منو
نحوه تنطیم داکت اسپلیت برای زمستان و تابستان
نحوه تنطیم داکت اسپلیت برای زمستان و تابستان

شنبه 2 بهمن 1400

4 1779 100

نحوه تنطیم داکت اسپلیت برای زمستان و تابستان

یکی از سیستم های تهویه مطبوع که قابلیت تامین سرمایش و گرمایش را به صورت کامل داراست داکت اسپلیت است . داکت اسپلیت اصل نوعی کولر گازی اسپلیت کانالی بوده که در زیر سقف واحدها نصب میشود و هوای سرد و گرم را از طریق کانال کشی در سقف کاذب و از طریق دریچه هایی که در هر اتاق نصب میشود توزیع میکند. در ادامه مقاله نحوه تنطیم داکت اسپلیت برای زمستان و تابستان را توضیح خواهیم داد.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با نحوه تنطیم دمای داکت اسپلیت در زمستان و تابستان با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. تنظیم سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت
  2. سیستم سرمایش داکت اسپلیت
  3. سیستم گرمایش داکت اسپلیت
  4. مزایای استفاده از کویل آبگرم داکت اسپلیت
  5. تنظیم دمای داکت اسپلیت
  6. تنظیم دمای داکت اسپلیت برای زمستان
  7. تنظیم سرمایش داکت اسپلیت
  8. تنظیم دمای داکت اسپلیت برای تابستان
  9. تنظیم گرمایش داکت اسپلیت
  10. روش هواگیری داکت اسپلیت
  11. علایم هواگرفتن کویل داکت اسپلیت

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مدل های داکت اسپلیت، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های داکت اسپلیت به لینک زیر مراجعه نمایند.

 
 

همانطور که فصول تغییر می‌کنند، تنظیم صحیح داکت اسپلیت شما می‌تواند به بهره‌وری و کارکرد بهینه آن کمک کند. فصل‌های زمستان و تابستان دو فصل متفاوت هستند و نیازهای حرارتی متفاوتی دارند. در این مقاله، به نحوه تنظیم دمای داکت اسپلیت برای زمستان و تابستان خواهیم پرداخت تا شما بتوانید در هر دو فصل از سیستم خود بهره‌وری حداکثری را داشته باشید.

تنظیم سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت

یکی از سیستم‌های تهویه مطبوع که قابلیت تامین سرمایش و گرمایش را به صورت کامل داراست داکت اسپلیت است.داکت اسپلیت نوعی کولر گازی کانالی است که در زیر سقف کاذب نصب میشود و هوای سرد و گرم را از طریق کانال کشی و دریچه هایی که در هر اتاق نصب میشود توزیع میکند.

تنظیم سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت

سیستم سرمایش داکت اسپلیت

سیستم سرمایش داکت اسپلیت دقیقا مانند یک کولر گازی اسپلیت عمل میکند  با این تفاوت که به جای یک پنل دیواری برای توزیع سرمایش در ساختمان ، یک یونیت داخلی در زیر سقف نصب شده و یک فن با جریان قوی تر هوا را مکش کرده و از روی اواپراتور عبور داده و هوای سرد تولید شده را به وسیله ی کانال های متصل به دستگاه در اتاق ها توزیع میکند .

 پنل خارجی شامل کندانسور و کمپرسور نیز در خارج از محیط نصب شده و جریان گاز مبرد به وسیله لوله های مسی به یونیت داخلی متصل میشود . در اصل سیستم سرمایش داکت اسپلیت بر پایه سیکل تبرید تراکمی کار میکند.

سیستم سرمایش داکت اسپلیت
 

سیستم گرمایش داکت اسپلیت

سیستم گرمایش داکت اسپلیت به دو صورت وجود دارد . در حالت اول سیستم گرمایش بر پایه سیکل تبرید تراکمی و به صورت هیت پمپ (Heat Pump)  است و با تعویض محل کندانسور و اواپراتور به وسیله ی یک شیر چهار راهه در فصل زمستان فضای داخل را گرم میکند . استفاده از گرمایش داکت اسپلیت بر پایه هیت پمپ یک راه حل اقتصادی برای تامین گرمایش نیست چرا که هزینه ی برق مصرفی داکت اسپلیت در فصل زمستان نسبت به سیستم های گرمایشی متعارف که از سوخت های فسیلی مانند گاز استفاده میکنند بیشتر خواهد شد و از طرفی داکت اسپلیت نسبت به دمای محیط خارج در فصل زمستان حساس بوده و در دماهای پایین سیستم دچار یخ زدگی خواهد شد و دیگر کار نخواهد کرد .

استفاده از گرمایش داکت اسپلیت در حالت هیت پمپ برای مناطق با زمستان معتدل و کوتاه مدت مناسب است و یا محل هایی با سکونت غیر دائم که در فصل زمستان کمتر مورد استفاده قرار میگیرند،مانند ویلاهای تفریحی مناسب است.
 

سیستم گرمایش داکت اسپلیت

 

در حالت دوم، سیستم گرمایش داکت اسپلیت از یک کویل گرمایشی نیز بهره می‌برد. در این نوع سیستم، علاوه بر کویل برودتی که در فصل تابستان برای جذب گاز استفاده می‌شود، یک کویل گرمایشی نیز نصب می‌شود. این کویل گرمایشی در فصل زمستان از آب گرم سیستم حرارت مرکزی یا یک یکیج جداگانه تغذیه می‌شود. اهمیت این نکته است که کویل گرمایشی به طور کامل از مدار گاز جدا بوده و تنها آب گرم مدار گرمایش را از خود عبور می‌دهد. در نتیجه، در فصل زمستان، کمپرسور و پنل خارجی به طور کامل از مدار گاز خارج می‌شوند و تنها فن یونیت داخلی روشن می‌شود. این فن هوای محیط را مکش کرده و با عبور از روی کویل گرمایشی آن را گرم می‌کند، سپس این هوا گرم را از طریق دریچه‌های توزیع هوا در محیط پخش می‌کند.

مزایای استفاده از کویل آبگرم داکت اسپلیت

استفاده از داکت اسپلیت با کویل گرمایش نسبت به حالت استفاده هیت پمپ ارجحیت فنی فراوانی دارد و باعث کاهش چشمگیر مصرف انرژی و استهلاک دستگاه خواهد شد.

مزایای استفاده از کویل آبگرم داکت اسپلیت

علاوه بر آن امکان تاثیر مستقیم دمای هوای خارج بر روی کارکرد دستگاه از بین خواهد رفت و داکت اسپلیت در هر شرایط آب و هوایی قابلیت نصب و استفاده دارد .

استفاده گرمایشی از داکت اسپلیت با کویل گرمایشی نسبت به برخی از سیستم های دیگر گرمایشی نیز مزایایی دارد . مثلا اگر گرمایش داکت اسپیت با گرمایش با رادیاتور مقایسه شود میتوان به کاهش هزینه لوله کشی،توزیع بهتر حرارت،قابلیت گرم کردن سریعتر هوا و حذف لوله کشی در کف و دیوار واحد که عامل نشتی خواهد بود،اشاره نمود.

با توجه به توضیحات ایراد شده در خصوص ساختار داکت اسپلیت در ادامه به توضیح نحوه تنظیم دمای داکت اسپلیت،تنظیم گرمایش داکت اسپلیت ، تنظیم سرمایش داکت اسپلیت،تنظیم دمای داکت اسپلیت برای زمستان و تنظیم دمای داکت اسپلیت برای تابستان و نحوه هواگیری داکت اسپلیت که مورد سوال و تقاضای برخی از کاربران داکت اسپلیت است پرداخته میشود.

تنظیم دمای داکت اسپلیت

برای ایجاد یک محیط با دمای مطبوع در زمان استفاده از سیستم داکت اسپلیت یا هر نوع سیستم تهویه مطبوع دیگر نیاز به تامین چهار پارامتر اصلی شامل دمای مناسب،مقدار رطوبت مناسب،گردش هوای صحیح و با سرعت مناسب و مقدار اکسیژن کافی در هوا و میزان خلوص و تازگی هوا میباشد و با تامین این چهار عامل که سبب بوجود آمدن شرایط آسایش میشود،هوای محیط دلپذیر و مطبوع خواهد

بود.

تنظیم دمای داکت اسپلیت
در برخی از سیستم های تهویه مطبوع مانند هواسازها تامین همگی موارد فوق به طور دقیق ممکن است و در برخی از سیستم ها نیز مانند سیستم های کولرهای گازی و داکت اسپلیت ها برخی از پارامترهای فوق به طور دقیق و برخی به طور نسبی کنترل میشود.

 در میان پارامترهای ذکر شده دما اصلی ترین و ملموس ترین عامل برای احساس شرایط آسایش در یک محیط است و شاید بیشتر بهره بردارن دما را تنها عامل در برقراری دمای آسایش بدانند!

تنظیم دمای مناسب در داکت اسپلیت:

انتخاب و تنظیم دمای مناسب برای داکت اسپلیت به عوامل متعددی از جمله سلیقه و نظر بهره بردار سیستم ، نوع کاربری ساختمان و فعالیت داخلی ساختمان ، نوع اقلیم جغرافیایی و فرهنگ استفاده ، جنسیت و سن بهره برداران سیستم و ... بستگی دارد . به طور کلی نمیتوان یک عدد مشخص را برای تنظیم دمای سیستم عنوان کرد .

تاثیر متغیرهای مختلف بر تنظیم دمای سیستم تهویه مطبوع:

در کتابهای مرجع تاسیسات هم عدد ثابتی را برای تنظیم دمای مناسب برای سیستم داکت اسپلیت عنوان نکرده اند و یک بازه ی دمایی را برای تنظیم دما در زمستان و تابستان ارائه نموده اند . بازه ی دمایی مناسب برای تنطیم دمای داکت اسپلیت 18 تا 27 درجه سانتی گراد برای زمستان و تابستان است و بهتر است این دما در فصل زمستان پایین تر آمده و به دمای طبیعی محیط خارج نزدیک تر شود و در فصل تابستان نیز بازه ی تنظیم کمی بالا تر رفته و به هوای گرم تابستان نزدیک تر شود .

تنظیم دمای داکت اسپلیت

بازه دمایی مناسب در زمستان و تابستان:

رعایت این مساله به علاوه باعث صرفه جویی چشمگیر در مصرف انرژی ، کارکرد مناسب دستگاه و تاثیر مثبت بر سلامت افراد و جلوگیری از شوک های دمایی میگردد . با توجه به موارد ذکر شده دمای مناسب برای فصل زمستان 18 تا 22 درجه سانتی گراد و برای فصل تابستان 22 تا 27 درجه سانتی گراد پیشنهاد میشود هر چند بسیاری از مردم علاقه به تنظیم دماهای متفاوت از اعداد ذکر شده را دارند و شاید در اعداد ذکر شده احساس خوشایندی نداشته باشند .

تاثیر رطوبت هوا بر راحتی افراد در محیط دمای مطبوع:

یکی از مواردی که باعث میشود علی رغم تنظیم دمای مناسب احساس راحتی در افراد حاصل نشود مقدار رطوبت موجود در هوا است پایین بودن رطوبت هوا در فصل زمستان باعث میشود تا افراد احساس سرما داشته باشند و بالا بودن آن در فصل تابستان نیز موجب جلوگیری از تبخیر سطحی در پوست شده و به افراد احساس گرمی و خفگی میدهد . مقدار مناسب رطوبت نسبی در هوا نیز بسته به نوع کاربری ساختمان و فعالیت انجام شده متفاوت بوده ولی به طور کلی  بین عدد 45 تا 65 درصد پیشنهاد میشود .

پیشنهاد مطالعه: علت خنک نکردن داکت اسپلیت

تنظیم دمای داکت اسپلیت برای زمستان

تنظیم دما در هر دو حالت استفاده از کویل گرمایشی و هیت پمپ ، به جهت صرفه جویی در مصرف انرژی و رعایت شرایط مناسب تنفسی و سلامت افراد ، برای محیط مسکونی و اداری بین 18 تا 22 درجه پیشنهاد میشود . در محل های که افراد مسن یا کودکان وجود دارند یا افراد با شرایط خاص و نیاز به شرایط دمایی بالاتر نگهداری میشوند بالا بردن دما تا عدد 25 یا 27 درجه سانتی گراد نیز بلا مانع است .

تاثیر تنظیم دمای بالا در داکت اسپلیت های با هیت پمپ:

باید توجه نمود تنظیم دمای بالا در داکت اسپلیت در مدل هایی که به صورت هیت پمپ کار میکنند باعث کارکرد بدون وقفه دستگاه شده و در هوای سرد منجر به یخ زدگی پنل خارجی دستگاه و توقف کارکرد دستگاه خواهد شد .

تاثیر تنظیم سرعت فن در فصل زمستان:

 در حالت زمستانی نیز بالا بردن سرعت فن در ابتدای کارکرد داکت اسپلیت باعث گرم شدن سریعتر محل خواهد شد و پس از مدتی کاکرد میتوان سرعت فن را کاهش داد . هرچه سرعت فن پایین تر باشد دمای هوای خروجی از داکت اسپلیت نیز بالاتر خواهد بود .

افزایش رطوبت هوا در فصل زمستان و احساس خوشایند:

افزایش رطوبت هوای محیط داخل در فصل زمستان با عوامل دیگر نظیر دستگاههای بخور میتواند منجر به احساس خوشایند در افراد  و گرم تر حس شدن هوای محیط شود .

تنظیم سرمایش داکت اسپلیت

تنظیم سرمایش داکت اسپلیت برای فصل تابستان با استفاده از پنل کنترلی به راحتی قابل انجام است.در داکت اسپلیت های مجهز به کویل گرمایش باید دقت نمود که شیر های ورود و خروج آب گرم با کویل داکت اسپلیت حتما بسته باشد تا در هنگام کارکرد دستگاه در حالت سرمایش جربان آب گرم در کویل گرمایشی جاری نباشد که در این صورت دستگاه خنک کنندگی نخواهد داشت .
تنظیم سرمایش داکت اسپلیت

توجه به شیرهای ورود و خروج آب گرم در داکت اسپلیت با کویل گرمایشی:

برای تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ابتدا حالت سرمایش را که به شکل گرافیکی یک قطره منجمد شده یا واژه Cool است انتخاب میکنیم و سپس دستگاه را روشن و درجه حرارت مدنظر را با کلیدهای تنطیم دما انجام میدهیم . معمولا سرعت فن در سه حالت low ، med و Hi وجود دارد . در برخی مدل ها نیز حالت چهارم که سرعت اتوماتیک است و در برخی دیگر از مدل ها حالت jet برای دور فن وجود دارد.

حالت اتوماتیک باعث میشود تا میزان تغییرات سرعت فن با توجه به تنظیم دمای داکت اسپلیت به طور متغییر و اتوماتیک تغییر کند و حالت دور کند ، متوسط و تند نیز سه دور فن برای استفاده در شرایط مد نظر است .

استفاده از حالت Jet در داکت اسپلیت:

بهتر است در ابتدای روشن نمودن داکت اسپلیت ، برای گرفتن بار حرارتی ذخیره شده در محیط از دور بالای فن و پس از مدتی استفاده از دور متوسط و کم استفاده شود . استفاده از حالت jet  که فقط بر روی برخی مدل ها تعبیه شده باعث میشود تا فن با دور 1.5 برابر دور حداکثر خود (حالت Hi) کار کند و استفاده از آن فقط برای مدت محدودی مجاز است (مثلا حداکثر نیم ساعت) . زمانی که دستگاه برای مدتی خاموش بوده و بار حرارتی ذخیره شده در محیط بالا رفته استفاده از گزینه Jet باعث پایین آمدن سریعتر دما میشود .

تأثیر کمبود رطوبت و افزایش رطوبت در فصل تابستان:

در فصل تابستان معمولا مساله کمبود رطوبت وجود ندارد و معمولا مشکل اصلی ازدیاد رطوبت است و بنا به فعالیت های مختلف در داخل یک محیط بسته مانند تعرق و تنفس انسانها ، تعریق گیاهان ، آشپزی و پخت و پز ، رطوبت وارد هوا میشود .

حالت رطوبت گیری در داکت اسپلیت و کنترل رطوبت هوا:

رطوبت موجود در هوا در اثر برخورد با کویل سرد داکت اسپلیت تقطیر شده و میزان رطوبت محیط پایین میاید و پایین بردن دمای داکت اسپلیت در فصل تابستان باعث افزایش رطوبت گیری داکت اسپلیت میشود .

در برخی از مدل های اسپلیت و داکت اسپلیت علاوه بر حالت سرمایش و گرمایش و فن یک حالت رطوبت گیری وجود دارد که معمولا شکل گرافیکی آن به شکل یک قطره آب S است  و تنظیم داکت اسپلیت در این حالت موجب کارکرد دستگاه در حالت سرمایش شده اما عامل کنترلی در اینجا دیگر دما نیست و مقدار رطوبت موجود در هوا فرمان قطع و وصل به کمپرسور را صادر مینماید .

تنظیم دمای داکت اسپلیت برای تابستان

هر چند داکت اسپلیت ها معمولا توانایی خنک کردن تا دمای 18 درجه سانتی گراد را دارند اما دمای مناسب داکت اسپلیت برای فصل تابستان بین 22 تا 27 درجه سانتی گراد پیشنهاد میشود و گاها بنا به سلیقه و طبع مشتری تا دمای پایین تر نیز انجام میشود .

تاثیرات تنظیم دمای پایین تر از حد:

باید توجه داشت تنظیم دمای پایین تر از مقادیر ذکر شده علاوه بر آنکه باعث پایین آمدن راندمان برودتی دستگاه و افزایش تصاعدی مصرف انرژی میشود ، باعث بروز مشکل در سلامت افراد میگردد . همچنین در صورتی که دما خیلی پایین تنظیم شود باعث میشود تا دستگاه به طور مرتب کار کرده  و تایم مناسب برای استراحت کمپرسور به وجود نیاید . این مساله باعث میشود تا استهلاک کمپرسور بالا رفته و از عمر مفید آن کاسته شود .

تاثیرات تنظیم دمای بالاتر از حد:

تنظیم دما در مقادیر بالاتر از اعداد ذکر شده نیز لطفی نخواهد داشت چرا که اولا از شرایط آسایش دمایی دور خواهیم شد و ثانیا در صورت انتخاب کردن دستگاه در ظرفیت صحیح باعث کارکرد کمپرسور در سیکل های کوتاه و افزایش تعداد روشن و خاموش شدن کمپرسور خواهد شد .

کمپرسور و سیکل‌های کوتاه:

کارکرد کمپرسور در سیکل های کوتاه اولا باعث میشود تا از عمر مفید کمپرسور کاسته شده و استارت مکرر کمپرسور باعث شوک الکتریکی به شبکه برق میشود . البته این مساله در داکت اسپلیت های مدل اینورتر مصداق ندارد .

رطوبت در هوا و تنظیم دما:

علاوه بر این موارد تنظیم دمای داکت اسپلیت در مقادیر بالا باعث میشود تا دمای سطح کویل به بالای نقطه شبنم رسیده و عمل رطوبت گیری هوا بر روی سطح کویل اتفاق نیفتد . بالا بودن میزان رطوبت در هوا نیز همانطور که اشاره شد باعث ایجاد شرایط هوایی نامطبوع و افزایش احساس گرمی در افراد خواهد بود.

تنظیم گرمایش داکت اسپلیت

همانطور که عنوان شد سیستم گرمایش داکت اسپلیت میتواند به صورت هیت پمپ (Heat pump) و یا با استفاده از کویل گرمایش باشد . اگر سیستم از نوع هیت پمپ باشد روشن نمودن دستگاه پس از سرویس اولیه و با تنظیم ریموت دستگاه به روش زیر انجام خواهد شد .

تنظیم دستگاه داکت اسپلیت برای زمستان

برای تنظیم دمای داکت اسپلیت برای زمستان ابتدا باید حالت استفاده (mode) دستگاه را برای فصل زمستان بر روی کنترلر دیواری یا ریموت دستی تنظیم کنیم و سپس دستگاه را روشن نماییم . باید توجه نمود برای تغییر حالت دستگاه از زمستانی به تابستانی دستگاه باید حتما در حالت خاموش باشد و اگر دستگاهی در حال کار بوده و به یکباره تغییر حالت توسط اپراتور صورت پذیرد میتواند باعث بروز مشکل در شیر چهار راهه دستگاه و بروز خسارت به دستگاه گردد . حالت استفاده زمستانی داکت اسپلیت با واژه Heat یا علامت یک خورشید کوچک مشخص میشود.

تأخیر در شروع کارکرد فن در داکت اسپلیت در زمستان

گاهی اوقات پس از روشن نمودن داکت اسپلیت در فصل زمستان ، فن دستگاه شروع به کار نمیکند و با تاخیر زمانی چند دقیقه ای روشن میشود . این مساله نشانه خرابی و بروز ایراد در دستگاه نیست . به دلیل آنکه در ابتدای کارکرد دستگاه در حالت هیت پمپ دمای سطح کویل داخلی پایین است ، کارکردن فن میتواند باعث جریان هوای سرد به داخل محیط شود که البته خوشایند نیست . به همین جهت یک سنسور دمایی وظیفه دارد تا دمای سطح کویل را کنترل کرده و پس از مدتی کارکرد دستگاه و افزایش دمای سطح کویل ، اجازه کارکرد به فن را خواهد داد . داکت اسپلیت هایی که به صورت هیت پمپ کار میکنند نسبت به کاهش دمای محیط خارج حساس هستند و در صورتی که دما محیط خارج از اعداد تعریف شده پایین تر بیاید دستگاه خاموش خواهد شد . به همین جهت استفاده از دستگاه داکت اسپلیت به صورت هیت پمپ در مناطق خیلی سرد مناسب نیست و در اینگونه مناطق حتما باید از دستگاه با کویل گرمایش استفاده نمود.

نکات مرتبط با استفاده از داکت اسپلیت هیت پمپ در مناطق سرد

اگر دستگاه داکت اسپلیت مجهز به کویل گرمایشی باشد لازم است ابتدا جریان آب گرم در داکت اسپلیت برقرار شود و سپس دستگاه روشن شود . اگر کویل گرمایشی داکت اسپلیت از موتورخانه یا پکیج تغذیه میشود باید ابتدا موتورخانه را روشن نمود و پس از زیر بار رفتن کامل موتورخانه و افزایش دمای موتورخانه شیرهای ورود و خروج آب گرم به کویل گرمایشی داکت اسپلیت را باز کنیم و اگر تعذیه آب گرم کویل با پکیج حرارتی است نیز پس از روشن نمودن پکیج و بالا رفتن دمای آب شیرها را باز و داکت اسپلیت را روشن میکینم .

باید توجه نمود که جریان آب گرم در داخل داکت اسپلیت به صورت مداوم وجود دارد زیرا اگر آب در داخل کویل راکد باشد و داکت اسپلیت را روشن کنیم و جریان هوای سرد از روی کویل عبور کند میتواند منجر به یخ زدگی آب درون کویل و در نتیجه ترکیدگی کویل شود.

اهمیت هوا گیری صحیح کویل گرمایشی در داکت اسپلیت

یکی از اقداماتی که در زمان روشن کردن داکت اسپلیت با کویل گرمایش باید انجام شود هوا گیری صحیح کویل گرمایشی است . اگر هوا گیری به درستی انجام نشود باعث میشود تا جریان آب به خوبی در کویل برقرار نشود و بخشی از کویل یا تمامی آن سرد باشد که این مساله موجب کاهش شدید راندمان حرارتی دستگاه میشود .

روش هواگیری داکت اسپلیت

روش هواگیری در داکت اسپلیت و کلیه سیستمهای آب گرم مشابه است و هوا معمولا در بالاترین قسمت سیستم جمع میشود.
 

روش هواگیری داکت اسپلیت

در داکت اسپلیت در قسمت بالای کویل و مقابل ورود و خروج آب  یک شیر هواگیری قرار داده شده که میتوان با استفاده از آن هوای کویل را خارج کرد.

روش هواگیری داکت اسپلیت

بهتر است هواگیری در زمانی انجام شود که دمای آب بالا رفته و پمپ سیستم گرمایش خاموش است . معمولا در زمان نصب داکت اسپلیت خروجی شیر هواگیری به وسیله ی یک شلنگ یا لوله به سیستم فاضلاب هدایت میشود ولی اگر خروجی شیر هواگیری آزاد بود در هنگام هواگیری باید مراقب خروج آب گرم با هوا بود و ظرف مناسبی برای جمع آوری آب در مقابل شیر قرار داده شود .

معمولا اگر سیستم در ابتدای فصل به درستی هواگیری شود دیگر نیازی به هواگیری مجدد نیست اما گاهی اوقات بنا به بروز نشتی در مدار سیستم آب گرمایش و یا مسائل دیگر نیاز به تکرار هواگیری در طول فصل  زمستان است . برای اینکه بفهمیم سیستم هوا گرفته یا خیر باید علائم هوا گرفتگی را بررسی نماییم .

علایم هواگرفتن کویل داکت اسپلیت

زمانی که سیستم هوا میگیرد تمام یا بخشی از کویل سرد است و دستگاه دچار کاهش ظرفیت گرمایشی میشود ،در واقع دمای هوای گرم خروجی مطلوب نیست و گاهی اوقات نیز صدای حرکت آب در هوا به گوش میخورد .

 گاهی اوقات ممکن است داکت اسپلیت مجهز به شیر هواگیری خودکار باشد . که هوای محبوس شده بصورت اتومات از کویل خارج میشود.

شیر هواگیری خودکار داکت اسپلیت

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع دستگاه داکت اسپلیت و داکت اسپلیت هایسنس را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات


4 دیدگاه یافت شد!

نظرات
حبابی
شنبه 8 مهر 1402

سلام.چگونه می‌توانم مصرف انرژی داکت اسپلیت را کاهش دهم؟

بامین تهویه
بامین تهویه
شنبه 8 مهر 1402

سلام.
دوست عزیز،برای کاهش مصرف انرژی داکت اسپلیت در زمستان، دمای مطلوب را تنظیم کرده و برای مدت طولانی خاموش نکنید.
از عایق‌ها برای جلوگیری از نشتی هوا استفاده کنید.
از نورهای LED با مصرف انرژی پایین استفاده کنید.

نظرات
ملاپور
شنبه 8 مهر 1402

آیا باید فن خنک‌کننده داخل دستگاه را در زمستان خاموش کنم؟

بامین تهویه
بامین تهویه
شنبه 8 مهر 1402

در بسیاری از مدل‌های داکت اسپلیت، فن خنک‌کننده داخلی در زمستان خودکار خاموش می‌شود. اینکه آیا باید آن را خاموش کنید یا خیر، به مدل خاص داکت اسپلیت و شرایط محیطی شما بستگی دارد. در برخی موارد، اگر فضا بسیار سرد و مرطوب باشد، ممکن است نیاز به استفاده از فن داشته باشید.


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید