منو
نکات مهم در انتخاب و خرید هیتر سونا خشک
نکات مهم در انتخاب و خرید هیتر سونا خشک

سه شنبه 22 مرداد 1398

0 2307 801

نکات مهم در انتخاب و خرید هیتر سونا خشک

برای گرم کردن و گرم نگهداشتن سونای خشک از هیتر سونا خشک استفاده می شود. در واقع می توان گفت قلب هر سونا هیتر سونا است. بنابراین انتخاب هیتر متناسب با شرایط و ویژگی های سونا از اهمیت ویژه ای برخورد است.
در این مقاله نکات مهم و کاربردی در انتخاب و خرید هیتر سونا خشک به تفصیل بیان شده است.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با انتخاب و خرید هیتر سونا خشک با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. سونای خشک چیست؟
  2. هیتر سونا خشک
  3. نکات قابل توجه در انتخاب و خرید هیتر سونا خشک
  4. هیتر برقی سونا خشک
  5. هیتر گازی سونا خشک

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده 4 برند معتبر هیتر سونا خشک و تجهیزات سونا خشک، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های هیتر سونا خشک به لینک زیر مراجعه نمایند.

جهت مشاهده لیست برندهای هیتر سونا خشک کلیک نمایید. 

سونای خشک چیست؟

سونای خشک ، اتاقیست با دیواره های عایق که بدنه آن توسط صفحات چوبی پوشانده شده است. در سونای خشک همان طور که از نامش پیداست از هوای گرم و خشک به منظور افزایش دمای محیط و افزایش تعریق در بدن انسان ها استفاده می شود، که این عمل جنبه درمانی داشته و سبب می شود سموم و مواد زاید از بدن انسان خارج شود.

بهترین دمای برای سونای خشک دمایی بین 70 تا 90 درجه سانتی گراد می باشد.هیتر سونای خشک

هیتر سونا خشک

برای گرم کردن و گرم نگهداشتن سونای خشک از هیتر سونا خشک استفاده می شود. در واقع می توان گفت قلب هر سونا هیتر سونا است. بنابراین انتخاب هیتر متناسب با شرایط و ویژگی های سونا از اهمیت ویژه ای برخورد است.

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب هیتر باید به آن توجه کنیم مقدار توان یا قدرت هیتر است. چرا که کمتر و یا بیشتر بودن آن در هر دو صورت مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

کم بودن توان یا قدرت هیتر سبب می شود اتاق سونا خشک دیر تر گرم شود و یا به خوبی گرم نشده و به دمای دلخواه نرسد و تبعا به دنبال آن راندمان حرارتی هیتر نیز پایین خواهد آمد. از طرفی بالا بودن توان هیتر در تنظیم دمای مطلوب و دلخواه معضلاتی ایجاد می کند و سبب افزایش مصرف برق و هزینه های مربوطه می شود. لذا توصیه میکنیم در انتخاب هیتر برقی سونا خشک به موارد زیر توجه فرمایید.

نکات قابل توجه در انتخاب و خرید هیتر سونا خشک

  1. توان هیتر برقی سونا خشک
  2. محاسبه دقیق حجم اتاق سونا خشک
  3. آب و هوای منطقه جغرافیایی
  4. نوع کاربری سونا خشک (عمومی و یا خصوصی بودن سونا)

هیتر برقی سونا خشک
هیتر سونا خشک از نظر نوع سوخت مصرفی به دو دسته هیتر برقی سونا خشک و هیتر گازی سونا خشک تقسیم می شود.

هیتر برقی سونا خشک

یکی از متداول ترین روش های گرم کردن فضای اتاق در سونا خشک استفاده از هیتر برقی سونا خشک است که به سهولت می توان آن را داخل یا روی دیوار اتاق سونا نصب کرد. 

در هیتر های برقی سونا خشک با عبور جریان برق از داخل المنت ها، دمای المنت ها افزایش می یابد. سپس المنت های گرم شده گرما را به سنگ ها منتقل کرده و در یک جریان همرفتی دمای اطراف و کل اتاق سونای خشک گرم خواهد شد.

تماس مستقیم و کامل المنت های هیتر با سنگ هیتر، سبب می شود راندمان حرارتی هیتر برقی سونا خشک افزایش یابد.

هیترهای برقی سونا خشک اغلب از جنس استنلس استیل، آلومینیوم و یا آهن گالوانیزه با یک پوشش رنگی ساخته می شوند. درهیتر های برقی گالوانیزه به دلیل حفاظت در برابر رطوبت و از بین رفتن بدنه هیتر، از پوشش رنگی استفاده می شود که با توجه به محیط سونا و وجود رطوبت و احتمال خوردگی ممکن است به مرور آسیب ببینند، لذا این هیتر ها انتخاب مناسبی نمی باشند و توصیه می کنیم از هیتر برقی سونا خشک با بدنه استنلس استیل استفاده شود.

برای راحتی و تنفس آسان گاهی نیاز است که در سونای خشک علاوه بر گرما مقداری رطوبت و بخار نیز ایجاد کنیم. در بسیاری از برندها و مدل های هیتر برقی سونا خشک این امر امکان پذیر است و با ریختن مقدار خیلی کمی آب روی سنگ های هیتر تحقق می یابد. در ادامه به شرح این موضوع خواهیم پرداخت.

یکی از رایج ترین سوالاتی که در رابطه با هیتر برقی سونا خشک مطرح می شود استفاده از آب برای ایجاد مقدار کمی بخار و رطوبت است که آیا این کار مشکل ساز می شود یا خیر؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت بله این عمل امکان پذیر است ولی باید جوانب احتیاط  را رعایت کرد و به این نکته توجه کرد  که باید آب را به مقدار کم و به آرامی روی سنگها بریزید و به هیچ عنوان نباید مقدار زیادی آب را به یکباره روی سنگ هیتر بریزید زیرا باعث می شود مقدار زیادی بخار آب ایجاد شود و به دنبال آن احتمال سوختگی در پوست انسان بالا می رود.   

هیتر گازی سونا خشک

هیتر گازی سونا خشک از یک کوره و یک مشعل گازی ، گازوئیلی و یا دوگانه سوز تشکیل شده است. که از طریق تماس با سنگ هیتر گرما را انتقال داده و سبب گرمای سونا می شود.

با تشکر از اعتماد شما،فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع هیتر سونا خشک امکان مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات فنی شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر