منو
رادیاتور پنلی یا رادیاتور پره ای
رادیاتور پنلی یا رادیاتور پره ای

یکشنبه 31 مرداد 1400

0 2013 585

رادیاتور پنلی یا رادیاتور پره ای

شاید شما نیز هنگام انتخاب و خرید رادیاتور دچار سردرگمی شوید که کدام نوع رادیاتور می تواند انتخاب بهتری باشد؟ رادیاتور پنلی یا رادیاتور پره ای؟ در این مطلب نکات فنی و مشخصه های هر یک از رادیاتورهای فولادی پنلی و آلومینومی پره ای مانند: ظرفیت حرارتی رادیاتور ، طول عمر، ابعاد، نصب رادیاتور، قیمت رادیاتور و... انواع رادیاتور پنلی و رادیاتور پره ای را مورد بررسی و مقایسه قرار داده ایم. با مطالعه این مطلب می توانید بهترین رادیاتور متناسب با نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با رادیادتور پنلی یا رادیاتور پره ای با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. رادیاتور و نوع سیستم گرمایش
  2. مقایسه ظرفیت حرارتی رادیاتور پنلی و پره ای آلومینیومی
  3. مقایسه قیمت رادیاتور پنلی و پره ای
  4. مقایسه ابعادی رادیاتور پنلی و پره ای آلومینیومی
  5. مقایسه وزن رادیاتور فولادی و پره ای آلومینیومی
  6. مقایسه شرایط نصب رادیاتور پنلی فولادی و آلومینیومی پره ای

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع محصولات رادیاتور و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل ها به لینک زیر مراجعه نمایند.

در این مقاله قصد داریم با بیان نکات فنی و مشخصه های هر یک از رادیاتورهای فولادی پنلی و آلومینومی پره ای به شما در انتخاب رادیاتور مناسب کمک کنیم.مواردی از قبیل ظرفیت حرارتی ، طول عمر ، ابعاد ، حمل و نصب و قیمت تمام شده و ...

مسئله ظاهر و زیبایی رادیاتور کاملا سلیقه ای است اما توجیحات فنی وجود دارد که همیشه نمی توان سلیقه ای عمل کرد یکی از موارد سازگاری رادیاتور با نوع سیستم گرمایش است.

رادیاتور و نوع سیستم گرمایش

سیستم گرمایش در منازل ، ادارات و ... عملا از نوع موتورخانه مرکزی یا پکیج مستقل است.

استفاده از رادیاتور فولادی و آلومینیومی در سیستم هایی که موتورخانه مرکزی هستند هیچ محدودیتی ندارد و هر دو نوع رادیاتور سازگاری لازم را دارند.

اما در سیستم هایی که پکیج استفاده شده است اگر مبدل پکیج از جنس مس باشد محدودیت در نصب رادیاتور آلومینیومی وجود دارد.

با توجه به اینکه آب در جریان بین پکیج و رادیاتور همیشه مقداری خورندگی دارد لذا سبب اختلال مس و آلومینیوم می گردد و تولید گاز هیدروژن میکند.گاز هیدروژن اشتغال زا است.

در نتیجه استفاده از رادیاتور آلومینیومی با پکیج سبب هوا گرفتن دائمی رادیاتور ها می گردد ، لذا توصیه نمی شود.

رادیاتور پنلی یا رادیاتور پره ای

مقایسه ظرفیت حرارتی رادیاتور پنلی و پره ای آلومینیومی

انواع مختلفی از رادیاتور پنلی و پره ای وجود دارد.معیار مقایسه باید عادلانه باشد. برای این مقایسه ما رادیاتور pkkp22 دو پنل و دو کنوکتور با آکس 50 سانتی متر پنل فولادی که پرفروش ترین مدل رادیاتور پنلی است و رادیاتور پره ای آلومینیومی آکس 50 سانتی متر با عرض 8 سانتی متر را انتخاب کردیم.

معیار مقایسه را طول یکسان از هر دو رادیاتور قرار داده و ظرفیت حرارتی را بررسی می کنیم.

  1. طول یک متر رادیاتور پنلی pkkp22 دارای ظرفیت حرارتی معادل 1650 کیلوکالری بر ساعت است.
  2. دو پره عرض 8 سانتی متر از رادیاتور آلومینیومی پره ای ظرفیت حرارتی معادل 152 کیلو کالری بر  ساعت است.
  3. طول یک متر رادیاتور پره ای معادل 12 پره از رادیاتور 8 سانتی با احتساب فاصله بین پره ها است.

با محاسبات ساده به این نتیجه میرسیم که در یک طول یکسان ظرفیت حرارتی رادیاتور آلومینیومی پره ای به نسبت رادیاتور فولادی پنلی بیشتر است.

ظرفیت حرارتی طول یک متر معادل 12 پره رادیاتور 8 سانتی متری معادل 1824 و ظرفیت حرارتی رادیاتور پنلی به طول یک متر معادل 1650 کیلوکالری بر ساعت است.

معیار ظرفیت های حرارتی طبق استاندارد ISO 3147-3150 معادل 60 درجه اختلاف دما بین سطح رادیاتور و هوای محیط است.

مقایسه قیمت رادیاتور پنلی و پره ای

مقایسه قیمت مانند ظرفیت در طول یکسان نمیتوان انجام داد بلکه با دید فنی و با ظرفیت حرارتی  باید مقایسه کرد.

تقریبا طبق محاسبات با توجه به اینکه رادیاتور پنلی PKKP22 رادیاتور آلومینیومی عرض 8 سانتی متر در نظر گرفته شود تقریبا هر 11 پره رادیاتور آلومینیومی دارای ظرفیت حرارتی برابر با یک متر رادیاتور فولادی پنلی دارد.

با توجه به قیمت های تمام شده و فروش در بازار رادیاتور آلومینیومی در ظرفیت حرارتی یکسان حدود 20 تا 30 درصد گرانتر از رادیاتور پنلی فولادی خواهد بود.این مقایسه قیمت برای 11 پره آلومینیومی و یک متری پنلی است.

باید توجه داشته باشید که رادیاتورهای پره ای در تعداد 5 و 7 و 10 پره عرضه می شوند و برای رسیدن به ظرفیت حرارتی دلخواه تعداد دقیق از آنها را نمیتوانید خرید کنید.
برای مثال رادیاتور 11 پره نمیتوانید تهیه کنید و باید 12 پره تهیه کنید بلوک 5 و 7 پره را به یگدیگر متصل کنید و لذا این مورد هم در قیمت تمام شده لحاظ نمایید.

رادیادتور پنلی یا رادیاتور پره ای

مقایسه ابعادی رادیاتور پنلی و پره ای آلومینیومی

مقایسه ابعادی را هم مانند مقایسه قیمت باید با ظرفیت حرارت یکسان بررسی کنیم و معیار مقایسه رادیاتور در پنل و دو کنوکتور پنل و رادیاتور 8 سانتی پره ای در نظر می گیریم. 11 پره از رادیاتور آلومینیومی 8 سانتی طولی معادل 93 سانتی متر دارد در صورتی  که 1 متر از رادیاتور فولادی پنلی که به لحاظ ظرفیت با 11 پره برابری می کند بلند تر است. سپس در ظرفیت حرارتی یکسان طول رادیاتور پره ای آلومینیومی به نسبت کمتر است.

مقایسه وزن رادیاتور فولادی و پره ای آلومینیومی

  1. در طول و ظرفیت حرارتی یکسان از هر دو نوع رادیاتور آلومینیومی پره ای و پنل فولادی، میزان وزن رادیاتور پنلی بیشتر است.
  2. وزن رادیاتور پره ای عرض 8 سانتی متر 5/1 کیلوگرم ست که در تعداد 12 پره معادل 18 کیلوگرم است.
  3. وزن رادیاتور پنلی  PKKP22 معادل 28 کیلوگرم در هر متر طول است.

پس در مقایسه وزن می توان گفت وزن رادیاتور پنلی 60 درصد سنگین تر از رادیاتور آلومینیومی پره ای است.

مقایسه شرایط نصب رادیاتور پنلی فولادی و آلومینیومی پره ای

با توجه به مقایسه وزنی به این نتیجه می رسیم که نصب رادیاتور آلومینیومی معظلات کمتری دارد چرا که وزن رادیاتور پنلی در طول بالاتر از یک متر بشکل قابل توجهی بالا است و اگر دیوار کاذب باشد ممکن است تحمل وزن رادیاتور را نداشته باشد. اکثرا رادیاتورهای آلومینیومی پره ای روی دو نوع دیواری نصب می شوند اما برای نصب رادیاتور نیاز به استفاده از پایه زمینی به عنوان کمکی برای بست های دیواری است.

فروش و قیمت انواع رادیاتور

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع رادیاتور ، رادیاتور برقی ، رادیاتور بوتان ، رادیاتور پنلی و ... را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. برای آخرین اطلاع از قیمت رادیاتور با مشاورین بامین تهویه تماس حاصل نمایید.
 

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید