منو
راهنمای خرید رادیاتور
راهنمای خرید رادیاتور

پنجشنبه 11 آذر 1400

4 1279 203

راهنمای خرید رادیاتور

یکی از متداول ترین و پرکاربرد ترین سیستم های توزیع کننده حرارت، رادیاتورها هستند که برای گرمایش مکان های گوناگون مانند: منازل، ادارات، بیمارستان ها و... مورد استفاده قرار میگیرند. برای انتخاب رادیاتور مناسب بهتر است ابتدا شناخت مختصری از انواع رادیاتورها داشته و نسبت به مزایا و معایب انواع رادیاتور آگاهی یابید. در این مطلب انواع رادیاتور را مورد بررسی و مقایسه قرار داده ایم تا با آگاهی و شناخت انواع رادیاتور بهترین رادیاتور را متناسب با نیاز خود انتخاب و خریداری نمایید.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با راهنمای خرید رادیاتور در سیستم های گرمایش با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. رادیاتور آلومینیومی
  2. رادیاتور فولادی
  3. رادیاتور چدنی
  4. رادیاتور های استیل
  5. رادیاتور مسی
  6. رادیاتور پنلی
  7. رادیاتور پره ای
  8. رادیاتور قرنیزی
  9. رادیاتور لوله ای
  10. رادیاتور حوله ای
  11. رادیاتور دکوراتیو
  12. چند نکته مهم در انتخاب و خرید رادیاتور و نصب آن
  13. قیمت انواع رادیاتور شوفاژ

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع رادیاتور، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های رادیاتور به لینک زیر مراجعه نمایند.


یکی از متداول ترین و پرکاربرد ترین وسایل توزیع کننده حرارت رادیاتورها هستند که برای انتقال و توزیع حرارت به محیط مورد استفاده قرار میگیرند . روش انتقال حرارت در رادیاتورها به صورت همرفت (جابه جایی) و تابشی میباشد.

در این مطلب انواع رادیاتور را مورد بررسی و مقایسه قرار داده ایم تا با آگاهی و شناخت انواع رادیاتور بهترین رادیاتور را متناسب با نیاز خود انتخاب و خریداری نمایید.

رادیاتورها انواع گوناگونی دارند و بر حسب شکل و ظاهر آنها و جنس متریال ساخته شده به انواع گوناگونی تقسیم بندی میشوند .

از نظر جنس به انواع رادیاتور آلومینیومی ، رادیاتور فولادی ، رادیاتور چدنی ، رادیاتور مسی و رادیاتور استیل و از نظر شکل ظاهری و ساختار به رادیاتور پره ای ، رادیاتور پنلی ، رادیاتور قرنیزی ، رادیاتور لوله ای و حوله خشک کن تقسیم بندی میشوند .

برای انتخاب رادیاتور مناسب بهتر است ابتدا شناخت مختصری از رادیاتور ها داشته و نسبت به مزایا و معایب هر کدام اشراف پیدا کرد . در این نوشتار به معرفی مختصر انواع رادیاتور و راهنمای انتخاب و خرید رادیاتور مناسب پرداخته میشود.

رادیاتور آلومینیومی

رادیاتورهای آلومینیومی عمدتا به صورت پره ای و به صورت بلوک های متشکل از چند پره تولید میشود. هر بلوک میتواند تعداد 3 ، 5 ، 7 یا 10 پره باشد که با اتصال بلوک ها به یکدیگر میتوان به تعداد پره مناسب بر حسب ظرفیت حرارتی مدنظر نائل آمد.

رادیاتورآلومینیمی

زمانی که از منبع تولید حرارت یا مبدلی که از جنس مس در ساخت آن استفاده شده است. به همراه رادیاتور آلومینیومی استفاده میشود به دلیل خواص این دو فلز در مجاورت با یکدیگر ، تولید گاز صورت میپذیرد که منجر به هوا گرفتن مکرر سیستم میشود این نکته باید در استفاده از رادیاتورهای آلومینیومی مدنظر قرار گیرد.
رادیاتورهای آلومینیومی دارای وزنی نسبتا سبک و حجم آب گیری نه چندان زیاد هستند و به همین دلیل بر روی دیوار نصب میشوند در هنگام لوله کشی برای این نوع رادیاتور رعایت فاصله مناسب بین لوله ورودی و خروجی رادیاتور ضروری است.

مزایای رادیاتور آلومینیومی

رادیاتور آلومینیومی نسبت به زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی داشته و همچنین هدایت حرارتی بالایی دارند و معمولا انتخاب اول مهندسین و کارشناسان این حوزه هستند.

از مزایای خوب این رادیاتورها میتوان به امکان افزایش پره و در نتیجه افزایش ظرفیت حرارتی اشاره نمود و اگر یکی از پره های رادیاتور معیوب شود معمولا نیازی به تعویض کامل رادیاتور نمیباشد.

انتقال حرارت در رادیاتورهای آلومینیومی عمدتا به روش همرفت طبیعی و بخشی نیز از طریق تابش است.

رادیاتور فولادی

رادیاتورهای فولادی همینطور که از اسم آنها پیداست از جنس فولاد ساخته میشوند و به صورت بلوک های یکپارچه تولید و به بازار عرضه میشوند. بنابراین امکان کم یا زیاد کردن پره را ندارند. به دلیل وزن بالای رادیاتور فولادی امکان نصب آنها بر روی دیوار وجود ندارد و به وسیله پایه هایی بر روی زمین قرار میگیرد.

رادیاتور فولادی

 رادیاتورهای فولادی دارای حجم بالایی از آب گیری هستند و به همین دلیل استفاده آز آنها به همراه پکیج انتخاب مناسبی نیست. با توجه به تولید رادیاتورهای جدید تر و با ظاهر و کارایی بهتر و بیشتر، استفاده از این نوع رادیاتور کاهش یافته است. 

قیمت رادیاتور های فولادی نسبت به سایر رادیاتور ها مناسب تر و مقاومت خوبی در مقابل ضربات فیزیکی دارند . استفاده از رادیاتورهای فولادی در محیط های غیر مسکونی و صنعتی ، متداول تر است.

رادیاتور چدنی

رادیاتورهای چدنی از جنس چدن بوده و وزن بسیار بالایی دارد و به دلیل جنس چدن در مقابل زنگ زدگی مقاوم بوده و برای محیطهای مرطوب مناسب است. همچنین دارای ظرفیت ذخیره گرمایی بسیار خوبی است و یکنواختی دمایی مطلوبی برای محیط ایجاد میکند.

رادیاتور چدنی

 به دلیل وزن بسیار بالا ، ابعاد بزرگ ، شکننده بودن چدن در مقابل ضربه ، نداشتن زیبایی ظاهری و تولید رادیاتورهای جدید با کیفیت های بهتر و زیباتر ، استفاده و تولید از این نوع رادیاتور بسیار کاهش یافته و تقریبا متوقف شده است.

رادیاتور های استیل

رادیاتور های استیل به دلیل مقاومت بالا در مقابل خوردگی و زنگ زدگی انتخاب مناسبی برای محیط ها مرطوب و نمناک نظیر استخر ، آشپزخانه ، حمام  و موارد مشابه هستند. رادیاتورهای استیل میتوانند به صورت خود رنگ و در رنگ فلز استیل و یا طلایی و یا به وسیله پوشش با رنگ های متنوع تولید شوند که در هر دو صورت ، رنگ و ظاهری بسیار دلپذیر و مورد پسند اکثر کاربران خواهد بود. رادیاتورهای استیل میتواند در مدل پره ای ، پنلی و لوله ای تولید و عرضه شوند.

رادیاتور استیل

استفاده از نوع لوله ای رادیاتورهای استیل در حمام ها به عنوان حوله خشک کن متداول و مرسوم است . رادیاتورهای استیل نسبت به سایر رادیاتورها دارای ظرفیت و اینرسی گرمایی پایین تری هستند و به دست آوردن دمای یکنواخت محیط در زمان استفاده از این رادیاتورها کمی مشکل تر است.
به همین جهت رادیاتورهای استیل خبلی سریع گرم میشوند و توانایی گرم کردن محیط در بازه زمانی کمتری را دارا هستند ولی در صورت قطع یا سرد شدن جریان آب ، خیلی سریع سرد میشوند . قیمت رادیاتورهای استیل معمولا گران تر ولی طول عمر آن بیشتر و نسبت به زنگ زدگی و پوسیدگی مقاوم تر هستند که در دراز مدت میتواند هزینه اولیه را پوشش دهد.

رادیاتور مسی

رادیاتور های مسی با لوله هایی از جنس مس و با روکشی از جنس آلومینیم تولید میشوند و شکلی شبیه به رادیاتورهای آلومینیومی و پنلی را دارند.

رادیاتور مسی

رادیاتورهای مسی دارای ضریب انتقال حرارت بالاتر نسبت به سایر انواع رادیاتورها هستند. به دلیل انتقال حرارت بالاتر دارای ابعاد کوچک تر و وزنی سبک تر هستند و حجم آب در جریان رادیاتورهای مسی نسبت به سایر رادیاتورها بسیار کمتر است . آب گرم مدار گرمایش در داخل لوله های مسی جریان مییابد و به همین دلیل در دستگاههایی که جنس مبدل آنها از مس است ( مانند پکیج های حرارتی ) تولید گاز نمیکند و مساله به وجود آمدن مکرر هوا  با استفاده از این رادیاتورها  اتفاق نمی افتد .به دلیل سطوح صاف و صیقلی مس نسبت به سایر متریال مرسوم ، رسوب گذاری در رادیاتورهای مسی کمتر و نسبت به زنگ زدگی و پوسیدگی نیز مقاوم تر هستند.

رادیاتور ها را میتوان جدای از جنس متریال به کار رفته در ساخت آن برحسب شکل و ساختار آن به انواع زیر تقسیم بندی نمود.

رادیاتور پنلی

رادیاتورهای پنلی شکل ظاهری تقریبا شبیه رادیاتورهای آلومینیومی دارند ولی از جنس ورقهای فولادی و به صورت یک تکه ساخته میشوند . جریان آب در این رادیاتورها معمولا در سطح جلو و عقب وجود دارد و وفاصله بین این دو سطح باعث ایجاد یک جریان هوا از پایین به بالا میشود . این رادیاتورها ممکن است در ارتفاع 40 ، 50 ، 60 و 70 سانتی متر تولید شوند و طول رادیاتور نیز میتواند از در طیف وسیعی متغییر باشد.

این نوع رادیاتور ها ممکن است در انواع تک پنل ، دو پنل و دو کنوکتور باشد . عرض این رادیاتور ها کم و سطح آن صاف بوده و در محلهای که سایر انواع رادیاتور در چیدمان دکوراسیون منزل ایجاد مشکل نماید استفاده از رادیاتور پنلی انتخاب خوبی است.

از مزایای بهترین رادیاتور پنلی میتوان به ظاهر نسبتا زیبا و متناسب با دکوراسیون منازل مسکونی، سطح تابش یکنواخت و مناسب و قابلیت نصب از هر طرف رادیاتور اشاره کرد. یکی از ایرادات این نوع رادیاتورها این است که در صورت بروز نشتی و سوراخ شدن، رادیاتور باید به طور کامل تعویض شود و امکان تعویض پره ای یا بخشی از آن وجود ندارد.

همچنین امکان افزایش ظرفیت رادیاتور از طریق افزایش پره وجود ندارد. ظرفیت حرارتی رادیاتورهای پنلی در کاتالوگی که توسط سازندگان ارائه میشود بر حسب ابعاد و مدل آنها ارائه میشود.

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که فن کویل بهتر است یا رادیاتور ؟ برای پاسخ به این سوال مقاله 4 تفاوت مهم فن کویل با رادیاتور را مطالعه نمایید.

رادیاتور پره ای

رادیاتورهای پره ای یک نوع سیستم گرمایشی هستند که از پره‌ها برای انتقال گرما استفاده می‌کنند. این نوع رادیاتورها به طور معمول در گرمایش مرکزی ساختمان‌ها و دیگر سیستم‌های گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رادیاتورهای پره ای معمولاً شامل یک سیستم پره و یک یا چند رادیاتور هستند. پره‌ها به وسیله سیستم گرمایشی متصل می‌شوند و گرما را از یک منبع به سمت رادیاتور منتقل می‌کنند. سپس، هوا یا سیال گرماییده از طریق پره‌ها عبور کرده و گرما را به محیط اطراف منتقل می‌کند.

رادیاتور های پره ای از جنس آلومینیوم ساخته شده و امکان کم یا زیاد کردن پره و اتصال بلوک ها به یکدیگر را به وسیله بوشن های مخصوص دارد. شرح این نوع رادیاتورها در دسته رادیاتورهای آلومینیومی عنوان گردید.

رادیاتور قرنیزی

در سال های اخیر نوع خاصی از رادیاتور به نام رادیاتور قرنیزی به بازار عرضه شده که شکل ظاهری آن دقیقا همانند قرنیزهای ساختمانی است. این رادیاتورها تشکیل شده است از یک پوشش آلومینیومی به شکل قرنیز ساختمان و در شکل های زیبا و متناسب با معماری داخلی، و یک رادیاتور طولی در پشت این پوسته که جنس این رادیاتور نیز معمولا از لوله های آلومینیومی بوده و آب داخل آن جریان دارد.

در بسیاری از موارد نیز این دو قسمت به صورت یک تکه تولید میشود.

رادیاتور قرنیزی

مزایای رادیاتور قرنیزی

از مزایای رادیاتور قرنیزی میتوان به عدم اشغال فضای اضافه توسط رادیاتور در داخل ساختمان  و تداخل نداشتن با چیدمان دکوراسیون محیط داخل اشاره کرد. همچنین به دلیل کاستن از ارتفاع و افزودن به طول ، توزیع حرارت و دما در زمان استفاده از این رادیاتورها یکنواخت تر است. از دیگر مزایای استفاده از این نوع رادیاتور ، میتوان به حذف قرنیز دیوار و کاربری دوگانه این نوع رادیاتور ها اشاره نمود.

رادیاتور لوله ای

رادیاتورهای لوله ای از ساده ترین و ارزان ترین شکل های رادیاتور بوده و بیشتر برای گرم کردن نقاط غیر مسکونی و کم اهمیت مانند انبار ، گلخانه و ... استفاده میشود . برای ساخت آن لوله های فلزی از جنس لوله گالوانیزه یا لوله سیاه از ابعاد مشخصی برش خورده و به صورت افقی یا عمودی توسط دو کلکتور با قطری بیشتر به یکدیگر متصل میشود . گاهی اوقات برای افزایش سطح حرارتی و در نتیجه ظرفیت حرارتی ، لوله را به صورت فین دار استفاده میکنند.

رادیاتور حوله ای

رادیاتور حوله ای یا حوله خشک کن در نقاط مرطوب مانند حمام یا کنار استخرها به کار میروند از نظر ظاهری تا حدودی شبیه رادیاتور لوله ای بوده و علاوه بر گرمایش محیط نصب کار خشک کردن لباس و حوله را هم انجام میدهد . جنس این رادیاتورها از استیل و یا آلومینیوم بوده و معمولا به وسیله رنگ های مقاوم پوشش داده میشوند.

رادیاتور دکوراتیو

در سال های اخیر نوع جدیدی از رادیاتورها به نام رادیاتور دکوراتیو تولید و به بازار عرضه شده که با استقبال مصرف کنندگان روبرو شده است . رادیاتورهای دکوراتیو ظاهری شبیه به قاب عکس و با طرح های زیبا و متنوع دارند و برای منازل مسکونی و محیط هایی که زیبایی و دکوراسیون محیط داخلی اهمیت دارند ، انتخاب بسیار مناسبی هستند.

رادیاتور دکوراتیو

 در رادیاتورهای دکوراتیو در صورت سفارش قابلیت انتخاب و چاپ نقش دلخواه و اختصاصی توسط بعضی از تولید کنندگان بر روی رادیاتور وجود دارد . کنوکتور این نوع رادیاتورها در پشت و معمولا از جنس آلومینیوم بوده و به روکشی از شیشه نشکن که تصاویر متنوع بر روی آن نقش بسته است، پوشش داده میشود.

انتقال حرارت در رادیاتورهای دکوراتیو به صورت همرفت و تابشی صورت میگیرد که بر خلاف اکثر رادیاتورها ، درصد انتقال حرارت تابشی در رادیاتورهای دکوراتیو بالاتر است .به دلیل نصب رادیاتور دکوراتیو در ارتفاع ، بخشی از گرما به سطوح بالایی محیط منتقل میشود که ناخواسته و غیر مطلوب از نظر مصرف انرژی است . قیمت رادیاتورهای دکوراتیو از سایر مدلهای رادیاتور بالاتر بوده و احتمال شکستگی شیشه نیز در آن وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش نصب رادیاتور

چند نکته مهم در انتخاب و خرید رادیاتور و نصب آن

انتخاب و خرید رادیاتور شوفاژ برخی عوامل مهم را دربر می‌گیرد که باید مورد توجه قرار گیرند. در زیر چند نکته را برای راهنمایی در انتخاب و خرید رادیاتور بررسی می‌کنیم:

 

انتخاب رادیاتور بر اساس ظرفیت حرارتی

  • اولین نکته در انتخاب و خرید رادیاتور توجه به ظرفیت حرارتی رادیاتور است. در رادیاتورهای پره ای،ظرفیت حرارتی بر حسب کیلو کالری بر ساعت برای هر پره در کاتالوگ رادیاتور بیان میشود. با تقسیم ظرفیت حرارتی مورد نیاز محیط بر ظرفیت حرارتی هر پره ، تعدا پره مورد نظر به دست می آید. در سایر مدل های رادیاتور، ظرفیت حرارتی بر حسب هر بلوک عنوان میگردد. که میتوان با انتخاب مدل مناسب به ظرفیت حرارتی مورد انتظار نائل آمد.

محدودیت‌های لوله کشی و سازگاری جنس

 

  • در زمان انتخاب رادیاتور برای یک محیط باید به محدودیت های لوله کشی و سازگاری جنس رادیاتور با منبع تولید حرارت توجه نمود. استفاده از رادیاتورهای با حجم آب گیری بالا برای یک سیستم گرمایش پکیج مناسب نیست. و همچنین استفاده از رادیاتورهای آلومینیومی به همراه پکیج نیز به دلیل تولید گاز و هوا گرفتن سیستم پیشنهاد نمیشود.
  • هر چند آب در گردش در یک مدار حرارت مرکزی یا پکیج ثابت بوده و در صورت عدم وجود نشتی، رسوب گذاری آن پیوسته نخواهد بود. اما در محل های با سختی آب بالا بهتر است. از رادیاتورهای مقاوم نسبت به خوردگی و رسوب استفاده نمود مانند رادیاتورهای مسی.

 

انتخاب جنس متریال با توجه به محیط نصب

  • برای انتخاب و خرید رادیاتور توجه به سازگاری جنس متریال رادیاتور با محیط محل نصب حائز اهمیت است. مثلا همانطور که گفته شد برای محیط های مرطوب جنس مقاوم در مقابل زنگ زدگی مانند رادیاتورهای استیل یا آلومینیومی و برای محیط های صنعتی و در معرض صدمه فیزیکی رادیاتور فولادی و در محیط های با نیاز به هماهنگی بالا در دکوراسیون داخلی نوع قرنیزی یا دکوراتیو پیشنهاد میشود.
  • بهتر است رادیاتور ها در محل نفوذ و ورود هوای سرد به محیط نصب شوند. به همین جهت معمولا قسمت پایینی پنجره ها و دیوارهای خارجی برای  نصب پیشنهاد میشود. بهتر است رادیاتور در محلی نصب شود که جریان هوا به راحتی در اطراف آن سیرکوله شود.

 

 

پیشگیری از کاهش انتقال حرارت

  • قرار دادن رادیاتور در پوشش های چوبی و مانند آن برای جلوگیری از ضربه باعث کاهش انتقال حرارت رادیاتور خواهد شد. و بهتر است از این کار اجتناب شود. همچنین بهتر است سطح بیرونی رادیاتور تمیز باشد تا انتقال حرارت از طریق تابش کاهش نیابد.

 

مصرف انرژی و راندمان

  • و در انتها بهتر است هنگام خرید رادیاتور به میزان مصرف انرژی و راندمان رادیاتور و توجه به برچسب انرژی دستگاه (در صورت موجود بودن) توجه نمود. و برای کنترل دما و جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده از شیرهای ترموستاتیک به همراه رادیاتور پیشنهاد میشود.

قیمت انواع رادیاتور شوفاژ

قیمت رادیاتورهای شوفاژ بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. در ادامه، عوامل اصلی که بر قیمت رادیاتورهای شوفاژ تأثیر می‌گذارند را بررسی می‌کنیم:

  1. مواد ساخت:

    • نوع موادی که برای ساخت رادیاتور استفاده می‌شود اهمیت زیادی دارد. رادیاتورهای آلومینیومی معمولاً گران‌تر از رادیاتورهای فولادی هستند. مواد ساخت تأثیر مستقیمی در عمر مفید، کارایی و کیفیت عمومی دارند.
  2. اندازه و ظرفیت گرمایی:

    • اندازه رادیاتور و ظرفیت گرمایی آن از جمله عوامل مهم در تعیین قیمت است. رادیاتورهای بزرگتر با ظرفیت گرمایی بیشتر ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.
  3. طراحی و ظاهر:

    • طراحی و شکل ظاهری رادیاتور نقش مهمی در تعیین قیمت ایفا می‌کند. رادیاتورهای با طراحی مدرن و ظاهری زیبا ممکن است گران‌تر از مدل‌های ساده باشند.
  4. تکنولوژی و امکانات:

    • رادیاتورهای هوشمند یا دارای امکانات کنترل حرارتی هوشمند ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند. امکانات اضافی مثل سیستم‌های تنظیم جریان هوا نیز می‌توانند به افزایش قیمت کمک کنند.
  5. برند و کیفیت:

    • برند تأثیر مهمی در قیمت دارد. رادیاتورهای تولید شده توسط برندهای معتبر و با کیفیت معمولاً گران‌تر هستند. اما در عین حال، باید توجه داشت که برند تنها یکی از عوامل است. و گاهی ممکن است محصولات متوسط یا کمتر معروف هم کیفیت خوبی داشته باشند.
  6. سیستم گرمایشی مورد استفاده:

    • نوع سیستم گرمایشی که رادیاتور به آن وصل می‌شود نیز تأثیرگذار است. برخی رادیاتورها مختص سیستم‌های خاصی هستند و این موضوع می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد.

همچنین، نیاز به توجه به هزینه‌های نصب و سرویس‌های پس از فروش نیز در نظر گرفته شود. قبل از خرید، بهتر است مقایسه دقیق بین انواع مختلف رادیاتورها و مشاوره با متخصصان در این زمینه صورت پذیرد.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات


4 دیدگاه یافت شد!

نظرات
هامون
یکشنبه 22 مرداد 1402

بهترین مدل رادیاتور پنلی از نظر شما کدوم مارکه؟

بامین تهویه
بامین تهویه
یکشنبه 22 مرداد 1402

سلام.
دوست عزیز انتخاب بهترین مدل رادیاتور پنلی به عوامل مختلفی مانند اندازه اتاق، نوع سیستم گرمایشی، استایل داخلی، مصرف انرژی و بودجه شما بستگی دارد.

نظرات
مهدی طیبی
دوشنبه 9 مرداد 1402

سلام ببخشید من به تازگی یک رادیاتور خریدم اما نمیدونم چجوری و کجا باید نصبش کنم اگر امکانش هست بگین بهترین مکان نصب رادیاتور کجاست که گرمای بیشتری داشته باشه؟

بامین تهویه
بامین تهویه
دوشنبه 9 مرداد 1402

سلام دوست عزیز
مکان مناسب برای نصب رادیاتور به اطراف اتاق و سیستم گرمایشی مرتبط با آن بستگی دارد.
۱. رادیاتور بهتر است در مکان‌هایی نصب شود که گرمای مورد نیاز را به اطراف اتاق منتشر کند. معمولاً نصب رادیاتور در نزدیکی دیوارهای خنک‌تر یا نقاطی که نیاز به گرمای بیشتری دارند، توصیه می‌شود.

۲. اطمینان حاصل کنید که رادیاتور مانع از جریان هوا نشود. رادیاتورها برای انتقال گرما به میزان بهینه به احتیاج به هوای محیط دارند. اطراف رادیاتور باید آزاد باشد تا هوا به خوبی به آن دسترسی داشته باشد.

۳. فاصله رادیاتور از دیوار نیز مهم است. فضایی بین پشت رادیاتور و دیوار، جریان هوا را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود گرما بهتر به اطراف اتاق منتقل شود.

۴. ارتفاع مناسب برای نصب رادیاتور باید مورد توجه قرار گیرد. به‌طور کلی، رادیاتورها بهتر است در ارتفاع یک متر از سطح زمین نصب شوند. این ارتفاع به توزیع بهینه گرما و ایجاد تعادل در دمای فضا کمک می‌کند.

۵. مطمئن شوید که رادیاتورها از موانع مانند مبلمان یا پرده‌ها دور هستند، تا جریان هوا و انتقال گرما را محدود نکنند.


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید