منو
راهنمای سرویس پکیج
راهنمای سرویس پکیج

چهارشنبه 29 تیر 1401

0 287 29

راهنمای سرویس پکیج

ابتدا بهتر است که شناخت نسبی از پکیج داشته باشید. پس قبل از این که در مورد راهنمای سرویس پکیج صحبت کنیم، در مورد آن نکاتی را بیان خواهیم کرد.

حتما همگی به یاد دارید که در گذشته سرویس گرمایشی منازل به صورت موتورخانه ای بود. اکثر خانه‌ها نیز برای گرم کردن آب، از آبگرمکن های مخزنی استفاده می کردند. اما امروزه پکیج جایگزین تمام آن ها شده است‌. استفاده از پکیج از هر لحاظ راحت تر است. اما باید برای این که ماندگاری آن ها زیاد باشد به آن رسیدگی شود. بنابراین سایت بامین تهویه تصمیم گرفته است که راهنمای سرویس پکیج را در قالب این مقاله در اختیار شما قرار دهد.

نکات مهم درباره پکیج دیواری

در دنیای مدرن که اکثر منازل از حالت سنتی و قدیمی خارج شده اند، داشتن پکیج بسیاری از کارها را برای افراد آسان کرده است. پکیج ها مزایای زیادی دارند‌. مهمترین مزیت آن نصب آسان و تعمیر و سرویس سریع و راحت آن هم در محل می باشد. یکی از نکته های مهم درباره پکیج دو‌ حالته بودن آن ها است. حالت تابستانه و زمستانه، عملکرد آن ها را تغییر می دهد. اگر دقت کرده باشید در تابستان، پکیج حالت آبکرمکن پیدا می کند‌. به این معنی که همزمان با باز کردن آب، پکیج روشن می شود‌. اما در زمستان عملکرد متفاوتی از پکیج مشاهده می شود‌. چون در فصل سرد شوفاژها نیز فعالیت می کنند. پس پکیج باید گرمای آن ها را نیز تامین کند‌. از این رو مدام کار می کند و خاموش نمی شود.

آیا زمان سرویس پکیج را می دانید؟

زمانی که تصمیم می گیرید در منزل خود از پکیج استفاده نمایید، باید تمام نکات در مورد نحوه نگهداری آن را نیز رعایت کنید. از مهمترین مسائل این است هر چند ماه یک بار آن را بازبینی نمایید. از این رو در این مقاله راهنمای سرویس پکیج را برای شما داریم. قبل از هر کاری یک بازدید چشمی از پکیج داشته باشید. به این صورت می توانید تا حدودی قطعات را مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده مشکل برای رفع آن اقدام نمایید. وقتی پکیج جدید نصب می کنید و تمام مراحل را انجام می دهید، زمان خاصی را در نظر بگیرید و برای تعمیر و سرویس آن اقدام نمایید‌. اگر این کار را انجام نداده اید و مدت زیادی از نصب آن گذشته و سرویسی صورت نگرفته است، مسئله فرق می کند. در این صورت حتما باید با یک متخصص صحبت کنید که برای سرویس کامل پکیج اقدام کند. رسوب زدایی نیز زمانی باید انجام شود که در آب املاح مشاهده شود و قطعات دارای رسوب باشد. اما این نکته را فراموش نکنید که با شروع فصل سرما حتما باید برای سرویس اقدام کنید. چرا که میزان استفاده از پکیج در زمستان بیشتر می شود و باید از سالم بودن آن مطمئن شوید.

راهنمای سرویس پکیج و انواع مختلف آن

در این قسمت از این مقاله فنی ما راهنمای سرویس پکیج برای شما خواهیم شد‌. انواع مختلف از سرویس را برای شما عنوان می کنیم. این اطلاعات می تواند برای شما کمک زیادی باشد.

رسوب زدایی پکیج

یکی از موارد راهنمای سرویس پکیج این است که باید هر از چند گاهی برای پکیج خود رسوب زدایی انجام دهید. این کار را می توانید با استفاده از رسوب گیرهای پلی فسفات انجام دهید. استفاده از تهویه مناسب نیز به این کار کمک می کند. به مسئله رسوب زدایی در قسمت های دیگر به طور مفصل می پردازیم.

کنترل فشار آب و عملکرد مدارهای گرمایشی و سرمایشی برای این که دستگاه پکیج شما به مرور زمان با مشکل مواجه نشود و آسیب نبیند، بهتر است همیشه شیرهای آب را کنترل نموده و اطمینان حاصل کنید که فشار آب وارد شده به پکیج کن و زیاد نیست. همچنین باید مطمئن باشید که سیستم گرمایشی و سرمایشی با روند مناسبی در حال انجام است.

کنترل محور پمپ گردش آب

این محور وظیفه پمپاژ و گردش آب را به عهده دارد. پس اگر این محور گرفتگی داشته باشد، پمپاژ به درستی صورت نمی گیرد. بنابراین این قسمت حتما باید سرویس شود.

بررسی عملکرد فن پکیج

یکی از موارد راهنمای سرویس پکیج، این است که سیستم فن و عملکرد آن مورد بررسی قرار بگیرد. برخی از پکیج ها فن دارند و باید عملکرد آن حتما چک شود. اما اگر دستگاه شما سیستم دودکش دارد، باید مطمئن شوید که گرفتگی نداشته باشد. نکته مهمی را باید در مورد دودکش با شما در میان بگذاریم. سعی کنید که لوله های دودکش زیاد پیچ و خم نداشته باشد و حتی الامکان برای یک دستگاه باشد. اطمینان حاصل کنید که اتصالات محکم باشند و دریچه های اکسیژن نیز باز باشند‌. همگی می دانید که خطر گاز گرفتگی جان انسان را تهدید می نماید.

تنظیم و‌ بررسی شیر گاز

بهتر است این کار توسط یک فرد متخصص و مجرب انجام شود. تمام پیچ و مهره ها و اتصالات باید مورد بررسی قرار بگیرند و‌گرنه فشار گاز با مشکل مواجه خواهد شد.

تنظیم حرارت دستگاه

با توجه به تغییر فصل ها باید دمای دستگاه را کنترل نمایید. کلید تنظیم و شیر ترموستات برای این کار روی پکیج تعبیه شده است. حرارت باید با توجه به دمای محیط تنظیم شود‌.

هواگیری پکیج

این بخش از راهنمای سرویس پکیج اهمیت بسیار زیادی دارد و حتما باید انجام شود‌. این سرویس مزیت های زیادی دارد که در این قسمت عنوان خواهیم کرد: استفاده درست و بهینه از گاز، بهبود راندمان گرمایشی سیستم و رادیاتور، کاهش سر و صدا و خطر نشتی و کاهش هزینه های گاز. در این جا باید یک‌ نکته ایمنی را یادآور شویم. چون هواگیری باید در زمان داغ بودن رادیاتور صورت بگیرد، حتما مراقب باشید که آب داغ شوفاژ روی سرویسکار ‌و خودتان نریزد. اکثر شوفاژ ها و پکیج خدمات پس از فروش دارند. مثلا موقع خرید پکیج بوتان تمام مراحل نصب و تعمیر توسط متخصصان همان شرکت انجام می شود.

همه چیز درباره رسوب زدایی پکیج

یکی از نکات راهنمای سرویس پکیج، مسئله رسوب زدایی آن است. در زمان خرید پکیج ایران رادیاتور ، مشاوران این شرکت تمام امور را با شما صحبت خواهد کرد و برای نصب آن اقدام می نمایند. همچنین در زمان تعمیر و سرویس نیز متخصصان حاضر خواهند شد. یکی از کارهایی که حتما باید توسط این اشخاص مجرب صورت بگیرد، رسوب زدایی دستگاه است. این افراد کارها را بدون عیب و نقص انجام می دهند و می توانید با خیال راحت به آن ها اطمینان کنید. برای انجام این کار مراحل را باید به دقت انجام داد.

مراحل انجام رسوب زدایی پکیج

برای شروع این کار باید مطمئن شوید که دوشاخه برق در پریز نباشد. صفحه کاور را در بیاورید و شیر ورودی آب را ببندید. پس از آن باید آب پکیج خالی شود. برای این کار ابتدا شیر پر کن و شیر آب گرم پایین پکیج را باز نمایید. پس از خالی شدن پکیج، فشار آن روی عدد صفر قرار می گیرد. در این مرحله باید مبدل را باز کنید و بیرون بیاورید‌. سپس با ماده دیسکلر آن را رسوب زدایی نمایید‌. هنگام استفاده از این ماده از دستکش، ماسک و لباس کار و عینک استفاده نمایید. این ماده به دستگاه آسیب نمی زند اما چون شیمیایی است برای خودتان ضرر دارد. این ماده را درون سوراخ مبدل بریزید و ربع ساعت اجازه دهید تا شستشو انجام شود و سپس با فشار آب تمیز کنید. احتمالا رسوب ها از بین رفته اند، اما اگر احساس کردید که هنوز رسوبی وجود دارد می تواند آن را روی حرارت بگیرید و با ضربه تمیز کنید. مبدل را سر جای خود قرار دهید.

سخن پایانی

با راهنمای سرویس پکیج که توسط سایت بامین تهویه برای شما به نگارش در آمده است، یک سری از کارها را می توانید خودتان انجام دهید. اما زمان خرید پکیج بوتان و یا زمان خرید پکیج ایران رادیاتور تمام این مسائل برای شما انجام می شود و‌ خدمات پس از فروش دارند. اما آشنایی شما با این سیستم نیز کمک زیادی در نگهداری از پکیج به شما خواهد کرد.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید