منو
بررسی اجزای کوره هوای گرم
بررسی اجزای کوره هوای گرم

یکشنبه 1 آبان 1401

0 587 34

بررسی اجزای کوره هوای گرم

بهتر است قبل از خرید کوره هوای گرم با اجزای کوره هوای گرم آشنا شوید تا در زمان تعمیر و یا تعویض مشکلی نداشته باشید.

اجزای کوره هوای گرم را در این مقاله از سایت بامین تهویه مورد بررسی قرار می دهیم چرا که با رسیدن فصل زمستان و سرما نیاز به این وسیله گرمایشی افزایش می یابد. درباره خرید کوره هوای گرم و اطلاع از قیمت هیترها می توانید با واحد فروش و کارشناسان ما تماس بگیرید.

کجا از کوره هوای گرم استفاده می کنند؟

همان گونه که در مقاله های متعدد گفته شده است، این کوره هوای گرم را در سالن های بزرگ مورد استفاده قرار می دهند. به عنوان مثال سالن های پرورش قارچ ، مرغ داری ها و گارگاه های صنعتی و مواردی شبیه این ها مکان هایی مناسب برای استفاده از کوره هوای گرم هستند. شما عزیزان می توانید جهت استعلام قیمت کوره هوای گرم با سایت ما در ارتباط باشید.

ویژگی‌های مهم کوره هوای گرم

از آن جایی که احتراق در کوره هوای گرم به صورت کامل انجام می شود، مونوکسید کربن تولید نخواهد شد. آلیاژ مخصوص بدنه مبدل حرارتی اکسید فلز تولید نمی‌کند. نکته مثبت دیگر این است که دوده به وجود نمی آید. مراحل احتراق بدون شمعک انجام می شود و برای تخلیه گاز آلاینده فن وجود دارد. انتقال گرما توسط کانال ها صورت می‌گیرد و این انتقال گرما به صورت یکنواخت و یکسان خواهد بود

آیا اجزای کوره هوای گرم را می‌شناسید؟

اجزای کوره هوای گرم در محفظه ای فلزی قرار می گیرند. بدنه این محفظه را از آلیاژی مقاوم می سازند. این آلیاژ در شرایط آب و هوایی متفاوت ازجمله مرطوب واکنش نشان نمی دهند و مقاوم می مانند. در این بدنه مبدل حرارتی وجود دارد که وظیفه آن تامین گرمای محیط است و در واقع قطعه اصلی این وسیله گرمایشی به حساب می آید. کوره ها با سوخت گاز یا گازوئیل کار می کند و بر همین اساس باید سوخت کوره را تامین نمود. در برخی موارد کوره ها دوگانه سوز هستند و با هر دو سوخت می توانند فعالیت کنند. در این گونه کوره ها در صورت نبود هر کدام از سوخت ها می توان مورد دوم‌ را به کار برد. این سوخت ها مخصوصا گازوئیل آلاینده های زیادی تولید می کنند و برای رفع این مشکل، روی این دستگاه دودکش تعبیه شده است. دودکش ها تمام گازهای سمی و آلاینده های شیمیایی را به بیرون از محیط هدایت می کنند. هوای پاک و گرم و مطبوع توسط فن دمنده به فضای محیط منتقل خواهد شد. این هوا کاملا پاک است چرا که تمام آلاینده های شیمیایی آن جدا شده و‌ به بیرون فرستاده شده اند. در ادامه قطعات کوره را به طور مفصل و کامل توضیح خواهیم داد.

مبدل حرارتی از اجزای کوره هوای گرم

مبدل حرارتی یکی از اجزای کوره هوای گرم است و در واقع باید گفت که اصلی‌ ترین جزء در این وسیله گرمایشی است. مبدل حرارتی به طور مستقیم با آتش و حرارت ارتباط دارد. برای دوام بیشتر این مبدل ها را از جنس چدن یا ورق های فولادی می سازند. نکته مهم این است که ورق های فولادی نسبت به چدن کارایی بیشتر و بهتر و وزن کمتری دارند و‌ این نکته مثبت آن ها به شمار می رود.

فن در کوره هوای گرم

فن ها نیز از مهم ترین اجزای کوره هوای گرم هستند. این فن ها با مکش هوای محیط، آن را به سمت کوره می برد، در کوره دمای هوای وارد شده افزایش می یابد و حدود ۲۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد می شود‌. دلیل این افزایش دما عبور این هوا از مبدل حرارتی می باشد. پس از این که هوا گرمای مطلوب خود را به دست آورد، فن آن‌ را به سمت محیط هدایت می کند. در برخی از کوره ها هوا از مبدل حرارتی به حالت مکش به محیط منتقل می‌شود که این کوره ها را مکشی می نامند. نوع دیگر کوره ها وزشی یا رانشی هستند. در این نمونه از کوره ها هوا به سمت محیط رانده می شود.

مشعل ها از اجزای کوره هوای گرم

از دیگر اجزای کوره هوای گرم می توان مشعل را نام برد. مشعل دو نوع دارد که بر اساس نوع سوخت طبقه بندی می شوند. مشعل های گازی و گازوئیلی در کوره ها وجود دارند. این مشعل ها گرما را تولید می نمایند. سپس این هوای گرم و مطبوع تولید شده در اتاقک احتراق، از جداره ها و کانال ها عبور کرده و به بیرون منتقل می شود. این اتاقک احتراق با لوله به دودکش متصل می شود‌. گازهای سمی و تمام آلاینده های شیمیایی تولید شده،از این طریق خارج شده و به محیط بیرون هدایت می شوند.

سخن پایانی

اجزای کوره هوای گرم عملکرد این دستگاه گرمایشی را به وجود می آورند. قبل از خرید کوره هوای گرم برای اطلاع از قیمت می توانید با کارشناسان سایت بامین تهویه تماس داشته باشید. قیمت کوره هوای گرم را می توانید از واحد فروش استعلام بگیرید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید