منو
3 برند برتر دیگ بخار ایرانی در سال 1402
3 برند برتر دیگ بخار ایرانی در سال 1402

سه شنبه 25 مهر 1402

0 549 15

3 برند برتر دیگ بخار ایرانی در سال 1402

این راهنما یک نمای کلی جامع و ساده درباره ی 3 برند برتر دیگ بخار ایرانی در سال 1402 می باشد که نحوه عملکرد دیگ‌ بخار یا بویلر و نحوه انتخاب یک دیگ بخار ایمن، قابل اعتماد و کارآمد را ارائه می‌دهد.

دیگ بخار دستگاهی است که به وسیله ی مشعل و در انواع برقی با المنت، آب را تا نقطه جوش می رساند تا بخار تحت فشار تولید کند.

دو نوع اصلی دیگ بخار یا بویلر که امروزه در بازار پیدا خواهید کرد دیگ بخار فایر تیوب و واتر تیوب می باشد.

دیگ فایر تیوب تعدادی لوله وجود دارد که گازهای داغ از آنها عبور می کند و آب اطراف این لوله ها را احاطه می کند.

دیگ بخار واتر تیوب برعکس دیگ فایر تیوب است و آب در داخل لوله ها گرم می شود و گازهای داغ اطراف این لوله ها را احاطه می کنند.

اینها دو نوع اصلی دیگ بخار یا بویلر هستند، اما هر یک از انواع بویلر را می توان به تعداد زیادی تقسیم کرد که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

در کشوری که بخاطر پیشرفت های صنعتی اش شناخته می‌شود، توجه به برندهای برتر دیگ بخار در بازار ایران که به دلیل کارایی، دوام و نوآوری شهرت دارند، ضروری می باشد.

برندهای زیادی از دیگ بخار در بازار موجود می باشد اما باید هنگام خرید، بهترین برند دیگ بخار را با توجه به کیفیت قطعات و ساخت انتخاب نمایید.

انواع دیگ بخار پاکمن

دیگ بخار پاکمن

دیگ بخار پاکمن یا همان بویلر بخار در انواع دیگ بخار واتر تیوب، افقی فایر تیوب سه پاس و ایستاده طراحی و تولید می شوند که هر کدام از آنها برای کاربری هایی خاصی در نظر گرفته شده اند.

انواع دیگ های بخار فایر تیوب، شرکت پاکمن در ظرفیت های 500 تا 35000 کیلوگرم بر ساعت بر اساس استاندارد اروپایی BS/EN 12953 و تمامی قطعات تشکیل دهنده تحت فشار از نوع ورق های فولاد کربنی مقاوم به حرارت طراحی شده اند، که به دوام و سرعت انتقال حرارت بالا شهرت دارند.

این نوع از دیگ های پاکمن دارای محفظه احتراق سه پاس می باشند.

دیگ بخار پاکمن در نوع ایستاده فایرتیوب و تک پاس بوده و در ظرفیت های 100 تا 500 کیلوگرم بر ساعت تا فشار 10 بار تولید می شوند که به آنها دیگ بخار سونا نیز گفته می شود که در سونا بخار کاربرد دارند.

این دیگ ها برای مکان‌هایی با فضای محدود طراحی شده‌اند و همان تولید بخار قدرتمند را ارائه می دهند که آنها به ویژه در خشکشویی ها، سونا بخار و واحدهای تولیدی کوچک کاربرد دارند.
 

تمامی دیگ های بخار شرکت پاکمن از زمان تحویل دارای 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش فنی می باشند.

انواع دیگ بخار آب بند

دیگ بخار آب بند

دیگ بخار آب بند در انواع بویلر بخار فایر تیوب فولادی، افقی، سه پاس و وت بک با استاندارد 1992-2790 BS در ظرفیت‌های 60 تا 30000 کیلوگرم بر ساعت با کیفیت و راندمانی بالا طراحی و تولید می شوند.

آب بند، تولید کننده انواع دیگ صنعتی، مجموعه وسیعی از دیگ های بخار را ارائه می دهد که با دقت، کارایی و قابلیت اطمینان طراحی شده اند که در اینجا مروری بر انواع مختلف دیگ بخار آب بند ارائه شده.

در تمامی انواع دیگ بخار آب بند تست فشار هیدرواستاتیک 1/5 برابر فشار طراحی انجام می گردد و این بویلر ها همراه شیرها و تجهیزات کنترلی همچون شیر هواگیری، تخلیه، شیر اصلی بخار، شیر تغذیه آب دیگ، کنترل کننده های سطح آب، شیـر نمونه برداری، آبنما، فشار سنج، شیر اطمینان، شیر کنترل کننده فشار تحویل داده می شوند.

نوع سوخت قابل استفاده در تمامی مدل های بویلر بخار آب بند گازوئیل، مازوت و گاز می باشد.

دیگ بخار تک کوره  شرکت آب بند در ظرفیت های 300 تا 15000 کیلوگرم بر ساعت و انواع بویلر بخار دو کوره در ظرفیت های 16000 تا 30000 کیلوگرم بر ساعت تولید شده که در فرآیندهای صنعتی و تولیدی کاربرد دارند و دیگ بخار ایستاده در ظرفیت های 60 تا 500 کیلوگرم بر ساعت تولید شده که معمولا برای تامین بخار مورد نیاز سونای بخار، صنایع نساجی، خشکشویی و صنایع غذایی کاربرد دارد.

از مزایای انواع دیگ بخار آب بند می توان به سهولت در تعمیر و نگهداری، استحکام دستگاه ها، راندمان بالای آنها و گارانتی 36 ماهه این شرکت اشاره نمود.

انواع دیگ بخار دابو صنعت

دیگ بخار دابو صنعت

دیگ بخار دابو صنعت در چهار نوع دیگ بخار افقی و ایستاده فایر تیوب، دیگ بخار افقی واتر تیوب و بویلر افقی فایر باکس در ظرفیت های 60 تا 70000 کیلوگرم بر ساعت براساس استاندارد  EN 12953 طراحی و تولید می شود.

دیگ بخار ایستاده دابو صنعت در انواع فایر تیوب در ظرفیت های 60 تا 2000 کیلوگرم بر ساعت و انواع واتر تیوب در ظرفیت های 110 تا 70000 کیلوگرم بر ساعت در سونا، خشکشویی ها و صنایع کوچک کاربرد دارد.

از مزایای دیگ بخار ایستاده دابو صنعت می توان به تولید بخار در مدت زمان 15 دقیقه اشاره کرد و تمامی انواع بویلر های این شرکت از راندمانی بالا و مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت برخوردار هستند.

دیگ بخار افقی فایر باکس در ظرفیت های 45 تا 500 کیلوگرم بر ساعت تولید شده و سوخت مورد نیاز آن گاز طبیعی و گازوئیل بوده که در نانوایی، اتوشویی، سونا بخار و کارواش کاربرد دارد، با توجه به قیمت مناسب آن کارایی قابل قبولی نسبت به دیگ های مشابه دارد.

در برخی از انواع دیگ های این شرکت با توجه به ظرفیت و فشار کاری سیستم‌های کاهنده مصرف انرژی همچون اکونومایزرها، رکوپراتورها و توربولاتورها نصب می‌گردد.

در مقاله نحوه انتخاب دیگ بخار به بررسی انواع دیگ بخار از نظر فشار کاری، نوع محفظه احتراق دیگ های بخار، عوامل موثر بر راندمان و... به طور کامل پرداخته ایم.

جمع بندی 3 برند برتر دیگ بخار ایرانی

آشنایی با 3 برند برتر دیگ بخار ایرانی شما را در انتخاب و خرید دیگ بخار راهنمایی خواهد کرد.

در این مقاله از بامین تهویه برای سهولت در خرید دیگ بخار توضیحات مفیدی درباره ی سه برند پاکمن، دابو صنعت و آب بند ارائه شد و مزایای بویلر های هر کدام از شرکت ها بیان شد، در نهایت برای درست ترین انتخاب باید براساس نیازهای خود و بودجه مدنظرتان خرید کنید.  

همچنین برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت ها می توانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر