منو
پمپ های گراندفوس ساخت کدام کشور است ؟
پمپ های گراندفوس ساخت کدام کشور است ؟

سه شنبه 2 آبان 1402

0 465 22

پمپ های گراندفوس ساخت کدام کشور است ؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع پمپ های ساخت شرکت گراندفوس بپردازیم و دریابیم که پمپ های گراندفوس ساخت کدام کشور است ؟

در این رابطه ابتدا به سرگذشت این شرکت و تولیدات آن می پردازیم، ما توصیه می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید تا پیش از خرید محصول با تولیدات شرکت گراندفوس آشنا شده تا خریدی مطمئن انجام دهید.

اگر بخواهیم به اینکه پمپ های گراندفوس ساخت کدام کشور است بپردازیم، باید بگوییم که شرکت گراندفوس Grundfos بزرگترین تولید کننده انواع پمپ در جهان است که در دانمارک (اسکاندیناوی) در سال 1945 توسط Poul Due Jensen تأسیس شد.

در ابتدا نام شرکت خود را Bjerringbro Pressestøberi og Maskinfabrik (کارخانه ریخته گری و ماشین ریخته گری Bjerringbro) گذاشت و در سال 1967، پس از چندین بار تغییر نام، شرکت با نام فعلی خود یعنی برند گراندفوس GRUNDFOS نام گذاری شد.

تولیدات شرکت گراندفوس

شرکت گراندفوس با بیش از 18000 کارمند در سراسر جهان مستقر است و از تولید کنندگان پیشرو پمپ در جهان با تولید سالانه بیش از 12 میلیون دستگاه پمپ همچون پمپ سیرکولاتور (UP)، پمپ شناور (SP) و پمپ های گریز از مرکز (CR) سه گروه محصول اصلی هستند.

تجارت اصلی شرکت شامل نصب سیستم های تامین آب، به ویژه از چاه های مزرعه ای بود و با توجه به کمبودهای جنگ، به سرعت آنها به فکر تولید افتادند و در سال 1945، شروع به توسعه پمپ های خود کرد تا قرارداد یک سیستم تامین آب کامل را انجام دهد.

جنسن به سرعت یک محصول برای نوآوری نشان داد و یک پمپ خودکار ابتکاری را توسعه داد که شامل مخزن فشار یکپارچه خود بود. سیستم پمپ فشرده به نام FOSS ("چاه") اولین محصول موفق این شرکت شد.

تنها دو سال بعد، آنها محصول نوآورانه بعدی خود را به نام Dypfoss ("چاه عمیق") عرضه کرد که پمپ ها را قادر می ساخت تا در عمق چاه های هفت متری و بیشتر زیر سطح کار کنند که به نوعی انقلابی برای جامعه روستایی و کشاورزی دانمارک شد و آب جاری را برای خانواده‌های کشاورز این کشور به ارمغان آورد.

گراندفوس تقریباً 50٪ از بازار جهانی این پمپ ها را پوشش می دهد و در هر نقطه از جهان نمایندگی دارد، که علاوه بر این الکتروموتور برای پمپ ها و همچنین مقدار قابل توجهی الکتروموتور برای کاربری های متفاوت تولید می کند. علاوه بر این، گراندفوس به روز ترین و پیشرفته ترین تجهیزات را برای کنترل پمپ ها و سایر سیستم ها توسعه داده و به فروش می رساند.

انواع پمپ سیرکولاتور برای گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع در خانه های شخصی، ساختمان های اداری، هتل ها و غیره استفاده می شود. در محصولات تولید کننده تجهیزات اصلی (OEM) در بخش آبرسانی و فاضلاب، گراندفوس طیف گسترده ای از پمپ ها را برای آبیاری، گلخانه ها و برای تامین آب شهری، خصوصی و صنعتی و همچنین کاربردهای فاضلاب ارائه می دهد.

انواع پمپ های ساخت شرکت گراندفوس

شرکت گراندفوس یکی از تولیدکنندگان برتر انواع پمپ آبرسانی می باشد که با تولید انواع مختلف پمپ پاسخگوی نیاز تمامی مشتریان می باشد.

پمپ های ساخت شرکت گراندفوس انواع پمپ طبقاتی، پمپ های کفکش و لجن کش، پمپ سیرکولاتور خطی و زمینی، پمپ آبرسانی خانگی، پمپ خودمکش، پمپ دوزینگ، پمپ سانتریفیوژ و…می باشد.

از پرکاربردترین انواع پمپ های ساخت شرکت گراندفوس می توان به پمپ سیرکولاتور خطی Ups، پمپ آب زمینی طبقاتی سری CM، پمپ سیرکوله زمینی سری NB و TP اشاره نمود.

در ادامه به بررسی دقیق این پمپ ها پرداخته ایم.

انواع پمپ سیرکولاتور گراندفوس

پمپ های سیرکولاتور گراندفوس

پمپ سیرکولاتور گراندفوس در مدل های UPS و TP تولید و عرضه می شود که بخش کلیدی سیستم گرمایش خانگی شما هستند.

تمامی پمپ های سیرکولاتور گراندفوس از نظر انرژی کارآمد هستند به طور مثال پمپ سیرکولاتور خطی گراندفوس UPS 25-40 دارای رتبه A+ تحت طرح برچسب‌گذاری انرژی است. به لطف فناوری موتور آهنربای دائم و عملکرد کنترل شده با فشار، علاوه بر تنظیمات استاندارد سه سرعته، می تواند مصرف انرژی را تا پنج وات کاهش دهد.

انواع پمپ سیرکولاتور گراندفوس با راندمان بالا، که برای گردش مایعات در سیستم‌های گرمایش خانگی طراحی شده است. به عنوان پمپ سیرکولاتور مستقل یا یکپارچه در سیستم های موجود به عنوان جایگزین یا در سیستم های گرمایشی جدید مناسب است. پمپ گردش خانگی کنترل سرعت متغیر پیوسته را ارائه می دهد و همچنین از فناوری موتور آهنربای دائمی استفاده می کند.

این استفاده از آخرین فناوری و کنترل الکترونیکی به آن اجازه می دهد تا از آخرین استانداردهای EuP/ErP فراتر رود. گزینه‌های نصب نیز انعطاف‌پذیر هستند، با قابلیت نصب جعبه کنترل در بالا یا چپ یا راست. برای کاهش زمان نصب در جایی که پایه موجود هنوز در شرایط خوبی قرار دارد، می توان هد پمپ را جداگانه خریداری کرد.

پمپ سیرکولاتور گراندفوس UPS یک پمپ سه سرعته است که برای گردش مایعات در سیستم های گرمایش و تهویه مطبوع طراحی شده است. پمپ و موتور که در هر دو سیستم باز و بسته و از نوع روتور کنسرو شده استفاده می شود، یک واحد یکپارچه بدون مهر و موم شفت و تنها با دو واشر برای آب بندی تشکیل می دهند.

بلبرینگ ها توسط مایع پمپ شده روانکاری می شوند. پمپ های سیرکولاتور یو پی اس با بدنه های برنزی یا فولادی ضد زنگ نیز در دسترس هستند که برای استفاده در سیستم های سرویس آب گرم مناسب هستند.

پمپ های TP گراندفوس که برای سیستم های کوچک و بزرگ قابل انطباق هستند، جریان و فشار مورد نیاز برای گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع را ارائه می دهند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی، طراحی اتصال نزدیک است، به این معنی که پمپ و موتور واحدهای جداگانه‌ای هستند و در مقایسه با پمپ‌های روتور کنسرو شده، حساسیت کمتری نسبت به ناخالصی‌های مایع پمپ شده دارند. به آن یک محفظه مهر و موم شفت که مخصوص ساخته شده است اضافه کنید، پمپی خواهید داشت که گردش آب بهینه را بدون لوله کشی خارجی تضمین می کند. درمان سطح ضد خوردگی آخرین لمس برای طولانی ترین طول عمر ممکن است. پمپ های TP با نویز کم و قادر به تحمل دمای تا 150 درجه سانتیگراد، انتخابی قوی و قابل اعتماد هستند.

همچنین در مقاله 5 پمپ سیرکولاتور ارزان و با کیفیت برند های معتبر موجود در ایران را بررسی نموده ایم.

انواع پمپ آبرسانی گراندفوس

پمپ های آبرسانی گراندفوس

انواع پمپ آبرسانی گراندفوس یکی از با کیفیت ترین پمپ ها در مقایسه با نمونه های مشابه در بازار با طراحی مقاوم در برابر خورندگی، خود راه انداز و خودمکش هستند.

پمپ آب گراندفوس مدل CR از نوع سانتریفیوژی خطی است که پمپ های گریز از مرکز عمودی نیز نام دارند و دارای قدرت بالایی بوده و طراحی هیدرولیکی ویژه آن راندمان مصرف آن را افزایش داده است.

پمپ آبرسانی گراندفوس سری CR از چدن ساخته شده و تمام قطعات خیس شده از فولاد ضد زنگ درجه AISI 304 ساخته شده است که این پمپ را برای مایعات غیر خورنده مناسب می کند.

اگر به یک پمپ چند منظوره مناسب برای تعدادی از برنامه های کاربردی نیاز دارید، سری NB تامین مطمئن و موثر را تضمین می کند این پمپ ها قبل از خروج از کارخانه مطابق با استانداردهای ISO909906:2012 تست شده اند.

سری CM یک پمپ افقی چند مرحله ای با اتصال نزدیک است که برای جا افتادن یکپارچه با سایر اجزا در سیستم های کوچک و بزرگ یا به عنوان یک پمپ مستقل طراحی شده است. CM مخفف Centrifugal Modular - مجموعه ای از ماژول های قابل تعویض در پمپ است که آن را برای کاربردهایی مانند شستشو و تمیز کردن، کنترل دما، تصفیه آب، صنایع شیمیایی و دارویی مناسب می کند. پمپ آب گراندفوس مدل CM به گونه ای ساخته شده است که بسیار جمع و جور، بی صدا و قابل اعتماد باشد و سال ها کارکرد آسان را با حداقل نیاز به سرویس و قطعات یدکی تضمین می کند.

شاید برای شما هم سوال باشد بهترین برند پمپ آب خانگی در بازار کدام است ؟ ما به بررسی چندین برند معروف جهانی پرداختیم.

خرید پمپ گراندفوس

در این مقاله سعی کردیم به بررسی کامل برند گراندفوس و انواع پمپ های ساخت این شرکت بپردازیم تا شما مشتریان عزیز بدون دغدغه اقدام به خرید پمپ گراندفوس مورد نیاز خود نمایید.

برای خرید پمپ آب خانگی گراندفوس به تعداد طبقات و واحدها، متراژ، سن بنا و نوع لوله ‌کشی داخلی ساختمان توجه نمایید و همچنین می توانید برای تصمیم گیری بهتر با واحد فروش بامین تهویه تماس بگیرید تا با دریافت مشاوره از همکاران ما مناسب ترین پمپ را به انتخاب نمایید



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر