منو
شیر فیلتر شنی فایبر گلاس
شیر فیلتر شنی فایبر گلاس

سه شنبه 26 اردیبهشت 1396

0 3395 1344

شیر فیلتر شنی فایبر گلاس

شیر فیلتر شنی فایبر گلاس ، معمولا دارای 6 یا 7 حالت هستند می توانند جریان وروردی و خروجی خود را تنها با چرخش ساده تغییر داده و کار با فیلتر شنی را آسان کنند . وضعیت ها یشیر فیلتر شنی فایبر گلاس تمام نیاز های یک استخر با سیستم تصفیه را پوشش می دهد.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با شیر فیلتر شنی فایبر گلاس با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. مزایای فیلتر شنی فایبر گلاسی

 

تصفیه آب استخرها از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا آب با کیفیت تاثیر مستقیمی بر راحتی و سلامتی کاربران دارد. یکی از اجزای کلیدی سیستم تصفیه استخر، فیلترهای شنی هستند که به عنوان مکانیزم اصلی تصفیه، ذرات معلق و آلودگی‌های مختلف را از آب حذف می‌کنند. در این مقاله، به بررسی نقش و اهمیت شیر فیلتر شنی فایبر گلاس در بهبود و ارتقاء سیستم تصفیه آب استخر خواهیم پرداخت.

مزایای فیلتر شنی فایبر گلاس

امروزه در اکثر استخر های خانگی و خصوصی از فیلتر های شنی فایبر گلاس استفاده می شود. وزن کم , نگهداری آسان و قیمت مناسب از مهمترین مزایای فیلتر شنی فایبر گلاس می باشد ولی یکی از نکات مثبت فیلتر شنی عای فایبر کلاسی که کمتر مورد توجه قرار میگیرد شیر چند راهه((multi way valve آن می باشد.

شیر فیلتر شنی فایبر گلاس

شیر فیلتر شنی فایبر گلاس استفاده از فیلتر را راحتر و امکانات بسیار خوبی را به شکلی آسان و ساده در اختیار اپراتور و استفاده کنندگان فیلتر شنی قرار میدهد.

شیر فیلتر شنی فایبر گلاس در کنار تمام مزایای خود معایبی چون تحمل فشار کم و عدم تحمل تنش فیزیکی را نیز دارد اما در صورت استفاده صحیح از شیر فیلتر شنی فایبر گلاس و اطلاع از نحوه عملکرد این شیر میتوان معایب را کاسته و از مزایای آن لذت برد.

مهمترین نکته در خصوص کار با شیر چند راهه فیلتر شنی که باید به آن بسیار دقت داشت؛ در زمان تغییر حالت شیر حتما باید پمپ آب مربوط به فیلتر شنی پمپ تصفیه استخر یا هر پمپی که آب را در فیلتر شنی به گردش در می آورد) خاموش شود. در صورت روشن بودن پمپ و جریان آب در داخل شیر فیلتر شنی فایبر گلاس با اقدام به تغییر وضعیت آن امکان شکستن و آسیب دیدن شیر وجود دارد.

قیمت شیر فیلتر شنی فایبر گلاس

تمامی حالت ها و عمکلرد شیر چند راهه بروی آن نوشته شده است. تمام وضعیت های شیر فیلتر شنی فایبر گلاس در زیر به همراه توضیحات متخصر بیان شده است:

حالت فیلتر(Filter  )

این حالت اصلی شیر چند راهه فیلتر است که جهت فیلتراسیون آب مورد استفاده قرار میگیرد در این حالت آب از مجرای ورودی وارد شیر فیلتر شنی شده و به قسمت بالایی مخزن هدایت شده و پس از عبور از روی بستر شنی و سیلیس فیلتر از مجرای خروجی شیر جند راهه خارج و به سمت استخر هدایت می شود.

حالت شستشوی معکوس ( Backwash )

پس از مدتی استفاده از فیلتر شنی بستر سیلیسی آن آلوده و به حد اشباه می رسد در این وضعیت افت فشار فیلتر افزایش پیدا کرده و عما تصفیه آب بخوبی انجام نمی شود.

افزایش افت فشار که از روی گیج فشار نصب شده بروی شیر فیلتر قابل تشخیص است در حدود ۶ تا ۸ psi  می باشد.

با آلوده شده فیلتر شیر چند راهه آن (پس از خاموش کردن پمپ) بروی حالت بکواش Backwash  قرار داده می شود که در این حالت با روشن کردن پمپ آب از مجرای ورودی وارد شیر شده و به قسمت تحتانی فیلتر هدایت میشود و با گذر آب از بستر شنی فیلتر در خلاف جهت جریان در حالت فیلتر باعث جدا شدن آلودگی ها شده و آب آلوده از مجرای درین (تخلیه)به فاضلاب ریخته می شود.

پیشنهاد مطالعه : ویژگی‌های بهترین پمپ استخر

حالت شستشو ( Rinse )

پس از هر بار شستشوی معکوس، شستشوی فیلتر انجام می گیرد. در این حالت آب از مجرای ورودی با قسمت بالای فیلتر هدایت شده از سمت بالا به پایین فیلتر جریان پیدا میکند درست مانند حالت فیلتر با ایت تفاوت که پس از عبور از روی سیلیس و فیلتر از طریق لوله درین به فاضلاب تخلیه می شود. وقتی دسته ی شیر بر روی حالت شستشو قرار گرفت ، پمپ دوبار روشن می شود و فیلتر برای مدت 30 – 60 ثانیه شسته می شود .

از این حالت برای تخلیه آب استخر و استفاده آب آن برای آبیاری یا کاربری که نیاز مند آب تمیز می باشد استفاده می شود.

حالت خارج کردن فاضلاب ( Waste )

در این حالت آب بدون عبور از فیلتر به فاضلاب تخلیه خواهد شد. از این حالت برای تخلیه آب استخر بدون آلوده شدن بستر شنی فیلتر استفاده می شود.

حالت سیرکولاسیون مجدد ( Recirculate )

این حالت آب بدون عبور از روی بستر شنی از مجرای ورودی سیر چند راهه وارد و از مجرای خروجی به سمت استخر باز میگردد. از این حالت در زمان استفاده ار مواد شیمایی مانند زاج, ‌ کات کبود, شوک کلر و... استفاده می شود.

حالت بسته ( Closed )

همانطور که از نام آن مشخص است مسیر آب ورودی و خروجی شیر فیلتر را مسدود میکند. در زمان تعمیرات و یا خاموشی طولانی مدت سیستم استخر این حالت میتواند کاربردی باشد.

قیمت شیر فیلتر شنی

نتیجه گیری

شیر فیلتر شنی فایبر گلاس با ترکیبی از کارایی بالا، پایداری و سادگی در تعویض و نگهداری، یک راه حل مطلوب برای تصفیه آب است. این فناوری می‌تواند در مقابله با چالش‌های آلودگی آب و بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها نقش موثری ایفا کند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر