منو
انواع کویل در هواساز
انواع کویل در هواساز

چهارشنبه 20 شهریور 1398

0 3649 1239

انواع کویل در هواساز

در این مقاله انواع کویل های پیش گرم کن، کویل سرمایش، کویل گرمایش مجدد در هواساز به تفصیل بیان شده است. جهت آشنایی با انواع کویل در هواساز این مقاله از سایت بامبن تهویه را مطالعه نمایید.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با انواع کویل هواساز با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. کویل پیش گرم کن در هواساز
  2. کویل سرمایش در هواساز
  3. کویل گرمایش مجدد در هواساز

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع هواساز، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های هواساز به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

کویل پیش گرم کن در هواساز

کویل های پیش گرم کن، کویل های گرمایش تعبیه شده در بالادست کویل سرمایش اند؛ این کویل ها می توانند از بخار، آب گرم، یا مقاومت الکتریکی به عنوان واسطه استفاده کنند. بعضی از واحدهای هواساز اصلا به کویل پیش گرم کن نیاز ندارند، به ویژه اگر درصد هوای بیرون پایین باشد و گرمایش ساختمان در جای دیگری تامین شود
هر جا از کویل پیش گرم کن استفاده می شود باید بین پره های آن فاصله ی زیادی باشد و برای تمیزکاری به آسانی دسترس پذیر باشد و با تعبیه ی فیلتر از آن حفاظت شود. اگر کویل پیش گرم کن در جریان حداقل هوای بیرون تعبیه می شود، و نه در جریان هوای مخلوط، نباید هوا را تا دمای خروج بالاتر از35 تا 45  ͦF گرم کند؛ بهتر است هرگاه دمای هوای بیرون از45  ͦF  بیشتر شود، کویل غیرفعال شود. اگر قرار به استفاده از بخار باشد، کویل های با لوله ی توزیع داخلی، یا کویل های صفحه و بای پس ترجیح داده می شوند. کویل های پیش گرم کن با آب گرم را باید بر اساس جریان متقابل لوله کشی کرد تا هوای سردتر ابتدا با گرم ترین بخش کویل برخورد کند. اگر اقلیم محلی و درصد هوای بیرون قابل پیش بینی ممکن است موجب ایجاد شرایط یخ زدن در کویل پیش گرم کن با آب گرم شود، باید از پمپ آب گردان استفاده کرد.

کویل در هواساز

کویل سرمایش در هواساز

گرمای نهان و گرمای محسوس هوا با استفاده از کویل سرمایش حذف می شود. سیال سرمایش آب سرد یا مبرد است، که در این صورت کویل مبرد نقش اواپراتور را در چرخه ی تبرید تراکم بخار به عهده می گیرد. 
در همه ی کویل های فین دار، بخشی از هوا از کویل عبور می کند، بدون این که با فین ها یا لوله ها تماس پیدا کند. مقدار این بای پس ممکن است از 30% برای کویل چهارردیفه با سرعت fpm700 تا کمتر از 2% برای کویل هشت ردیفه با سرعت fpm300 تغییر کند. نقطه ی شبنم مخلوط هوایی که کویل چهارردیفه را ترک می کند ممکن است نیازهای تاسیسات آسایشی با 25% یا کمتر هوای بیرون (10% برای اقلیم های مرطوب)، بار نهان داخلی کوچک، و فقط کنترل دمای محسوس، را برطرف کند. برای کنترل دقیق شرایط اتاق به منظور انجام کارهای دقیق، به کویل عمیق تری نیاز است. یخ زدن کویل های آب سرد مشکلات جدی ایجاد می کند. سیرکولاسیون جریان کامل آب سرد در فصل یخبندان، یا حتی سیرکولاسیون بخشی از آن توسط یک پمپ سیرکولاسیون کوچک، احتمال یخ زدن کویل را به حداقل می رساند و از لایه بندی جلوگیری می کند. به علاوه، سیرکولاسیون پیوسته ی کل جریان می تواند منبعی برای تامین آب سرد در غیر فصل، در سیستم های هوا و آب باشد. استفاده از محلول های ضد یخ، یا تخلیه ی کامل کویل نیز از یخ زدن آن جلوگیری می کند. اما از آن جا که تخلیه ی کامل اغلب کویل های سرمایش (اگر غیرممکن نباشد) دشوار است، در صورت استفاده از این گزینه باید احتیاط کرد. 
یکی از ملاحظات دیگر طراحی، سینی تخلیه است. استاندارد ASHRAE 62.1 خواستار شیب دادن این سینی به سمت کف شور یا مجرای تخلیه است تا آب در کف واحد هواساز جمع نشود. به دلیل وجود مستمر رطوبت در سینی تخلیه ی کویل سرمایش و بدنه ی مجاور آن، بسیاری از طراحان خواستار استفاده از فولاد زنگ نزن در ساخت این بخش از واحد هواسازند.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت های هواساز و هوارسان

کویل گرمایش مجدد در هواساز

کویل های گرمایش مجدد از انواع کویل گرمایش اند که در پایین دست کویل سرمایش نصب می شوند. استفاده از سیستم های گرمایش مجدد اصلا توصیه نمی شود، مگر در صورتی که از انرژی بازیافتی استفاده شود. برای تامین شرایط آسایش در اغلب کاربری ها باید از کنترل گر رطوبت استفاده کرد. معمولا با دوباره گرم کردن یا استفاده از ماده ی نمگیر، هوای بیرون را رطوبت زدایی می کنند. گرم کردن دوباره در آزمایشگاه ها، مراکز مراقبت های بهداشتی، یا کاربردهای مشابه، که در آن ها باید دما و رطوبت نسبی را به دقت کنترل کرد، ضرورت دارد. از کویل های گرمایش واقع در موقعیت گرمایش مجدد، غالبا برای گرمایش سریع استفاده می شود، اگرچه استفاده از کویل پیش گرم کن ترجیح دارد. کویل های آب گرم منبع بسیار کنترل پذیری برای انرژی گرمایش مجددند. کویل های با لوله ی توزیع داخلی برای سیستم های بخار ترجیح داده می شوند. همچنین از کویل های برقی هم می توان استفاده کرد.

با تشکر از اعتماد شما،فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع  دستگاه هواساز امکان مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات فنی شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر