منو
آبگرمکن برقی چگونه کار میکند؟
آبگرمکن برقی چگونه کار میکند؟

چهارشنبه 28 آبان 1399

4 5337 995

آبگرمکن برقی چگونه کار میکند؟

آبگرمکن برقی با راندمان بالا و بدون سوخت فسیلی و بدون دودکش تا می توان الکتریکال را به آب منتقل میکند و بازدهی بالایی دارد . برای گرم کردن آب در آبگرمکن برقی از المنت حرارتی برق استفاده میشود. المنت ها از سیم های نازک با مقاومت بالا ساخته می شوند که مقاومت الکتریکال سبب تولید گرما میشود. گرمای حاصل از مقاومت الکتریکی به آب منتقل میشود.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با آبگرمکن با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. المنت آبگرمکن برقی
  2. سیستم کنترل آبگرمکن برقی
  3. برق مصرفی آبگرمکن برقی
  4. سیستم ایمنی آبگرمکن برقی
  5. میزان فشار و دمای آبگرمکن برقی
  6. انتخاب آبگرمکن برقی مناسب
  7. رنج تولید آبگرمکن برقی صنعتی

​همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده برند های معتبر آبگرمکن ، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های آبگرمکن به لینک زیر مراجعه نمایند.


آبگرمکن برقی با راندمان بالا و بدون سوخت فسیلی و بدون دودکش تا می توان الکتریکال را به آب منتقل میکند و بازدهی بالایی دارد . برای گرم کردن آب در آبگرمکن برقی از المنت حرارتی برق استفاده میشود.المنت ها از سیم های نازک با مقاومت بالا ساخته می شوند که مقاومت الکتریکال سبب تولید گرما می شود.گرمای حاصل از مقاومت الکتریکی به آب منتقل می شود
تعداد و توان المنت ها در آبگرمکن برقی تعیین کننده میزان دبی آب گرم خروجی و تولیدی دستگاه است.

آبگرمکن برقی چگونه کار میکند؟

المنت آبگرمکن برقی

المنت های آبگرمکن برقی از توان 500 تا 15 کیلووات تولید می شوند که می توان تعدادی از آنها را روی آبگرمکن برقی نصب کرد. هر چه میزان دبی مورد نیاز آبگرم بیشتر باشد تعداد و توان المنت ها بیشتر میشود.
المنت آبگرمکن برقی بامین تهویه با اتصال رزوه ای 2 اینچ با تعداد سه رشته المنت حرارتی روی هر بوشن با طول تقریبی 50 تا 70 سانتی متر با توان 3 تا 27 کیلووات با در پوش برنجی و شیرینگ حرارتی جهت جلوگیری از اتصال تولید می شود.المنت آبگرمکن برقی

پیشنهاد مطالعه : آبگرمکن برقی چگونه کار می کند؟

سیستم کنترل آبگرمکن برقی

سیستم کنترل آبگرمکن برقی تشکیل شده از تعداد کلید مینیاتوری،کنتاکتورها،ترمینال ها ، ترموستات ها ، کلیدهای سکتوری و ... که درون تابلو برق نصب می شوند.ترموستات دمای آب داخل مخزن را حس کرده و فرمان روشن و خاموش شدن المنت ها را صادر میکند که بوسیله کنتاکتورها مدار قدرت قطع و وصل میشود.
سیستم کنترل فاز،سیستم حفاظ جان،سیستم ارت از جمله موارد ایمنی سیستم کنترل آبگرمکن برقی هستند.

برق مصرفی آبگرمکن برقی

آبگرمکن برقی خانگی که معمولا با توان تا 3 کیلووات تولید می شوند با برق تکفاز کار میکنند.در ظرفیت های بالاتر که سیستم آبگرمکن برقی صنعتی میشود به برق سه فاز نیاز است.
مصرف برق آبگرمکن برقی خانگی و صنعتی بالاست برای مثال یک آبگرمکن برقی صنعتی 27 کیلووات حدود 41 آمپر روی هر فاز برق مصرف میکند که جمعا به عدد 123 آمپر روی سه فاز میرسد.

سیستم ایمنی آبگرمکن برقی

سیستم ایمنی آبگرمکن برقی به دو بخش الکتریکی و مکانیکی تقسیم می شود. بخش الکتریکال شامل سیستم حفاظ جان کلیدهای حرارتی و مکانیکی،فیوزها و ...
بخش مکانیکی ایمنی آبگرمکن برقی شامل شیر اطمینان حساس به فشار،شیر اطمینان حساس به دما و سیستم انبساطی در صورت بسته بودن سیکل می باشد.

میزان فشار و دمای آبگرمکن برقی

میزان تحمل دمای آبگرمکن برقی حداکثر 80 درجه سانتی گراد است.
میزان تحمل فشار آبگرمکن برقی بستگی به ضخامت بدنه آبگرمکن دارد .هر چه ضخامت بدنه بیشتر باشد میزان تحمل فشار آبگرمکن بیشتر میشود.

انتخاب آبگرمکن برقی مناسب

برای یک منزل مسکونی که حداکثر از دو حمام آن استفاده می شود می توان از آبگرمکن برقی 2 کیلووات با حجم ذخیره 200 لیتر استفاده کرد.برای یک سرویس بهداشتی و یک روشویی یا یک دوش می توان از آبگرمکن برقی زودجوش استفاده کرد.
برای استحمام کارگران در کارخانجات،سربازخانه ها،زندان ها و ... که تعداد حمام ها و تعداد افراد زیاد باشد باید از آبگرمکن برقی صنعتی استفاده کرد.
در انتخاب آبگرمکن صنعتی با کارشناسان بامین تهویه تماس بگیرید.تعداد نفرات،تعداد حمام ها،زمان استفاده از حمام ها و ... تعدادی عوامل دیگر تعیین کننده حجم ذخیره و توان برقی دستگاه آبگرمکن صنعتی برقی هستند.

انتخاب آبگرمکن برقی مناسب

رنج تولید آبگرمکن برقی صنعتی

مخازن آبگرمکن صنعتی برقی از ظرفیت 200 تا 10000 لیتر و با توان برقی 2 تا 99 کیلووات تولید می شود.که قادر به تامین میزان 30 تا 2000 لیتر آبگرم بر ساعت با اختلاف دمای 40 درجه را دارد.

با تشکر از اعتماد شما،فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع آبگرمکن امکان مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات فنی شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات


4 دیدگاه یافت شد!

نظرات
امیر
پنجشنبه 27 مهر 1402

باسلام.زمانیکه آب گرم باز میکنیم آبگرمکن روشن میشود بعد تقریبا سی ثانیه خاموش میشود..ومقدار زبادی آب باید هدر برود تا آب گرم بیاد علت چیست؟؟

نظرات
ماهان
چهارشنبه 8 شهریور 1402

سلام.چه مقدار آب می‌تونه در مخزن آبگرمکن جای بگیره؟

بامین تهویه
بامین تهویه
چهارشنبه 8 شهریور 1402

سلام.
دوست عزیز ظرفیت مخزن آبگرمکن برقی معمولاً به لیتر اندازه‌گیری می‌شود و مقداری است که می‌توان در آن آب گرم کرده و نگه داشت. ظرفیت مخزن آبگرمکن‌ها متنوع است و می‌تواند از حدود ۱ لیتر تا چندین لیتر مختلف باشد. انتخاب ظرفیت مناسب وابسته به نیازها و ترجیحات شما است.

نظرات
وجدانی
چهارشنبه 11 مرداد 1402

سلام یه سوال چطوری دمای آبگرمکن رو تنظیم کنم؟


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید