرارتی کنید. بهترین عایق حرارتی دیوار و کف ساختمان را در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد. نتیجه کلی تمام عایق ها تقریبا یکسان است. هدف همه آن‌ها جلوگیری از عبور هوا و هدر رفت آن می باشد. این نکته را حتما یادآوری کنیم که انتخاب نوع مناسب از عایق یک امر دقیق است.  کلید داشتن یک خانه گرم تر و کم مصرف تر در دست بهترین عایق حرارتی دیوار و کف ساختمان است. دیوارها تقریبا بین یک‌ سوم تا دو سوم از اتلاف انرژی را شامل می شوند. در مسیر انتخاب و نصب این عایق ها حتما از یک متخصص کمک بگیرید. این شخص می تواند در مورد مناسب ترین گزینه به شما کمک زیادی بکند‌.

عایق دیوار حفره ای

برخی از ساختمان ها دارای دیوارهای حفره ای هستند که هیچ گونه عایقی ندارند‌. در این گونه موارد عایق های پشم معدنی می تواند جوابگو باشد و حفره را پر کند‌. در این صورت از همرفت و هدر رفت و از دست دادن گرما جلوگیری می شود. برای اجرای این کار، نصاب درون دیوارها سوراخ‌هایی ایجاد می کند که تقریبا به اندازه یک سکه هستند. پس از آن با تجهیزات ویژه ای عایق را وارد حفره می کنند. زمانی که اطمینان حاصل کردند که تمام عایق ها وارد شدخ اند و حفره ها پر شده اند، سوراخ ها را نیز پر کرده و می پوشانند. تمام این مراحل را در عرض چند ساعت انجام خواهند داد.

بهترین عایق حرارتی دیوار و کف ساختمان برای دیوارهای جامد

دیوارهای جامد منازل این اجازه را می دهند که شما برای بازسازی اقدام کنید و ظاهر ساختمان را تغییر دهید. امر مهم و حیاتی این است که عایق کردن دیوارهای خارجی از نظر عملی می تواند ساختمان‌ را مقاوم سازی کند. در واقع برای این کار اصلا نیاز نیست به داخل ساختمان دست بزنید و تغییراتی ایجاد نمایید. با این کار مقاومت ساختمان را در برابر عناصر بهبود می بخشید و عایق به صورت مستقیم روی سازه ثابت می ماند. می توانید مطمئن شوید که ساختمان شما در برابر هر گونه رطوبت و شرایط آب و هوایی محافظت می شود.

درمان زیر کف با بهترین عایق حرارتی دیوار و کف ساختمان

با بهترین عایق حرارتی رولی دیوار و کف ساختمان، می توان مشکلات کف های بناها را حل نمود. عایق بندی برای کف های چوبی خیلی راحت تر از کف پوش های جامد و بتونی می باشد. برای این کار نصاب از پشم معدنی استفاده می کند. هنگام کار باید از بسته شدن تمام شکاف های ایجاد شده اطمینان حاصل شود.

مزیت های صوتی عایق های دیوار و کف ساختمان

در کنار عایق بندی به جهت جلوگیری از هدررفت انرژی، این کار از نظر صوتی نیز نتایج مطلوبی خواهد داشت. با این کار امواج صوتی نیز به دام عایق ها می افتند و ارتعاشات تا حد زیادی کاهش می یابند. با عایق کردن کف، مخصوصا کف های چوبی، صدای پای شما در ساختمان های مجاور یا طبقات پایین تر شنیده نمی شود‌. در روش های نوآورانه از عایق های پشم سنگ نیز استفاده می شود. در برخی از موارد از بتن های عایق پلی استارین برای کف استفاده خواهد شد. پس از این کار روی آن‌ها با بتون پوشیده می شود. امروزه در ساختمان سازی، استفاده از این عایق توصیه می شود‌. برای دیوارهای خارجی نیز می توان‌ از عایق های پشم معدنی و پلی استایرن منبسط شده استفاده نمود. در این روش هزینه کمتر است و دوام آن خوب و نصب آسان می باشد. برای دیوارهای آجری، آجرهوا، بتن هوادهی و دیوارهای یکپارچه و پیش ساخته می توان این گزینه را به کار برد. در این روش گچ کاری دیوارها نیز به راحتی انجام می شود.

سخن پایانی

در ساختمان سازی مدرن باید بهترین عایق حرارتی دیوار و کف ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. در بناهای قدیمی تر نیز می توان با همین عایق بندی ها استحکام آن ها را افزایش داد. تمام این نکته ها را می توانید در سایت بامین تهویه مورد مطالعه قرار دهید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر