منو
منابع حرارت در هیتر و کوره هوای گرم
منابع حرارت در هیتر و کوره هوای گرم

پنجشنبه 21 شهریور 1398

0 1198 434

منابع حرارت در هیتر و کوره هوای گرم

منابع حرارت در هیتر و کوره هوای گرم : اکثر سازندگان، هیتر و کوره هوای گرم خود را بر مبنای هر دو سوخت گاز طبیعی و پروپان ، طراحی می کنند.تفاوت عمده بین هیتر و کوره های گاز طبیعی و پروپان سوز، فشاری است که گاز در آن ، از مانیفولد به درون مشعل ها تزریق می شود. در ادامه مقاله می توانید با منابع حرارت در هیتر و کوره هوای گرم بیشتر آشنا شوید.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با انواع هیتر و کوره هوای گرم با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. هیتر و کوره های گاز طبیعی و پروپان
  2. هیتر و کوره های گازوئیل سوز
  3. کوره و هیتر برقی

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع هیتر و کوره هوای گرم ، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های هیتر و کوره هوای گرم به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

هیتر و کوره های گاز طبیعی و پروپان


اکثر سازندگان، هیتر و کوره هوای گرم خود را بر مبنای هر دو سوخت گاز طبیعی و پروپان ، طراحی می کنند.تفاوت عمده بین هیتر و کوره های گاز طبیعی و پروپان سوز، فشاری است که گاز در آن ، از مانیفولد به درون مشعل ها تزریق می شود.برای گاز طبیعی،فشار مانیفول معمولا بین 750pa تا 1000pa کنترل می شود و برای پروپان،فشار معمولا بین 2500pa تا 2700pa است.

به دلیل فشار تزریق بالاتر و ارزش حرارتی واحد حجم بالاتر پروپان،تفاوت های فیزیکی خاصی بین یک هیتر و کوره گاز طبیعی و کوره پروپان سوز وجود دارند.یک تفاوت این است که شمعک و دریچه های مشعل باید برای هیترهای پروپان سوز ،کوچکتر باشند.فنر تنظیم کننده شیر گاز نیز متفاوت است.برخی اوقات لازم است مشعل ها را تعویض کنیم، اما معمولا این مورد احتیاج نمی شود.در حال حاضر،سازندگان ابزارهای مبدلی را نیز می فروشند که شامل قطعات و دستور العمل های مورد نیاز برای تبدیل عملکرد یک هیتر از حالت گاز طبیعی به پروپان می باشد.
 

هیتر و کوره های گازوئیل سوز


هیتر و کوره های گازوئیل سوز با آرایش مشابهی نسبت به هیتر و کوه های گاز سوز عرضه می شوند.آن ها با پیکر بندی های جریان به بالا ،جریان به پایین،افقی و کم ارتفاع برای سیستم های کانال کشی شده در دسترس هستند.هیتر و کوره های بیرونی گازوئیل سوز و واحدهای ترکیبی ، چندان رایج نیستند.تفاوت های عمده بین هیتر و کوره های گازوئیل سوز و گاز سوز در سیستم احتراق ، مبدل حرارتی و تنظیم کننده فشار مکش آن هاست که در محل یک کلاهک مکش استفاده می شود.
 

کوره و هیتر برقی


کوره و هیتر برقی ، در ترکیب بندهای متنوعی عرضه می شوند و دارای شباهت هایی با هیتر و کوره های گازوئیل سوز و گازسوز هستند.با این وجود،وقتی که یک هیتر به همراه یک تهویه کننده استفاده می شود،کویل سرمایش ممکن است در بالا دست دمنده و گرم کننده ها قرار داشته باشد.در هیتر و کوره های گازوئیل سوز و گاز سوز،کویل سرمایش معمولا در پایین دست دمنده و مبدل های حرارتی قرار داده می شود تا هوای سرد خروجی از کویل سرمایش با مبدل های حرارتی برخورد نداشته باشد.چرا که می تواند باعث زنگ زدگی زودرس ناشی از تقطیر شو.اگر در یک محصول گازوئیل سوز یا گازسوز ، کویل سرمایش در بالادست مبدل های حرارتی قرار داشته باشد ، ممکن است مبدل حرارتی به مکانیزمی برای حذف رطوبت تقطیر شده احتیاج داشته باشد. شکل زیر یک آرایش معمول برای یک هیتر و کوره هوای گرم اجباری برقی را نشان می دهد. هوا از پایین کوره وارد می شود . از فیلتر عبور می کند.المنت های گرمایش برقی بلافاصله در بالای دمنده قرار دارند تا هوای سرعت بالایی که از دمنده تخلیه می شود ، مستقیما از میان المنت های گرمایشی عبور کند.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید هیتر برقی

پوسته هیتر و کوره ، فیلتر هوا و دمنده ، شبیه به اجزای هیتر و کوره معادل در هیتر و کوره گازسوز هستند.المنت های گرمایشی به شکل واحدی ساخته می شوند،به گونه ای که ظرفیت 5 کیلووات برای هر واحد در آن ها معمول می باشد.کنترل کننده های هیتر برقی شامل محافظ اضافه بار ، کلید خودکار قطع و وصل ، سوئیچ های محدود کننده و یک سوئیچ کنترل فن می باشند.محافظ اضافه بار می تواند از نوع فیوز یا قطع کننده های مدار باشد.کلید قطع و وصل خودکار ، واحدهای برقی را به کار می اندازد. سوئیچ کنترل فن و  عملکردهای سوئیچ محدود کننده مشابه با آن هایی هستند که در کوره گازسوز هستند ، اما معمولا یک سوئیچ محدود کننده برای هر المنت حرارتی استفاده می شود.

هیتر و کوره برقی

هیتر و کوره های برقی غالبا از بخش های قطعه قطعه ساخته می شوند. برای مثال سیم پیچ ، بخش دمنده و بخش برقی به صورت مجزا ساخته می شوند و سپس در محل پروژه سرهم بندی می شوند.صرف نظر از این که هیتر از یک پوسته یک تکه ساخته شده یا یک پوسته چندتکه ، یک واحد چند وضعیتی است. بنابراین، یک واحد یکسان را می توان برای کارگذاری جریان رو به بالا، جریان رو به پایین یا افقی استفاده کرد.

وقتی که یک وسیله گرمایش برقی بدون کویل سرمایش فروخته می شود ، یک کوره برقی شناخته می شود. همان وسیله ، در صورتی که از قبل ی کویل سرمایش روی آن نصب شده باشد، هواساز نامیده می شود. وقتی که این دستگاه به عنوان بخش داخلی یک پمپ حرارتی استفاده می شود ، هواساز با قابلیت پمپ حرارتی خوانده می شود ، در حال حاضر ، هیتر و کوره های برقی هوای اجباری اغلب به همراه پمپ های حرارتی پکیجی و تهویه کننده های پکیجی استفاده می شوند.

با تشکر از اعتماد شما،فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع هیتر و کوره هوای گرم امکان مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات فنی شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید