منو
کولر آبی پرتابل چیست
کولر آبی پرتابل چیست

سه شنبه 9 اسفند 1401

0 463 33

کولر آبی پرتابل چیست

کولر آبی پرتابل از وسایل سرمایشی می باشد که با شروع فصل تابستان به عنوان یک خنک کننده زینت بخش برخی از خانه ها خواهد شد.

در سایت بامین تهویه می توانید جهت خرید کولر آبی و با کیفیت با گروه فروش ارتباط برقرار کنید و قیمت را استعلام بگیرید. برندهای مختلفی از جمله برفاب را می توانید در سایت ما مشاهده و خریداری نمایید. کارشناسان ما در تمام زمینه ها شما را راهنمایی خواهند کرد.

معرفی کولر آبی پرتابل

گفتنی است که کولر های آبی همیشه در خانه های ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته و دارد. یکی از دلایل محبوبیت این کولرها قیمت بالای کولرهای گازی و مصرف زیاد برق و افزایش هزینه ها می باشد. از این رو بیشتر مردم همچنان به دنبال کولرهای آبی هستند. کولرهای آبی برای خنک

کنندگی آب را تبهیر می نمایند و به وسیله فرایند سرمایش تبخیری هوای محیط را خنک می کنند. کولر آبی مراقبت و نگهداری چندان سختی ندارد اما برای اطلاع بیشتر شما و آشنایی با کولر آبی پرتابل این مقاله را ترتیب داده ایم.

عملکرد کولرهای آبی

این کولرها عملکرد بسیار ساده ای دارند. در واقع در این کولرها الکتروپمپ ، آب را به سوی پوشال ها هدایت می کند. هم زمان با این کار هوای خارج به داخل کولر آبی کشیده می شود. این هوا از بین پوشال ها عبور می کند. همین فرایند باعث می شود که آب به صورت سطحی تبخیر شده و هوا خنک شود. اغلب کولرهای آبی به صورت ثابت هستند و روی پشت بام نصب می شوند. این کولرها خنک کنندگی زیادی دارند اما باید این نکته را بیان داریم که مصرف آب زیادی دارند. در برخی موارد پیش می آید که برای جلوگیری از خشک شدن پوشال ها و شاید فشار کم آب، باید به صورت دستی آب را درون کولرها ریخت‌. اما در برخی موارد توسط لوله کشی و استفاده از پمپ این کار انجام خواهد شد. این کولرها توسط کانال های تعبیه شده هوای خنک را انتقال می دهند. این کولرها به دو شکل کولر آبی پوشال دار و کولر آبی سلولزی در بازار وجود دارند و هر کدام ویژگی خاص خود را دارند.

کولر آبی پرتابل را بیشتر بشناسیم.

کولر آبی پرتابل در واقع همان کولرهای آبی معمولی هستند اما به صورت پرتابل یا متحرک می باشند. این کولرها قابلیت جا به جایی دارند‌. برای پر کردن مخزن این کولرها می توان هم‌ به صورت دستی اقدام نمود و هم می توان آن را به شیلنگ و شیر آب متصل نمود. این کولرها هم به دو صورت پوشالی و سلولزی وجود دارند. حتی در برخی موارد می توان کولر آبی پرتابل رومیزی را نیز خریداری نمود. این کولرهای رومیزی برای محیط‌های کوچک و نهایتا یک اتاق مورد استفاده قرار می گیرند. ابعاد کولرهای آبی پرتابل بسیار کوچک تر از کولرهای آبی ثابت است و نیازی به کانال کشی ندارند. در نمونه های سلولزی رسوب و شوره به وجود نمی آید. همچنین باید گفت که خنک‌ کنندگی بیشتری نسبت به کولرهای آبی معمولی دارند‌. کولرهای آبی پرتابل را در مدل های رومیزی، پایه دار و بدون پایه می توانید خریداری نمایید. در برخی از این مدل ها می توان شیلنگ آب را متصل نمود.

مزایای کولر آبی پرتابل

تا این جای مقاله با کولر آبی پرتابل و نحوه کار آن آشنا شدید. در این قسمت مزایای این سیستم خنک‌ کننده را عنوان خواهیم کرد. این کولرها نیازی به کارشناس برای نصب و کانال کشی ندارند. به راحتی می توان آن‌ ها را جا به جا نمود و به مکان مورد نظر انتقال داد. ظرفیت آب در این کولرها مناسب است و هنگامی که با قطعی آب مواجه می شویم این مخزن ها کار ما را راه می اندازند. در این سیستم های خنک کننده باد می تواند در چهار جهت تنظیم شود و حتی در برخی از مدل ها این حالت به صورت اتوماتیک تنظیم خواهد شد. مصرف برق در کولر آبی پرتابل بسیار کمتر از مدل های ثابت است. همچنین هزینه تعمیر کمتری نیز دارند‌ و در کل ارزان تر هستند.

سخن پایانی

با معرفی کولر آبی پرتابل می توانید برای شروع فصل گرما آن را برای اتاق های منزل خود خریداری نمایید. برای خرید کولر آبی ارزان می توانید وارد سایت بامین تهویه شوید و پس از جستجو مدل های مختلف را مشاهده نمایید. برند های مختلف از جمله برفاب را می توانید انتخاب و خریداری نمایید. قیمت هر کدام از محصولات موجود را می توانید از واحد فروش استعلام بگیرید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر