منو
کاربرد هیتر و کوره هوای گرم
کاربرد هیتر و کوره هوای گرم

چهارشنبه 26 مرداد 1401

0 399 38

کاربرد هیتر و کوره هوای گرم

دانستن کاربرد هیتر و کوره هوای گرم می تواند هنگام نزدیک شدن فصل سرد، شما را در تصمیم گیری و انتخاب کمک کند.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با کاربرد هیتر و کوره هوای گرم با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. هیتر چه دستگاهی است و چه کاربردی دارد؟
  2. انواع هیتر و نحوه عملکرد آن ها
  3. آیا سیستم عملکرد کوره هوای گرم را می دانید؟
  4. تحلیلی بر روند قیمت هیتر برقی در بازار

 

درست است که عملکرد هر دو شبیه هم است اما دقیقا دو دستگاه متفاوت هستند. پس برای آگاهی از عملکرد آن ها بهتر است این مقاله سایت بامین تهویه را با دقت مطالعه کنید. در صورتی که سوالی ذهن شما را درگیر کرد با مشاوران ما در ارتباط باشید.

هیتر چه دستگاهی است و چه کاربردی دارد؟

در راستای آشنایی با کاربرد هیتر و کوره هوای گرم ، ابتدا در مورد هیتر مطالب مهمی را در اختیار شما قرار می دهیم و سپس به کوره هوای گرم می‌پردازیم. هیتر برای فعالیت نیازی به موتورخانه و سیستم مرکزی ندارد. در واقع عملکرد این وسیله به شیوه ای است که با مصرف سوخت گرما را به شما هدیه می دهد. سوخت این تجهیزات از برق، گاز و حتی گازوئیل تامین می شود. نکته مهم در خصوص هیتر ها این است که نیازی به کانال یا لوله کشی ندارند. از این رو طرفداران زیادی دارد چون در هر محیطی می توان آن را به کار برد. انواع مختلفی از هیتر ها وجود دارند که کارآیی آن ها هم متفاوت است. در مکان های مختلف می تواند از این تجهیزات استفاده نمود. به عنوان مثال در کارگاه ها، بانک، مسجد، مرغداری ها و دیگر مکان ها می توان این دستگاه را برای تولید گرما به کار برد. هنگام خرید هیتر علاوه بر نوع سوخت، موقعیت، شرایط و مساحت مکان را نیز در نظر بگیرید و خرید مناسبی داشته باشید.

کاربرد هیتر و کوره هوای گرم

انواع هیتر و نحوه عملکرد آن ها

انواع متفاوتی از هیتر ها طراحی شده اند‌. در این قسمت در مورد عملکرد آن ها نکاتی را بیان خواهیم کرد.

هیتر گازی

هیتر گازی از مدل های این سیستم گرمایشی است که همان گونه که از نام آن مشخص است با انرژی گاز فعالیت و تولید شعله و حرارت می کند. استقبال بیشتری از این مدل هیتر می شود چرا که سوخت گاز ارزان تر از برق است. نمونه های بدون فن صدای کمتری دارند و می توان در محیط هایی مثل بانک و .‌.. استفاده نمود.‌ برای انتخاب سیستم گرمایشی حتما باید کاربرد هیتر و کوره هوای گرم را بدانید.

هیتر گازی

هیتر برقی

عملکرد هیتر برقی با استفاده از انرژی الکتریسیته و تبدیل به حرارت و گرما صورت می گیرد. المنت ها این مسئولیت را به عهده دارند. هزینه زیادی در بر دارد اما برای مناطقی که سیستم استفاده از گاز ندارند، می تواند گزینه مناسبی باشد.

هیتر برقی

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با محبوب ترین انواع هیتر برقی

آیا سیستم عملکرد کوره هوای گرم را می دانید؟

مقاله ای که مشاهده می کنید در مورد کاربرد هیتر و کوره هوای گرم به نگارش در آمده است. پس از توضیحات درباره هیتر، نوبت به کوره هوای گرم می رسد. این تجهیزات برای مکان های بزرگ بیشتر کاربرد دارد. در واقع باید گفت که کوره یک سیستم گرمایشی صنعتی است و برای مکان های عمومی هم بسیار کاربرد دارد. ساختار کوره ها شامل سه بخش است که شامل مشعل، مبدل حرارتی و فن می باشد. سوخت آن ها از طریق گاز، گازوئیل و دوگانه سوز است. شیوه عملکرد این سیستم به این صورت است که فن هوای اتاق را به درون دستگاه می کشد و پس از گرم شدن از طریق مبدل حرارتی و شعله به محیط بر می گردد. به این صورت هوای اتاق و‌ هر مکان دیگر گرم خواهد شد. در کارگاه ها، سالن های صنعتی، کارخانه ها، سالن های بزرگ انتظار، استخرها و حتی مدارس می توان این سیستم‌ را به کار برد. حرارت تولید شده با این سیستم بسیار بالا است و اتلاف حرارت کمی دارد. دود و سایر آلاینده ها از طریق دودکش به بیرون از ساختمان هدایت می شود و در نتیجه گرمایی کاملا پاک دارد. هوای گرم‌ به صورت یکنواخت در محیط پخش می شود و این نقطه قوت آن می باشد و می تواند گزینه مناسبی به حساب بیاید.

سخن پایانی

سایت بامین تهویه در قالب این مقاله در مورد کاربرد هیتر و کوره هوای گرم مطالب مفیدی در اختیار شما قرار داده است. در مورد قیمت و دیگر موارد می توانید با مشاوران سایت در ارتباط باشید. مقاله های دیگر سایت را نیز مطالعه بفرمایید و در زمینه های مختلف اطلاعات متعدد به دست بیاورید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید