منو
عیب یابی کلید حداقل فشار آب پکیج
عیب یابی کلید حداقل فشار آب پکیج

چهارشنبه 29 تیر 1401

0 1187 54

عیب یابی کلید حداقل فشار آب پکیج

همه می دانید که در عملکرد سیستم پکیج، فشار آب اهمیت ویژه ای دارد. برای کنترل این وضعیت باید قطعه ای در پکیج تعبیه شود.

در این مقاله نگارش شده توسط سایت بامین تهویه، مسئله عیب یابی کلید حداقل فشار آب پکیج توضیح داده خواهد شد. عملکرد این قطعه را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم و نکات مهم را برای شما بیان خواهیم کرد.

آیا با کلید حداقل فشار آب پکیج آشنایی دارید؟

کلید حداقل فشار آب پکیج یک قطعه ایمنی و کنترل است که وجود آن در پکیج اهمیت زیادی دارد. این قطعه میزان آب موجود در سیستم مدار گرمایش شوفاژ را کنترل می نماید. عملکرد کلید به این شکل است که اگر فشار سیستم کمتر از ۰.۴۵ بار باشد، فعالیت پکیج را تمام می کند. برای ادامه کار باید فشار مدار گرمایش به بالای ۰.۴۵ برسد‌ در غیر این صورت این کلید اجازه روش شدن پکیج را نمی دهد‌. کلید حداقل فشار آب این قدر حساس است که حتی اگر دمای آب رادیاتور پایین بیاید و زمان فعالیت مجدد پکیج رسیده باشد، اما کلید کنترل باز باشد و در واقع عمل نکند، پکیج به هیچ‌ عنوان روشن نخواهد شد. در بعضی مواقع مدار گرمایش، نشتی دارد، در این صورت حداقل فشار آب نیز تخلیه شده و به صفر خواهد رسید. این جاست که وجود کلید حداقل فشار آب پکیج دیواری اهمیت خود را نشان می دهد، چون اگر این قطعه در پکیج تعبیه نشده باشد، تمام قطعات می سوزند. این کلید به برد گزارش می دهد و پکیج را از فعالیت می اندازد.

شیوه تعویض کلید حداقل فشار آب پکیج را می دانید؟

اگر کلید حداقل فشار آب پکیج خراب باشد، حتما باید آن را تعویض نمایید. در این قسمت تصمیم داریم شیوه تعویض این کلید را توضیح دهیم. در ابتدا باید شیر آب سرد ورودی به پکیج را ببندید. پس از آن حتما آب موجود در مدار گرمایش را به صورت کامل تخلیه نمایید. در این مرحله باید خار فنری نگهدارنده کلید را بیرون بیاورید. کلیدی که روی پکیج بوده و خراب شده است را خارج کرده و کلید جدید را به جای آن قرار دهید. پس از اتمام این کار باید برای پکیج آبگیری کرده و سیستم را مورد امتحان قرار دهید. نکته ای که باید ذکر کنیم این است که این کلید برای تمام پکیج های موجود در بازار قابل استفاده است.

دلیل کاهش فشار در مدار چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دلیل کاهش فشار در مدار چیست. در واقع در این حالت آب داخل سیستم کم شده است. به چند دلیل این اتفاق می افتد و تمام این موارد اهمیت کلید حداقل فشار آب پکیج را نشان می دهند. یکی از این دلایل نشتی در مدار شوفاژ است. وجود سوراخ در سیستم و یا آب بندی نشدن اتصالات می تواند باعث این مشکل شود‌. همچنین امکان دارد بخار آب و هوای محلول در سیستم خالی شده باشد. دلیل دیگر می تواند پر نشدن سیستم باشد. یعنی سیستم به حد فشار لازم نرسیده و شیر اطمینان به خوبی عمل نکرده است.

نحوه بررسی سالم یا خراب بودن کلید حداقل فشار آب پکیج چگونه است ؟

در این قسمت باید این آموزش را داشته باشیم که چگونه می توان سالم یا خراب بودن کلید حداقل فشار آب پکیج را کنترل نمود. برای این کار پیشنهاد می کنیم که در زمان روشن بودن پکیج، سیم مربوطه را جدا کنید‌. به صورت نرمال سیستم باید در این شرایط خاموش شود. اگر پکیج پس از آن روشن نشود، دلیل آن خرابی کلید حداقل فشار آب پکیج است‌. در این شرایط باید یکی از شیرهای آب گرم را باز کنید. سپس سیم های کلید را خارج کرده و اتصال را کوتاه نمایید. اگر بعد از این اقدامات، مشعل پکیج روشن شد، نشان می دهد که کلید خراب است و باید حتما تعویض شود‌.

کلام آخر

در سیستم پکیج ها تمام نکات ایمنی رعایت می شود. یکی از قطعه هایی که ایمنی این دستگاه را افزایش می دهد کلید حداقل فشار آب پکیج است‌. از این رو سایت بامین تهویه در این مورد توضیحات مفصلی برای شما تدارک دید و تقدیم نمود. این اطلاعات، آگاهی شما را افزایش می دهد و باعث طولانی تر شدن عمر پکیج خواهد شد.

 



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید