منو
تنظیمات پکیج در تابستان و زمستان
تنظیمات پکیج در تابستان و زمستان

شنبه 27 فروردین 1401

0 1473 73

تنظیمات پکیج در تابستان و زمستان

قبل از تعویض وضعیت پکیج نکاتی را برای افزایش طول عمر پکیج باید رعایت کنیم که در این مقاله درباره ی تنظیمات پکیج در تابستان و زمستان توضیح داده ایم.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با راهنمای تنظیمات پکیج در تابستان و زمستان با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. تنظیم پکیج و تغییر وضعیت از حالت زمستانی به حالت تابستانی
  2. چند نکته برای افزایش طول عمر پکیج
  3. راهنمای خرید انواع پکیج

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع پکیج دیواری، زمینی، گازی، گازوئیلی، برقی و مقایسه قابلیت ها و کاربری هر یک از این دستگاه ها به لینک زیر مراجعه نمایند.


پکیج وسیله ای است که می‌تواند هم آب گرم مصرفی و هم آب گرمایشی ( رادیاتور، گرمایش از کف، داکت اسپیلت و... ) را تأمین کند پکیج وقتی در حالت تابستانی می باشد فقط به محض باز شدن یکی از شیرهای آب گرم مصرفی روشن شده و آب گرم را تأمین می‌کند و وقتی پکیج در حالت زمستانی است هم می‌تواند آب گرم مصرفی را تأمین کند هم گرمایش فضای تحت پوشش را تأمین کند.

تنظیمات پکیج در زمستان

اما همیشه اولویت پکیج با تأمین آب گرم مصرفی است لذا در حالت زمستانی به محض باز شدن یکی از شیرهای آب گرم مصرفی، پکیج روشن شده و دیگر آب به سمت رادیاتور نخواهد رفت و این نکته قابل توجه است که باز بودن طولانی شیر آب گرم مصرفی منجر به سرد شدن رادیاتورها خواهد شد. نماد گرافیکی برف برای حالت زمستان و نماد گرافیکی خورشید برای تابستان است.

تنظیمات پکیج در تابستاننکاتی که باید هنگام تبدیل وضعیت از حالت تابستانی به حالت زمستانی رعایت کنیم شامل موارد زیر است:

  1. ابتدا کلید تغییر حالت را در وضعیت وسط ( یعنی حالت خاموش ) قرار دهید و اگر کلید خاموش روشن پکیج جدای از کلید تغییر وضعیت است ابتدا پکیج را در حالت خاموش قرار دهیم.
  2. قبل از شروع به کار پکیج در حالت زمستانی بهتر است چنانچه می‌توانید ( سه راهی صافی ) استرینر مسیر برگشت را باز کرده و بازدید کرده و تمیز کنید.
  3. فشار آب را مشاهده کرده و گیج فشار در محدوده‌ ۱.۵ - ۱.۳ بار تنظیم کنیم.
  4. چنانچه پکیج در تراس یا هر مکان دیگری هست که امکان یخ زدگی در صورت قطع برق و گاز وجود دارد بهتر است اقدامات حفاظت از یخ زدگی را انجام دهید مثلاً می‌توانید ضد یخ در مسیر گرمایش شارژ کنید.
  5. مسیر دودکش پکیج بررسی شود تا در صورت مسدود بودن رفع انسداد انجام شود بهتر است با روشن شدن پکیج با دست دودکش را لمس کرده و گرم بودن آن را حس کنید.
  6. رادیاتور های نصب شده در فضای تحت پوشش پکیج را بررسی کنید چنانچه گرم نشده‌اند شیرهای آنها را چک کنید اگر بسته است باز نمایید و اگر باز است احتمالاً نیاز به هواگیری دارند اقدام به هواگیری نمایید. بعد از انجام هواگیری فشار پکیج را مجدداً بازدید کرده و در صورت نیاز در محدوده ذکر شده تنظیم کنید.
  7. قبل از راه اندازی در حالت زمستانی فیلتر گاز در صورتی که نصب شده است تمیز کنید تا فشار گاز ورودی مناسبی داشته باشید.
  8. اگر در زمان استفاده در فصل سرما برای مدتی به مسافرت می‌رویم ترجیحا پکیج را خاموش نکنید و روی دمای کم تنظیم کنید و اگر ویلا یا فضایی است که زمستان خیلی خیلی کم مورد استفاده است و یا از گاز شهری برخوردار نیست مسیر پکیج را تخلیه کنید تا مانع یخ زدگی و آسیب به پکیج شوید.
  9. اگر سختی گیر پلی آمیدی استفاده می شود کارتریج باید بعد از هر ۶ ماه کارکرد تعویض شود و کارتریج جدید جایگزین شود بررسی کنید تمام شیر فلکه های سرد - رفت و برگشت کاملا باز باشد.
  10. با قرار دادن در حالت زمستانی پکیج روشن شده و پمپ اقدام به گردش آب و گرم کردن فضا خواهد کرد چنانچه با اقدامات فوق، موفق به گرم کردن رادیاتورها نشدید حتما با افراد متخصص تماس بگیرید تا مشکل پکیج شما را رفع کنند.

تنظیم پکیج و تغییر وضعیت از حالت زمستانی به حالت تابستانی

  1. ابتدا پکیج را خاموش کرده و حالت پکیج را روی نماد گرافیکی خورشید برای تامین آب گرم مصرفی در تابستان قرار می دهیم توجه کنید نماد گرافیکی شیر آب جهت تنظیم درجه حرارت آب گرم مصرفی و نماد گرافیکی رادیاتور برای تنظیم درجه حرارتی گرمایش رادیاتور هاست.
  2. مسیر دودکش را چک کنید تا گرفتگی در مسیر وجود نداشته باشد و با باز کردن یک شیر آب گرم مصرفی باید پکیج روشن شود و شعله تشکیل شده و آب، گرم گردد جهت اطمینان در این زمان اقدام به لمس دودکش کنید تا گرمای آن که حاکی از صحت عملکرد دودکش است را حس کنید.
  3. فشار آب پکیج باید روی ۱.۵-۱.۳ بار تنظیم شود و تمام مواردی که در حال در زمستان گفته شد باید رعایت شود مثلاً سختی گیر بررسی شود، صافی ها چک و بررسی گردد و...
  4. چنانچه در تابستان برای مدتی در منزل حضور ندارید بهتر است ابتدا شیر آب سرد ورودی به پکیج را ببندیم ولی سعی کنید پکیج را خاموش نکنید و دوشاخه برق ورودی را خارج نکنید چون سیستم ضد جامپ پکیج بتواند فعال بماند و پکیج در مدت شبانه روز برای جلوگیری از گیرپاج پمپ مدت ۲۰ ثانیه روشن شود.
  5. در صورت قرار دادن پکیج در حالت تابستانه تنها و تنها با باز شدن شیر آب گرم پکیج باید روشن شود و در صورت بسته بودن، پکیج باید خاموش باشد.
  6. اگر در زمان استفاده دمای آب گرم بازیاد کردن هم به شرایط مطلوب نمی‌رسد و پکیج به تازگی نصب نشده است یعنی مدتی از کار کردن آن می گذرد احتمالاً باید مبدل را رسوب زدایی کرد در این صورت با متخصص مربوطه تماس حاصل فرمایید.

در مقاله تعمیر پکیج به تفصیل درمورد عیب یابی پکیج گرمایشی و نحوه ی تعمیر آن توضیح داده ایم.

چند نکته برای افزایش طول عمر پکیج

  1. دستگاه پکیج حتما از محافظ برق مناسب و استاندارد بهره‌مند باشد و بدون محافظ ترجیحاً به برق متصل نکنید تا از آسیب های الکتریکی به برد و قطعات جلوگیری شود.
  2. استفاده از سختی گیر مناسب و کارآمد باعث عدم تشکیل رسوب و افزایش عمر دستگاخواهد شد.
  3. دمای پکیج بهتر است در حالت زمستان جهت رادیاتور ها در محدوده ۵۰ تا ۶۵ درجه تنظیم گردد افزایش دمای بیش از هر خطر رسوب‌گذاری و آسیب مبدل ها را به صورت تصاعدی افزایش می‌دهد.
  4. بهتر است جهت سرویس و تعمیرات پکیج از متخصصین ما تو و سرویسکاران مجاز استفاده کنید و در تامین قطعات نیز از سازندگان و ارائه دهندگان خدمات فنی مطمئن بهره مند شوید.

راهنمای خرید انواع پکیج

فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر، اطلاعات فنی، مشخصات و قیمت انواع پکیج دیواری، زمینی، گازی، گازوئیلی، برقی و... در مدل های مختلف را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است.

همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره و خرید با کارشناسان بامین تهویه تماس حاصل نمایید.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید