منو
پرمصرف ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها
پرمصرف ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها

سه شنبه 18 مرداد 1401

0 407 44

پرمصرف ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها

در این مقاله از گروه دانشنامه های سایت بامین تهویه پرمصرف ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

امروزه اکثر ساختمان سازان و طراحان به آینده فکر می کنند و مصرف انرژی را در نظر می گیرند. از این رو از عایق های حرارتی مناسب استفاده می نمایند. 

عایق حرارتی چیست؟

پرفروش ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها انواعی هستند که به کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفتن آن کمک می کنند‌. عایق های حرارتی همانند یک پوشش در ساختمان ها عمل کرده و اجازه نمی دهند که انرژی انتقال پیدا کند و هدر برود‌. امروزه صنعت ساختمان سازی به سمتی پیش می رود که در اکثر ساختمان های مدرن از عایق های حرارتی و نسوز استفاده می شود‌. با این کار شاید هزینه ساخت قدری بالاتر برود اما در طولانی مدت همانند یک سرمایه عمل می کند. به این منظور که هزینه های مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از هدررفت انرژی و مراقبت از ذخایر، باید ساخت و ساز کاملا بهینه شود.

درباره ویژگی های عایق حرارتی چه اطلاعاتی دارید؟

بهتر است که قبل از معرفی پرفروش ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها، ویژگی های یک عایق خوب را بدانید. مقاومت عایق در برابر فشار، اشعه ماورای بنفش، حرارت و حتی عوامل میکروبی و قارچی اهمیت ویژه ای دارد. مواد سازنده باید خنثی باشند و هیچ واکنشی در مقابل عوامل بیرونی نشان ندهند. چرا که این امر امکان دارد خطرآفرین باشد. جمع شدن و چروک شدن در برابر حرارت و گرما نقطه ضعف شدیدی برای این عایق ها به حساب می آید. داشتن عمر و کیفیت بالا نیز نقطه قوتی برای آن ها است.

آیا پرفروش ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها را می شناسید؟

اگر کنجکاو هستید که پرفروش ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها را بشناسید به جای درستی قدم نهاده اید‌. در این قسمت از مقاله انواع مختلف عایق های حرارتی را به شما معرفی می کنیم و درباره ویژگی های آن ها اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم.

عایق پشم شیشه نمونه آشنا از عایق های حرارتی

از پرفروش ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها می توان قدیمی ترین عایق را نام برد. نام عایق پشم شیشه را همگی شنیده اید و ازگذشته تا کنون در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای تولید این عایق، شیشه را ذوب و آن را به الیاف تبدیل می نمایند‌. نحوه عملکرد عایق پشم شیشه به این گونه است که هوا در بین الیاف ها می ماند و از هدر رفتن آن جلوگیری خواهد شد. در مواقع آتش سوزی این عایق نسوز است و خطری ایجاد نمی کند. نکته جالب این است که از انتقال صوت نیز جلوگیری می کند. این عایق برای مناطق مرطوب گزینه مناسبی نیست چرا که مقاومت زیادی ندارد.

عایق الاستومری چه نوع عایقی است؟

عایق الاستومریک عایق حرارتی است که از نیتریل فوم ساخته می شود. مقاومت این عایق در مقابل حرارت بسیار بالا است و برای عایق کردن لوله ها ، مخزن ها و در صنایع مختلف به کار می رود.

ویژگی های عایق پشم سنگ

یکی از پرفروش ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها ، پشم سنگ است. در ساخت این عایق سنگ بازالت به کار می رود‌. از این رو مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد و برای نیروگاه ها، پالایشگاه ها و لوله های صنعتی حجیم مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزیت های عایق پشم سنگ، جلوگیری از جذب آب و رطوبت است و به همین دلیل قارچ، کپک و باکتری در این عایق جایی ندارند.

عایق حرارتی ایزوهم از پرفروش ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها

این عایق که پرفروش ترین عایق حرارتی در ساختمان ها است، از الیاف نانو ساخته می شود. کاملا غیر قابل اشتعال است و بسیار قابل انعطاف می باشد. رطوبت را جذب نمی کند و مقاومت بالایی در مقابل آب و خاک دارد و دچار پوسیدگی نمی شود. یکی از مزیت های خاص این عایق عمر طولانی آن است. بدون نیاز به زیرسازی می توان در هر سطحی آن را به کار برد.

عایق شیشه اسفنجی حرارتی را بیشتر بشناسیم

ماده تولید کننده این عایق شیشه خالص است. از پرفروش ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها همین مدل است که مقاومت بالایی دارد. کاملا نسوز است و اجازه جذب آب را نمی دهد.

ویژگی های عایق پرلیت به عنوان پرفروش ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها

پرلیت یک‌ ماده غیر قابل اشتعال است. از این رو مقاومت بسیار بالایی دارد و بسیار سبک است. این عایق در مقابل فشار زیاد مقاوم نیست و نباید در محیط‌ های تحت فشار و مرطوب استفاده شوند‌.

سخن پایانی

سایت بامین تهویه در قالب این دانشنامه پرفروش ترین عایق های حرارتی در ساختمان ها را معرفی می نماید. این عایق ها در آینده کمک زیادی به ذخیره انرژی خواهد کرد چرا که جلوی هدررفت آن ها را می گیرد.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر