منو
نقشه ساخت کوره هوای گرم
نقشه ساخت کوره هوای گرم

چهارشنبه 4 آبان 1401

0 1236 30

نقشه ساخت کوره هوای گرم

نشان دادن نقشه ساخت کوره هوای گرم می تواند راهکار خوبی برای علاقمندان به طراحی و ساخت این کوره ها باشد. این دلیل خوبی است که سایت بامین تهویه قدم در این راه بگذارد و مقاله ای را با همین مضمون به نگارش در آورد.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با نقشه ساخت کوره هوای گرم با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. معرفی کوره هوای گرم بصورت خلاصه
  2. آشنایی با قطعات برای مطالعه نقشه ساخت کوره هوای گرم

 

در فصول سرد سال، گرمایش منازل یکی از اولویت‌های اصلی خانواده‌ها است. یکی از راه‌حل‌های موثر و اقتصادی برای ایجاد گرما در خانه، ساخت یک کوره هوای گرم خانگی است. در این مقاله، یک نقشه جامع برای ساخت یک کوره هوای گرم ارائه شده است.

معرفی کوره هوای گرم بصورت خلاصه

مطالعه نقشه ساخت کوره هوای گرم از این جهت مهم است که این کوره ها بخش مهم در سیستم های گرمایشی به حساب می آید. در این دستگاه قطعات و لوازم مختلفی در کنار هم قرار دارند و گرمای مطبوعی را تولید و در محیط های بزرگ و سالن های صنعتی و سایرمکان ها ساطع می نمایند. با توجه به نوع مصرف و نیاز مشتریها، می توان نمونه های مختلف این دستگاه را طراحی و تولید نمود و مهندسان و صنعتگران در این زمینه فعال هستند.

نقشه ساخت کوره هوای گرم

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با کوره هوای گرم صنعتی

آشنایی با قطعات برای مطالعه نقشه ساخت کوره هوای گرم

آشنایی با قطعات و تجهیزات استفاده شده در این کوره ها می تواند گام اول در ساخت آن ها باشد. طراحی نقشه ساخت کوره هوای گرم به تولید کنندگان این کوره ها کمک زیادی خواهد کرد. آشنایی با وظایف این قطعات مسیر شما را بسیار هموارتر می‌سازد.

شناخت مشعل در نقشه ساخت کوره هوای گرم

گفتنی است که مشعل بخش بسیار مهمی در ساختار کوره های هوای گرم هستند. وظیفه آن ها ایجاد حرارت مورد نیاز در هیتر ها می باشد. در واقع در نقشه ساخت کوره هوای گرم، مشعل را می توانید بخش مهم آن بدانید. این مشعل ها با سوخت گازوئیل یا گاز کار می کنند اما نمونه های گازوئیلی زیاد مناسب نیستند چرا که آلودگی بیشتری تولید می نمایند. مخزن کوره ها باید پر شود و پس از آن مشعل آن سوخت را با هوا مخلوط کرده و آتش را به وجود می آورد.

مبدل حرارتی در کوره چه نقشی دارد؟

مبدل حرارتی یکی دیگر از قطعات  مهم در ساخت کوره ها به شمار می روند. وظیفه این مبدل ها انتقال گرمای تولید شده به محیط است. به این صورت بگوییم که این مبدل ها رابط بین کوره و هوای آزاد محیط هستند. این قسمت همان گونه که در نقشه ساخت کوره نیز مشخص است ارتباط مستقیم با حرارت بالا دارد. بنابرای جنس مبدل حرارتی را بسیار مقاوم در نظر می گیرند. استنلس استیل امروزه برای ساخت مبدل ها مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت این ورقه ها در برابر حرارت بسیار بالا بوده و کارایی بیشتری دارند و در عین حال سبک هستند.

نقش فن دمنده در کوره هوای گرم

قابل ذکر است که بدون فن های دمنده، کوره ها کاربردی ندارند و در واقع هیتر به حساب نمی آیند. در نقشه ساخت کوره هوای گرم این قسمت از مهم ترین بخش ها است و بر نحوه تولید کوره تاثیر زیادی خواهد داشت. عملکرد فن ها به این گونه است که هوای سرد محیط را دریافت و جذب کرده و سپس بر روی مبدل حرارتی حرکت می دهد. پس از آن هوای گرم و مطبوع را به محیط بر می گرداند. نکته مهم این است که تعداد فن ها و سایز و اندازه آن ها می تواند نوع عملکرد هیتر را مشخص سازد.

قطعات دیگر کوره هوای گرم

در کنار این سه قطعه مهم در کوره هوای گرم، تجهیزات دیگری نیز در نقشه ساخت کوره هوای گرم مشاهده می شود. این بخش ها در کنار هم فرآیند تولید گرما و انتقال به محیط را انجام می دهند. بدنه کوره، تابلو برق، مخزن سوخت، تابلو کنترل، عایق ، سنسور دما، ترموستات و لوله ها قسمت های مختلف هیتر ها را تشکیل می دهند.

نحوه ساخت کوره هوای گرم

اکنون با اجزا و تجهیزات مهم در کوره هوای گرم آشنا شده اید. با توجه به نقشه ساخت کوره‌هوای‌گرم می توانید مراحل کار را آغاز نمایید. این اجزا باید در کنار هم قرار بگیرند و هیتر را بسازند‌. کوره هایی که در بازار مشاهده می کنید عموما با ظرفیت صد کیلو کالری هستند. اما می توان ظرفیت های بالاتر را نیز تولید نمود. قبل از تولید و کنار هم قرار دادن این اجزا باید محاسبه هایی را انجام داد. در واقع این اجزا باید با فضای مورد استفاده هماهنگ باشند.

سخن پایانی

در سایت بامین تهویه انواع برندها از کوره هوای گرم را می توانید مشاهده نموده و با توجه به نوع فعالیت خود و مساحت مکان مورد نظر، گزینه مناسب را انتخاب و خریداری نمایید. قیمت کوره هوای گرم بستگی به ظرفیت و برند آن ها دارد. توصیه ما این است که قبل از خرید کوره هوای گرم با واحد فروش تماس گرفته و از آن ها راهنمایی بخواهید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید