منو
منبع دو جداره آبگرم
منبع دو جداره آبگرم

شنبه 26 آذر 1401

0 235 24

منبع دو جداره آبگرم

منبع دو جداره آبگرم وسیله ای برای گرم کردن آب در موتورخانه ها می باشد. این کار به صورت غیر مستقیم انجام می شود.

در این مقاله از سایت بامین تهویه عملکرد این سیستم گرمایشی را با هم مرور خواهیم کرد. برای مشاهده و خرید منبع دو جداره بامین تهویه و آلزان می توانید با کارشناسان ما صحبت کنید. در مورد اطلاع از قیمت نیز از واحد فروش استعلام بگیرید و منبع مورد نظر خود را خریداری نمایید.

ساختار منبع دو جداره آبگرم

منبع دو جداره آبگرم از نظر ساختاری از دو‌ قسمت بیرونی و درونی تشکیل می شود. عملکرد آن به این صورت است که آب گرم با بخار به وسیله مشعل و دیگ تولید می شود. پس از آن این آب به جداره بیرونی می رود و به این صورت آب در منبع داخلی گرم خواهد شد. با توجه به نیازهای ساختمان ها می توان ظرفیت های مختلفی از این منبع ها در بازار مشاهده نمود. اصولا این منبع ها را از ورق های گالوانیزه می سازند و ضخامت جداره بیرونی را کمتر از جداره داخلی در نظر می گیرند‌. وظیفه این منبع تهیه آب گرم برای مصرف خانواده ها می باشد. به دلیل تولید با دو لایه، آن‌ را دو جداره می نامند. این دستگاه می تواند بهره وری موتورخانه ها را افزایش دهد و برای همین کار طراحی شده است. در واقع می توان گفت که این منبع ها به رقیب بی نظیری برای منبع های کویلی تبدیل شده اند. نکته مهم همین دو جداره بودن این منبع ها می باشد. اما فراموش نکنیم که منبع های کویل دار عمر بیشتری خواهند داشت.

با عملکرد منبع دو‌ جداره آبگرم آشنا شویم

قبلا گفته شد که این منبع ها از دو لایه بیرونی و داخلی تشکیل شده اند. آب سرد در لایه درونی قرار خواهد گرفت. آب داغ یا بخار آب که حرارت بسیار زیادی دارد به سمت این لایه رفته و آب را گرم می کند. با این شیوه آب مصرفی ساختمان نیز گرم خواهد شد. عامل دیگری که عملکرد این منبع را تحت تاثیر قرار می دهد عدسی های محدبی هستند که در آن قرار دارند. با این سیستم آب سرد شهری در لایه داخلی گرم شده و در این حالت آب موجود در لایه بیرونی نیز دمای خود را از دست می دهد. این آب دوباره به سمت دیگ بر می گردد و دوباره با افزایش حرارت، گرم خواهد شد. این فرایند به صورت متناوب و تا زمانی که شخص به آب گرم نیاز داشته باشد انجام خواهد شد.

جداره های منبع چه جنسی دارند

اصولا جداره های داخلی و بیرونی منبع دو جداره آبگرم را از ورق های فولاد با روکش گالوانیزه تولید می نمایند. فراموش نکنید که مسئله جنس این منبع ها اهمیت زیادی دارد و حتما باید در زمان خرید مورد توجه قرار بگیرد. اصولا لایه داخلی فشار بیشتری را تحمل می نماید، از این رو ورق مورد استفاده در این بخش و همچنین عدسی های داخل منبع باید ضخامت بیشتری داشته باشند. باید یادآور شویم که بهتر است ضخامت جداره داخلی را حدود چهار تا شش میلی متر در نظر بگیرید. اما ورق بیرونی را می توانید با ضخامت سه تا پنج میلی متر نیز داشته باشید.

چرا منبع دو جداره سوراخ می شود؟

امکان دارد این سوال برای شما نیز پیش بیاید. اصولا این اتفاق ابتدا در لایه داخلی می افتد و اگر پوسیدگی بیشتر شود، لایه خارجی را نیز در بر می گیرد. جنس ورق ها در این امر نقش زیادی دارند. اما عامل مهم دیگر میزان سختی آب در منطقه مورد نظر می باشد. در واقع عامل اصلی پوسیدگی و خراب شدن منبع دو جداره آبگرم همین امر می باشد. برای رفع این مشکل می توانید از سختی گیر آب استفاده نمایید. این وسیله را می توانید به راحتی تهیه نمایید و قیمت زیادی نیز ندارد.

منبع دو جداره آب گرم چه مزایا و معایبی دارد

قبل از تصمیم به خرید منبع دو جداره آبگرم بهتر است درباره مزایا و معایب آن نیز آگاهی لازم را داشته باشید. از مزایای این دستگاه عدم افت فشار آب می شود که این امر از مهم ترین ویژگی به شمار می رود. برای این منبع نیازی به استفاده از پمپ نمی باشد. قیمت آن به نسبت دستگاه های دیگر کمتر و مقرون‌ به صرفه تر است. اما این نکته را نیز باید بگوییم که این دستگاه در مقایسه با موارد مشابه خود افت حرارتی بیشتری خواهد داشت. امکان پوسیدگی و خرابی لایه ها وجود دارد و این امر امکان دارد هزینه زیادی را در بر داشته باشد. هنگام خرید باید این نکات را در نظر بگیرید و با آگاهی انتخاب نمایید. به این نکته دقت کنید که محل نصب این منبع ها باید کاملا تراز باشد و هیچ گونه برآمدگی و فرو‌رفتگی وجود نداشته باشد.

سخن پایانی

شرکت بامین تهویه با ارائه منبع دو جداره آبگرم با برند خود و همچنین برندهای دیگر از جمله آلزان دست شما را باز نگه داشته است. حجم این منبع ها متفاوت هستند و شما با توجه به نیاز خود می توانید مورد مناسب را خریداری نمایید. کارشناسان ما همیشه آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان محترم می باشند. برای خرید منبع دو جداره و اطلاع از قیمت نیز می توانید با واحد فروش ارتباط داشته باشید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر