منو
کلید هوشمند کولر آبی چیست؟
کلید هوشمند کولر آبی چیست؟

یکشنبه 10 اردیبهشت 1402

0 340 22

کلید هوشمند کولر آبی چیست؟

با اختراع برق و پیشرفت تکنولوژی تجهیزات زیادی تولید و به خدمت گرفته شدند. از جمله این تجهیزات کولر ها می باشند که امروزه در دو نوع آبی و گازی برای استفاده های گوناگون با قدرت خنک کنندگی متفاوت تولید و عرضه می شوند.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با کلید هوشمند کولر آبی چیست؟ با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. کولر آبی چیست و چگونه کار می کند؟
  2. کولرهای آبی در انواع مختلف
  3. کلید هوشمند کولر آبی چیست؟
  4. مزایای کلید هوشمند کولر آبی

خنک‌کننده‌های آبی یکی از راه‌حل‌های محبوب برای کنترل دما و افزایش راحتی در منازل و محیط‌های کاری است. با پیشرفت فناوری، کلید هوشمند کولر آبی به عنوان یک ابزار نوین برای مدیریت بهتر این دستگاه‌ها معرفی شده است. اما کلید هوشمند کولر آبی چیست و چگونه کار می‌کند؟ در این مقاله به بررسی این سوالات پرداخته خواهد شد.

کولر آبی چیست و چگونه کار می کند؟

کولر آبی از جمله تجهیزات خنک کننده می باشد که بیرون از ساختمان و معمولا بر روی مشت بام نصب می گردد. کولر آبی با  روش سرمایش تبخیری کار می کند‌. اگر بخواهیم بصورت دقیق تر بگوییم در فرایند تولید هوای خنک در کولر های آبی، آب توسط پمپ به پوشال ها یا پد سلولزی هدایت شده و آنها را خیس می کند. در مرحله دوم هوا توسط فنی که درون فض کولر تعبیه شده از بیرون به داخل کشیده می شود. عبور هوا از مابین پوشال ها باعث می شود هوا به سمت محیط داخل هدایت شده و محیط را خنک می کند.

در مورد کولرهای آبی بایستی بگوییم که مناسب مناطق رطوبتی نیست و برای مناطق خشک و بار طوبت کمتر از چهل درصد(0/40) مناسب می باشد.

کولر های آبی در شهرها و مناطق خشک هم موجب خنکی و هم مرطوب شدن محیط مورد استفاده می باشد. در ادامه هدف ما بررسی کلید هوشمند کولر آبی است.

کولرهای آبی در انواع مختلف

مدل مختلف کولرها عبارتند از:

ثابت خانگی

نوع ثابت خانگی در اندازه ها ی مختلف و قدرت های خنک کنندگی متفاوت تولید و عرضه می گردد.

متحرک

نوع متحرک در اندازه کوچکتر بوده و بیشتر در محیط های کوچک مانند مغازه ها، دفاتر و کیوسک ها استفاده می شود.

صنعتی

نوع صنعتی نیز اندازه بزرگتر با قدرت  خنک کنندگی و موتورهای قوی تر درست می شود که بیشتر برای سالن های بزرگ صنعتی، هتل ها و اماکن ورزشی سرپوشیده  استفاده می شود.

از لحاظ ساختاری نیز کولر های آبی در دو نوع پوشالی و سلولزی تولید می شوند که در نوع پوشالی از پوشال و براده های چوب (معمولا سپیدار) استفاده می شود. در نوع سلولزی از سلولز های با ساختار ویژه استفاده می شود. این ورق های سلولزی بصورت مشبک می باشند.

پیشنهاد مطالعه : نگهداری کولر آبی در زمستان

کلید هوشمند کولر آبی چیست؟

امروزه برای استفاده بهینه و بهتر از کولر های آبی کلید های هوشمند در آنها نصب می گردد.

کلید هوشمند کولر آبی از جمله تجهیزاتی است که امکان تنظیم دمای دلخواه در محیط مورد استفاده شده را فراهم می کند. هنگامی که کولر آبی دارای کلید هوشمند باشد با ورود به بخش تنظیمات درجه مورد نیاز برای خنک شدن محیط را تنظیم می نمایید. بعد از روشن شدن، کولر به صورت اتوماتیک خاموش و یا روشن می شود. ضمن اینکه تنظیم دور کند و یا تند و کنترل پمپ انجام گرفته که در مجموع موجب تنظیم دمای محیط خواهد گردید. کلید هوشمند کولرهای آبی دارای دو حالت تنظیم دستی و اتوماتیک بوده و قابلیت کنترل به هر دو صورت را دارا می باشد.

مزایای کلید هوشمند کولر آبی

ازجمله مزیت های کلید هوشمند کولرهای آبی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دماسنج دیحیتال
  • نمایشگر دیجیتال
  • کاهش مصرف انرژی الکتریکی
  • کاهش مصرف آب مصرفی جهت کولر
  • مجهز به کلیدهای دیجیتال فشاری
  • جلوگیری از خشکی پوشال و یا پد سلولزی در نتیجه افزایش طول عمر مفید آنها
  • افزایش طول عمر مفید الکتروموتور و پمپ آب در نتیجه استفاده بهینه
  • کنترل دمای محیط به گونه ای که با معتدل شدن هوا به اندازه دلخواه شما سیستم کولر بصورت اتوماتیک غیر فعال می گردد
  • قابلیت روشن شدن مجدد پمپ آب و موتور کولر بعد از خاموش شدن و برعکس با استفاده از کلید هوشمند کولر آبی
  • قابلیت راه اندازی مجدد و اتوماتیک کولر با استفاده از کلید هوشمند بدین صورت که تمامی مراحل پمپاژ آب بر روی پدشال و یا پد سلولزی، روشن شدن الکتروموتور متظم انجام می گردد.

سخن آخر

 اگر کولر شما دارای کلید هوشمند کولر آبی نیست می توانید بصورت جداگانه آنرا تهیه نموده و نصب کنید. در نظر داشته باشید که کلیه خدمات مربوط به کولر آبی حتما توسط متخصص فنی انجام گردد. به علت بکارگیری سیستم آبی و الکتریسیته در کنار همدیگر بهتر است هر گونه سرویس، تعمیر و نصب توسط کارگر فنی ماهر صورت پذیرد. در صورت خرابی به هیچ وجه خودتان کولر را دست کاری نکنید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر