منو
راه اندازی کمپرسور با روش CSR و یا CSCR
راه اندازی کمپرسور با روش CSR و یا CSCR

شنبه 9 بهمن 1395

0 2951 1122

راه اندازی کمپرسور با روش CSR و یا CSCR

یکی از روش های راه اندازی کمپرسور با CSR یا CSCR می باشد که جز روش های راه اندازی کمپرسور با گشتاور بالا hst می باشد. راه اندازی کمپرسور با روش CSR یا CSCR در کمپرسور هایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که جریان راه اندازی ( LRA ) بالایی دارند.

کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مدل های کمپرسور، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های کمپرسور به لینک زیر مراجعه نمایند.

راه اندازی کمپرسور با روش  CSR یا CSCR نیز مانند روش  CSIR جزء روشهای راه اندازی کمپرسور با گشتاور بالا HST می باشد.

راه اندازی کمپرسور با روش  CSR یا CSCR در کمپرسورهایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد جریان راه اندازی(LRA) بالایی دارند.

در این روش یک خازن بصورت سری به کنتاکت رله القایی متصل و یک خازن دائم کار بصورت موازی با خازن  و کنتاکت رله قرار می گیرد.

عبارتCSR مخفف عبارت  Capacitor start and run و عبارت CSCR مخفف عبارتCapacitorstart/capacitor Run  که به معنای خازن راه انداز و خازن دائم کار در کمپرسورهایی که از این روشها برای راه اندازی استفاده می شود رله آنها از نوع پتانسیلی و یا ولتاژی می باشد.

رله های ولتاژی دارای کنتاکت معمولا بسته (NC) هستند که خازن بصورت سری با این کنتاکت قرار می گیرد.راه اندازی کمپرسور با روش CSR و یا CSCR

 

مطالعه بیشتر : انواع کمپرسور یخچال رفت و برگشتی، گریز از مرکز و روتاری


با روشن شدن کمپرسور جریان افت داشته و سیم پیچ رله توان جدا کردن تیغه (NC) را نداشته لذا خازن در مدار باقی می ماند. با به حرکت در آمدن کمپرسور و بازگشت جریان به میزان نرمال بوبین رله تقویت و کنتاکت را جدا و خازن را از مدار خارج می کند.

در روش CSCR  یک خازن دائم کار بطور موازی با کنتاکت و خازن راه انداز قرار می گیرد که باعث افزایش گشتاور در کمپرسور در زمان کارکرد کمپرسور می شود.

در برخی از رله های ولتاژی یا پتانسیلی اورلود هم قرار گرفته به صورت یک پکیج راه انداز کامل در دسترس مشتری قرار گرفته است.

در راه اندازی کمپرسور با این روش محدودیت برای نوع سیستم تقلیل فشار وجود ندارد و در سیستم هایی که از لوله مویین و یا شیر انبساط برای کاهش فشار استفاده میشود.
کمپرسور رله ولتاژی یا پتانسیل
با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع کمپرسور را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر