منو
تفاوت یونیت هیتر و فن کویل
تفاوت یونیت هیتر و فن کویل

شنبه 24 آبان 1399

0 1778 399

تفاوت یونیت هیتر و فن کویل

برای بیان تفاوت فن کویل و یونیت هیتر بهتر است ابتدا نحوه عملکرد هریک را مورد بررسی قرار دهیم.
یونیت هیتر یک واحد گرمایش است در صورتیکه فن کویل یک واحد گرمایش و سرمایش است. در این مقاله از سایت بامین تهویه با توجه به تفاوت های این دو دستگاه می توانید سیستم گرمایشی متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با تفاوت یونیت هیتر و فن کویل با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. تفاوت یونیت هیتر و فن کویل به لحاظ الکتروفن
  2. تفاوت یونیت هیتر و فن کویل به لحاظ کویل
  3. تفاوت یونیت هیتر و فن کویل به لحاظ بدنه و کیسینگ
  4. تفاوت یونیت هیتر و فن کویل به لحاظ فیلتراسیون
  5. تفاوت یونیت هیتر و فن کویل در تشت درین

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مدل های یونیت هیتر، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های یونیت هیتر به لینک زیر مراجعه نمایند.


یونیت هیتر یک واحد گرمایش است که دارای کویل حرارتی مسی، آلومینیومی، استیل یا فولادی است که از فن آکسیال برای به جریان درآوردن هوا روی سطح کویل ها و افزایش دمای محیط استفاده می‌شود. 
 البته برخی مدل های یونیت هیتر صنعتی دارای فن سانتریفیوژ هستند. 
فن کویل یک واحد گرمایش و سرمایش است که از کویل مسی استفاده می‌کند و دارای فن سانتریفیوژ برای به جریان انداختن هوا است. فن کویل ها دارای قابلیت خنک کاری به وسیله آب سرد ورودی و قابلیت گرمایش به وسیله آب گرم ورودی به کویل هستند. 

تفاوت یونیت هیتر و فن کویل

تفاوت یونیت هیتر و فن کویل به لحاظ الکتروفن

یونیت هیتر ها دستگاههای ساده و تنها برای ایجاد گرمایش هستند و از فن آکسیال ملخی برای این کار استفاده می‌کنند که دارای افت فشار پایین است و قابلیت کانال کشی ندارد. 
فن کویل ها از فن سانتریفیوژ چند سرعت استفاده می کنند که در برخی مدل‌های سقفی و کانالی دارای قابلیت کانال کشی هستند. 

تفاوت یونیت هیتر و فن کویل به لحاظ کویل

کویل آب در یونیت هیتر برای ایجاد گرمایش است. اگر در همین کویل آب سرد به جریان بیفتد توان سرمایش آن محیط را ندارد به دلیل اینکه سطح کویل مورد نیاز سیستم برودتی به نسبت حرارتی تقریباً دو برابر بیشتر است. 
تعداد ردیف کویل در یونیت هیتر دو ردیف است اما در صورتی که حداقل تعداد ردیف کویل فن کویل ها سه ردیفه است. استفاده از کویل بالاتر از دو ردیف در یونیت هیتر سبب عدم توانایی فرد برای غلبه به افت فشار کویل خواهد شد و جریان هوا به درستی از روی کویل عبور نخواهد کرد. و راندمان فن و دستگاه پایین می‌آید. کویل یونیت هیترها با جنس مس برای جریان آب گرم و جنس فولادی برای سیستم بخار تولید می شود اما فن کویل ها تنها با کویل مسی تولید می‌شوند که جریان آب گرم در آن برقرار می‌شود و امکان گرمایش توسط فن کویل با سیستم بخار وجود ندارد.

جهت اطلاع از تفاوت های فن کویل و چیلر و مقایسه عملکرد و کاربرد این دو دستگاه تهویه مطبوع مقاله تفاوت چیلر و فن کویل را نیز بخوانید.

تفاوت یونیت هیتر و فن کویل به لحاظ بدنه و کیسینگ

در یونیت هیتر ها فن درون دستگاه نیست و بیرون دستگاه قابل رویت است اما در فن کویل ها مجموعه فن و کویل داخل باکس فن کویل هستند. 

تفاوت یونیت هیتر و فن کویل به لحاظ فیلتراسیون

یونیت هیترها هیچ نوع فیلتری برای تصفیه هوا ندارند در صورتی که فن کویل ها تماماً دارای فیلتر هوا از نوع آلومینیومی یا پلیمری هستند. 

تفاوت یونیت هیتر و فن کویل در تشت درین

یونیت هیتر ها سیستم های گرمایشی هستند پس عملاً تقطیری روی سطح کویل آن ها صورت نمی گیرد و آبریزشی ندارند. در صورتی که در سیستم خنک کاری فن کویل ها کویل دچار تعریق شده که آب حاصل از آن درون تشت درین جمع آوری شده و به لوله کشی درین و تخلیه هدایت می‌شود. 
سپس اگر به یونیت هیتر آب گرم همزمان آب سرد متصل شود اولین مسئله ای که پیش می آید مشکل جمع آوری آب درین است.
با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع دستگاه یونیت هیتر و فن کویل را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.
بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر