منو
راه اندازی کمپرسور با روش CSIR
راه اندازی کمپرسور با روش CSIR

شنبه 9 بهمن 1395

0 15376 7000

راه اندازی کمپرسور با روش CSIR

راه اندازی کمپرسور با روش CSIR که مخفف عبارت ( Capacitor Start Induction Run) می باشد به معنای رله القایی به همراه خازن می باشد. راه اندازی کمپرسور با روش CSIR جزء روش های HST میباشد.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با راه اندازی کمپرسور با روش CSIR با عنوان زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. راه اندازی کمپرسور با روش CSIR چیست

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مدل های کمپرسور، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های کمپرسور به لینک زیر مراجعه نمایند.

راه اندازی کمپرسور با روش CSIR چیست؟

راه اندازی کمپرسور با روش CSIR که مخفف عبارت ( Capacitor Start Induction Run) می باشد به معنای رله القایی به همراه خازن برای راه اندازی کمپرسور سیستم های برودتی است.


راه اندازی کمپرسور با روش CSIR جزء روش های HST یا راه اندازی با گشتاور بالا ( High Starting Torque) می باشد.
راه اندازی کمپرسور با روش CSIR در بازه های زمانی کوتاه امکان پذیر می باشد به این معنا که چند لحظه پس از خاموش شدن کمپرسور یخچال یا فریزر قابلیت راه اندازی مجدد را دارد. سیستم های برودتی که به روش CSIR راه اندازی می شوند محدودیتی در نوع سیتم تقلیل فشار خود ندارند و می توان از شیر انبساط یا لوله موئین به عنوان کاهنده فشار در قسمت فشار ضعیف استفاده کرد.

تجهیزات کمپرسورهایی که توسط مدار CSIR یا خازن و رله القایی استارت می شوند.

کمپرسورهایی که توسط مدار CSIR یا خازن و رله القایی استارت می شوند در جعبه برق خود تجهیزات زیر را دارند:
1. رله القایی که ممکن است از نوع ولتاژی یا جریانی می باشد.

راه اندازی کمپرسور با روش CSIR
2. خازن که بر اساس کمپرسور ظرفیت آن مشخص می شود.
3. اورلود که وظیفه ی قطع جریان برق در زمان گرم شدن و یا جریان کشیدن بیش از حد کمپرسور می باشد.
در روش راه اندازی کمپرسور با روش CSIR سیم پیچ رله القایی در مدار سیم پیچ اصلی کمپرسور قرار می گیرد و کنتاکت رله و خازن بصورت سری در مسیر استارت کمپرسور و اورلود نیز بروی نقطه مشترک (COM) دو سیم پیچ نصب می شود.
کمپرسور CSIR
با وصل شدن جریان برق سیم پیچ اصلی کمپرسور به طور مستقیم وارد مدار می شود اما به دلیل عدم توانایی لازم در به حرکت در آوردن اجزای مکانیکی کمپرسور جریان اضافی کشیده و ولتاژ مسیر افت شدید پیدا خواهد کرد این اتفاق موجب برقرار شدن اتصال کنتاکت رله القایی و عبور جریان الکتریکی از خازن و برق دار شدن سیم پیچ کمکی کمپرسور می شود. این سیم پیچ با وارد کردن گشتاور بیشتر موجب حرکت شفت، میل لنگ و نهایتا پیستون کمپرسور می شود. با به حرکت در آمدن اجزای مکانیکی کمپرسور جریان مصرفی سیم پیچ اصلی کاهش و ولتاژ خط مجددا افزایش می یابد در نتیجه ارتباط سیم پیچ کمکی یا راه انداز قطع می شود. این فرآیند در 1/3 ثانیه اتفاق می افتد و کمپرسور راه اندازی می شود.

مطالعه بیشتر : انواع کمپرسور یخچال رفت و برگشتی، گریز از مرکز و روتاری


راه اندازی کمپرسور با روش CSIR
با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع کمپرسور را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر