منو
آشنایی با محبوب ترین انواع هیتر برقی
آشنایی با محبوب ترین انواع هیتر برقی

سه شنبه 9 مهر 1398

0 1513 469

آشنایی با محبوب ترین انواع هیتر برقی

محبوب ترین انواع هیتر برقی خانگی فن دار یا بدون فن، دیگ بخار برقی و پمپ حرارتی تمیز و مقرون به صرفه و بهترین جایگزین برای استفاده در سیستم های گرمایشی هستند.
در این مقاله به تفصیل به توضیح هر یک پرداخته ایم.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با آشنایی با محبوب ترین انواع هیتر برقی با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. هیتر برقی
  2. مزایا استفاده از هیتر برقی
  3. محبوب ترین انواع هیتر های برقی
  4. هیتر برقی خانگی
  5. دیگ بخار برقی
  6. پمپ حرارتی

​همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده برند های معتبر هیتر برقی ، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های هیتر برقی به لینک زیر مراجعه نمایند.

جهت مشاهده لیست برندهای هیتر برقی کلیک نمایید.

 

در دنیای امروزی که تنوع گسترده‌ای از تجهیزات گرمایشی و سیستم‌های گرمایش در دسترس است، هیترهای برقی به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب و کارآمد برای گرم‌کردن فضاها و اشیاء مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله، با محبوب‌ترین انواع هیتر برقی آشنا می‌شویم تا به شما کمک کنیم در انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای گرمایشی خود.

هیتر برقی

هیتر برقی یکی از محبوب ترین انواع سیستم های گرمایشی است، هیتر برقی جایگزینی تمیز و مقرون به صرفه برای سیستم های گرمایشی مبتنی بر سوخت های فسیلی‌هستند.

هیترهای برقی معمولاً شامل یک المنت یا چند المنت برقی هستند که وقتی جریان الکتریکی از آنها عبور می‌کند، حرارت تولید می‌کنند. این حرارت سپس به محیط اطراف منتقل می‌شود و موجب افزایش دما می‌شود. هیترهای برقی در انواع مختلف و اندازه‌ها تولید می‌شوند، از هیترهای کوچک قابل حمل تا هیترهای بزرگ صنعتی.

از هیترهای برقی در منازل، دفاتر، کارخانه‌ها، اتومبیل‌ها و بسیاری از مکان‌ها برای ایجاد گرما یا حفظ دما استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها به دلیل نقل و انتقال سریع حرارت و نداشتن نیاز به سوخت مایع، در برخی مواقع به عنوان یک گزینه محبوب برای گرم‌کردن محیط‌های کوچک استفاده می‌شوند.

آشنایی با محبوب ترین انواع هیتر برقی

مزایا استفاده از هیتر برقی

در کشورهای اروپایی که بحث هزینه سوخت‌های فسیلی مطرح است. مزیت استفاده از سیستم هیتر برقی این است که دیگر لازم نیست نگران نوسان قیمت سوخت باشید. هنگامی که بخاری نفت ، گاز طبیعی یا پروپان دارید،هرگونه انحراف در قیمت سوخت می تواند سالانه صدها تا هزاران دلار بیشتر از آنچه قبلاً می پرداختید ، هزینه کند. 

در استفاده از هیتر گازی ، شما همچنین باید نگران راندمان سوخت سیستم گرمایش خود باشید. متوسط راندمان یک دستگاه گرمایشی الکتریکی نزدیک به 100 درصد است ، زیرا از تمام انرژی ای که می پردازید استفاده می شود. به غیر از چند دکمه و سوئیچ ، تمام انرژی به سمت تولید گرما پیش می رود. 

هیچ گونه مواد زایدی را که شما نیاز به تمیز کردن آن با حرارت الکتریکی ندارید وجود ندارد. بنابراین اگر با سیستم های گرمایشی نفتی ، گازوییلی و گازی کار میکنید، این یک نکته مهم محسوب می شود.

هیتر برقی مانند هر سیستم گرمایش دیگری دارای سه بخش هستند:

منبع حرارت ، سیستم توزیع گرما و سیستم کنترل (ویکی). منبع گرما المنت های دستگاه هستند. که از الکتریسیته برای تولید گرما استفاده می کنند.

هیتر برقی در چهار نوع تولید میشود:

اول هیتر های برقی که مستقیما هوا را گرم میکنند. حالت دوم دستگاه هایی که آب را گرم میکنند. و سومین حالت دستگاه هایی هستند که روغن را برای گرم کردن خانه گرم میکنند. و چهارمین حالت هیت پمپ ها هستند که از سیستم گرمایش تراکمی بهره میبرند. در سیستم های بزرگتر منبع گرما معمولاً به صورت کوره حرارتی ، دیگ بخار یا پمپ حرارتی هستند.

کوره ها و دیگ های بخار اغلب سیستم گرمایش مرکزی نامیده می شوند. زیرا گرما در یک مکان مرکزی ایجاد می شود و سپس در کل خانه توزیع می شود.
 بخش بعدی سیستم گرمایش مرکزی سیستم توزیع است که هوای گرم ، بخار یا آب گرم را به محیط منتقل میکند. یک نمونه متداول از سیستم توزیع گرما ، رادیاتور یا سیستم هوای اجباری است. سرانجام ، سیستم کنترل ، که معمولاً به صورت ترموستات وارد می شود ، میزان گرمای توزیع شده را تنظیم می کند. برخی از سیستم های گرمایشی یکی از این قسمت ها را حذف می کنند ، یا هر سه بخش را در یک واحد ترکیب می کنند ، اما فرمول اصلی سیستم گرمایش یکسان است.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید هیتر برقی

محبوب ترین انواع هیتر های برقی

در بازار گسترده تجهیزات گرمایشی، هیترهای برقی به دلیل سهولت استفاده، کارایی و انعطاف پذیری در انواع مختلف جایگاه ویژه‌ای دارند. در زیر، به معرفی و توضیح مختصر از محبوب‌ترین انواع هیتر برقی پرداخته‌ایم:

  1. هیتر برقی خانگی فن دار یا بدون فن
  2. دیگ بخار برقی
  3. پمپ حرارتی Heat pump

هیتر برقی خانگی

از هیتر برقی خانگی در کشور ما در مکان هایی استفاده میشود که سیستم گرمایش مرکزی ندارند یا سیستم گرمایش مرکزی ظرفیت مناسبی ندارد و به درستی عمل نمیکند.اکثر ادارات و منازل و فروشگاه ها متاسفانه مشکل گرمایش مرکزی را دارند و به دلیل اینکه در سیستم برق ساختمان استفاده از هیتر برقی پیش بینی نشده عمدتا در استفاده از هیتر برقی مشکل پیدا میکنند.
سیستم گرمایش برقی مرکزی مانند موتور خانه برقی با دیگ برقی و کوره هوای گرم برقی به دلیل قیمت پایین تر سوخت های فسیلی توجیهی ندارند.

هیتر برقی خانگی

دیگ بخار برقی

این دستگاه یکی دیگر از سیستم های گرمایش مرکزی هستند . دیگ بخار آب را گرم می کند تا آب گرم یا بخار را برای گرم کردن محیط ایجاد کند. پس از گرم شدن آب یا تولید بخار سیال به المان های انتقال حرارتی مانند فن کویل ها و رادیاتورها و هواساز و ... هدایت میشود.
 دیگ بخار نیازمند سیستم نگهداری مدون است و بازده کلی آنها با افزایش سن سیستم کاهش می یابد. 
از دیگ بخار برقی میتوان برای تولید بخار مورد نیاز سونا بخار استفاده کرد و همچنین در سیستم سونا خشک میتوان از هیتر برقی سونا خشک استفاده کرد.

دیگ بخار برقی

پمپ حرارتی

سیستمی که در چند سال اخیر محبوبیت پیدا کرده، پمپ های حرارتی گرما را از هوای اطراف می گیرند و از آن برای گرم کردن خانه استفاده می کنند. پمپ های حرارتی همچنین برای خنک کردن منازل قابل استفاده هستند ، بنابراین معمولاً در سیستم های HVAC یافت می شوند.
 اگر در آب و هوای معتدلی زندگی می کنید ، پمپ های گرما یک انتخاب عالی هستند ، اما بعضی مواقع می توانند در مناطق سردتر ناکارآمد باشند. همچنین ، برخی از انواع پمپ حرارتی می توانند  بسیار گران باشند.
استفاده از سیستم های حرارتی هیت پمپ یا همان پمپ حرارتی بسته به نوع ساختمان متفاوت است.بطور مثال استفاده از سیستم vrf برای گرمایش و سرمایش در منازل مسکونی پیشنهاد نمیشود و میتوان از آنها برای سیستمهای اداری و تجاری استفاده کرد.
صرفه اقتصادی در استفاده از برق برای تولید گرمایش در فصل یرما هم باید مد نظر قرار گیرد.

سخن پایانی

با توجه به نیازها و محیط‌های مورد استفاده، انتخاب هیتر برقی مناسب می‌تواند به بهبود کارایی گرم‌کردن و افزایش راحتی در محیط زندگی یا کار کمک کند. هر نوع هیتر برقی دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص خود است، بنابراین انتخاب گزینه مناسب بستگی به نیازها و ترجیحات فردی شما دارد.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید