منو
راهنمای نصب فن کویل
راهنمای نصب فن کویل

چهارشنبه 6 اسفند 1399

0 1535 327

راهنمای نصب فن کویل

نصب فن کویل سقفی، زمینی و کاستی با هم متفاوت هستند. فن کویل زمینی در دو مدل پایه دار و بدون پایه، فن کویل سقفی توکار درون سقف کاذب، فن کویل کاستی چهار طرفه در مرکز سالن و در سیستم های گرمایش با یک لوله رفت و یک لوله برگشت و در سیستم های دو فصلی لوله سوم جهت تخلیه آب کندانس شده نیاز است.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با نحوه صحیح نصب فن کویل با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. نصب فن کویل زمینی
  2. نصب فن کویل سقفی توکار
  3. نصب فن کویل کاستی
  4. نصب فن کویل سقفی زمینی

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مدل های فن کویل، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های فن کویل به لینک زیر مراجعه نمایند.

نصب فن کویل در مدل های زمینی، سقفی توکار، سقفی کاستی، سقفی زمینی، کانالی و... با هم متفاوت است. نصب فن کویل در سیستم هایی که صرفاً برای گرمایش هستند با یک لوله رفت و یک لوله برگشت انجام می‌شود. اما در سیستم های دو فصلی لوله سوم جهت تخلیه آب کندانس شده نیاز است آب کندانس شده در فن کویل به سبب سرد بودن سطح کویل در تابستان و تعریق رطوبت هوا روی کویل است.

نصب فن کویل زمینی

فن کویل زمینی در دو مدل پایه دار و بدون پایه تولید می شود. مدل های پایدار معمولاً دارای دریچه مکش از زیر هستند و مدل‌های بدون‌پایه دارای دریچه مکش از روبرو.

هر دو نوع فن کویل زمینی پایه دار و بدون پایه را می توان روی زمین نصب کرد و برای استحکام می توان با پیچ و رولپلاک به دیوار متصل نمود.

لوله کشی برای نصب فن کویل زمینی به وسیله لوله های فولادی یا چند لایه می تواند روی کف یا روی دیوار اجرا شود. برای لوله کشی کف باید لوله های ورودی و خروجی ۱۰ سانتی متر از کف بیرون زده باشند و فاصله آنها با دیوار جانبی ۱۰ سانتی متر باشد. لوله کشی فن کویل زمینی که به صورت دیواری انجام می‌گیرد باید در ارتفاع ۱۰ سانتی متری کف باشد. اتصال فن کویل به لوله کشی به وسیله شیلنگ قابل انعطاف مقاوم در برابر فشار و دما که معمولاً به صورت لاستیکی با پوشش حصیری استیل هستند انجام می گیرد.بین شلنگ و لوله کشی از شیر فلکه کشویی باید استفاده شود. تشت درین به وسیله شلنگ های باریک معمولی که ارزان قیمت هم هستند بدون نیاز به شیر و به صورت ثقلی به لوله کشی درین متصل می شود.فن کویل زمینی
فن کویل زمینی توکار که بسیار کم کاربرد است درون فرورفتگی دیوار یا دیوار کاذب نصب می شود و تنها یک وجه آن که دکوراتیو است نمایان می باشد. برای کنترل فن کویل زمینی باید از ترموستات دیواری جهت تنظیم دما و کنترل سرعت فن و روشن و خاموش استفاده شود.

نصب فن کویل سقفی توکار

فن کویل سقفی توکار ظاهر دکوراتیو ندارد و درون سقف کاذب نصب می‌شود و به وسیله اتصال برزنتی یا کانال کشی اندک به دریچه خروج هوا متصل می‌شود. در قسمت مکش فن کویل سقفی توکار از دریچه بازدید گریل دار برای مکش هوای محیط استفاده می‌شود این دریچه امکان دسترسی به فن کویل جهت سرویس و تعمیرات را فراهم می‌کند.
فن کویل سقفی توکار
برای نصب و استقرار فن کویل سقفی توکار از پیچ های متری با قابلیت تنظیم ارتفاع نصب، استفاده می شود. البته بسیاری از مجریان محترم برای نصب دستگاه‌های فن کویل سقفی از کلاف نبشی استفاده می کنند.جزییات نصب فن کویل سقفی توکاربرای کنترل دما و عملکرد دستگاه فن کویل سقفی توکار باید از ترموستات های دیواری استفاده شود که امکان تغییر دور، تنظیم دما، روشن و خاموش کردن و تغییر فصل را دارند.

در مقاله فن کویل کانالی چیست ؟ هر آنچه که لازم است در مورد مزایا و معایب و وظایف فن‌ کویل کانالی بدانید را در اختیار شما قرار داده ایم.

نصب فن کویل کاستی

فن کویل کاستی چهار طرفه و یک طرفه با توجه به نوع و جهت توزیع هوا با هم متفاوت هستند. توزیع هوای فن کویل کاستی چهار طرفه به چهار جهت مختلف است و باید در مرکز سالن نصب شود. اما فن کویل یک طرفه باید در کنار سالن نصب شود.

فن کویل کاستی چهار طرفه
برای نصب فن کویل کاستی چهار طرفه و یکطرفه از بولت‌های متری می توان استفاده کرد که به سقف جوش یا پیچ می شوند. در استفاده از فن کویل کاستی نیاز به نصب ترموستات دیواری نیست و تمامی سیستم‌های کنترلی روی پنل کنترل فن کویل تعبیه شده است. تمامی مدل‌ها و برندهای فن کویل کاستی دارای ریموت کنترل هستند که تنظیم دما، روشن و خاموش، تایمر و کنترل سرعت فن را می توان به وسیله آن تنظیم کرد. در نصب فن کویل کاستی نیاز به نصب پمپ درین نیست تمامی مدلهای فن کویل کاستی دارای پمپ درین مخصوص تو کار هستند.

نصب فن کویل سقفی زمینی

فن کویل سقفی و زمینی در واقع همان فن کویل زمینی است که زیرسقف نصب می‌شود. و به وسیله پیچ و رولپلاک به سقف متصل می‌شود معمولاً اتصالات دستگاه به صورت سقفی هستند و از پشت دستگاه وارد می‌شوند و با شلنگ ارتجاعی متصل می‌شوند. در نصب فن کویل سقفی زمینی به شیب لوله کشی درین دقت شود در غیر این صورت ناچار به استفاده از پمپ درین هستیم.

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع فن کویل های سقفی، زمینی، دیواری و کاستی را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر