منو
سیستم گرمایش پکیج حرارتی با داکت اسپلیت
سیستم گرمایش پکیج حرارتی با داکت اسپلیت

سه شنبه 21 تیر 1401

0 349 37

سیستم گرمایش پکیج حرارتی با داکت اسپلیت

هدف از نگارش مطالب این مقاله معرفی و توضیح درباره سیستم گرمایش پکیج حرارتی با داکت اسپلیت است. سایت بامین تهویه برای آشنایی شما با این وسیله بر آن شده است که اطلاعات مفید و ارزنده ای را تدارک ببیند و در اختیار شما قرار دهد.

هدف از نگارش مطالب این مقاله معرفی و توضیح درباره سیستم گرمایش پکیج حرارتی با داکت اسپلیت است. سایت بامین تهویه برای آشنایی شما با این وسیله بر آن شده است که اطلاعات مفید و ارزنده ای را تدارک ببیند و در اختیار شما قرار دهد.

داکت اسپلیت را بیشتر بشناسیم.

داکت اسپلیت وسیله ای شبیه به کولر گازی و اسپلیت است و همانند آن دو یونیت دارد. این وسیله سیستم گرمایشی و سرمایشی دارد و عملکرد دوگانه ای را انجام می دهد. یونیت خارجی این وسیله کندانسور نامیده می شود و یوتیت داخلی نیز هواساز است. با داشتن و نصب این وسیله در زمستان و تابستان می توانید هوای مطلوب داشته باشید. از آن جایی که یونیت هواساز در سقف ساختمان نصب می شود، هوای گرم یا خنک می تواند به صورت یکسان در ساختمان جریان پیدا کند. نکته جالب این است که می توان برای اتاق ها و قسمت های مختلف ساختمان کانال کشی نمود و هوای مطلوب را در همه جا داشت.

مصرف انرژی در داکت اسپلیت

زمان خرید داکت اسپلیت دو گزینه از نظر میزان مصرف انرژی دارید. انتخاب با شماست. یک نوع داکت اسپلیت معمولی است که مصرف انرژی در آن درجه B دارد. نوع دوم درجه A است. عملکرد نوع دوم به این گونه است که در صورت خنک شدن هوای محیط‌‌ و کاهش دما، سرعت کمپرسور به صورت خودکار کم می شود. اگر دمای محیط زیاد شود، سرعت کمپرسور نیز افزایش می یابد. می توان گفت که عملکردی تقریبا خودکار دارد و متناسب با دمای هوا و‌ به صورت هوشمند تغییر می کند. از این رو انرژی کمتری مصرف می شود و این نقطه مثبت داکت اسپلیت نوع A  است. اما در نوع B این عملکرد خودکار وجود ندارد. کارکرد این مدل بصورت یکسان انجام می شود و سرعت در تمام مدت ثابت می ماند. از این رو مصرف برق بالا می رود.

عملکرد یونیت داخلی داکت اسپلیت

یونیت داخلی داکت اسپلیت همزمان با خنک کردن هوای محیط ، آن را به خوبی مطبوع و مطلوب می سازد. در این قسمت از دستگاه اجزایی مثل سینی تخلیه، دینام، پروانه و اواپراتور وجود دارد. عملکرد این دستگاه دقیقا مثل کولر های گازی است و باد خنک یا گرم را ایجاد می کند. نقطه قوت و مثبت این وسیله رطوبت زدایی هوا است. از این رو در مناطق بندری و مرطوب و شرجی این دستگاه کاربرد زیادی دارد. داکت اسپلیت در سقف ساختمان نصب می شود و می توان با کانال های مختلف آن را به اتاق ها ‌و قسمت های دیگر ساختمان متصل نمود.

عملکرد یونیت خارجی یا کندانسور داکت اسپلیت

در واقع این قسمت از داکت اسپلیت، بخش موتوری را تشکیل می دهد. اگر شما در فضای داخلی منزل هوای خنک دارید و از آن لذت می برید، این کار را کندانسور انجام می دهد. کندانسور شامل دینام، فن، موتور و تجهیزات دیگری است که همگی در کنار هم هوای مطلوب را هدیه می دهند‌.

نحوه عملکرد سیستم گرمایش داکت اسپلیت

عملکرد گرمایشی داکت اسپلیت به دو صورت انجام می شود. روش هیت پمپ و کویل آب گرم.  در روش هیت پمپ، کمپرسور برای افزایش دما و فشار مبرد  مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد به این صورت است که فشار و دمای مبرد در کمپرسور افزایش می یابد. در این مرحله مبرد توسط شیر چهار راهه یه مبدل حرارتی یونیت داخلی می رود و حرارت به محیط انتقال می یابد. این مبرد است که محیط را گرم می کند. سیستم گرمایش به طریق کویل آب گرم کم مصرف تر است. در این روش آب گرم از درون کویل گرمایشی نصب شده در یونیت داخلی دستگاه داکت اسپلیت عبور می کند. از این طریق حرارت از طریق فن به محیط منتقل می شود و هوای مطلوبی را به شما هدیه می دهد. به این صورت در زمستان می توانید هوای مطلوبی در محیط منزل داشته باشید. 

سخن پایانی

شرکت بامین تهویه با استفاده از تجربه بالا در زمینه فروش محصولات خاص و کاربردی را به شما معرفی می کند. داکت اسپلیت دستگاهی دوگانه است که در تابستان و زمستان هوای مطلوب را برای آسایش شما تدارک می‌بیند. در این مجال نکات مهم را درباره این وسیله کاربردی در اختیار شما قرار دادیم.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه