منو
پکیج کجا باید نصب شود ؟
پکیج کجا باید نصب شود ؟

سه شنبه 17 مرداد 1402

0 643 32

پکیج کجا باید نصب شود ؟

محل نصب پکیج دیواری و زمینی مسئله ی مهمی از نظر کاهش خطرات احتمالی و زیبایی ظاهری می باشد که به تفصیل توضیح داده ایم که چرا بعضی مکان ها برای نصب پکیج ممنوع است.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی درمورد پکیج کجا باید نصب شود با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

در این مقاله به بررسی نکاتی درباره ی مناسبترین محل نصب پکیج پرداخته ایم تا قبل از گرفتن تصمیم در مورد محل نصب در منزل این مقاله را مطالعه نمایید، زیرا نصب پکیج دیواری و زمینی در بعضی از مکان ها ممنوع می باشد.

در ادامه مقاله مناسب ترین پکیج برای منزل شاید برای شما سوال پیش بیاید که پکیج کجا باید نصب شود ؟

پکیج گرمایشی کجا باید نصب شود؟

پکیج گرمایشی باید در یک فضای بسته نصب شود و نصب آن در فضاهای باز و خارج از ساختمان ممنوع می باشد.

پکیج دیواری باید در ارتفاع بین 1 تا 2 متر از کف زمین نصب گردد و اگر قرار است پکیج در داخل کابینت نصب شود، باید دقت شود که فاصله پکیج تا کابینت از هر طرف حداقل 10 سانتی متر باشد.

محل نصب پکیج در ساختمان باید دسترسی مناسبی به برق ساختمان داشته باشد و باید نزدیک انشعابات آب ساختمان برای انجام لوله کشی پکیج و همچنین نزدیک یکی از انشعابات گاز ساختمان باشد تا دیگر نیازی به برق کشی یا لوله کشی گاز نداشته باشید.

مکان مدنظر برای نصب پکیج باید به گونه ای باشد که بتوان دودکش مجزا برای آن در نظر گرفت و امکان لوله کشی رادیاتور ها وجود داشته باشد.

دقت شود که مکان مدنظر در ساختمان، در صورت نیاز به تعمیر یا سرویس پکیج دسترسی کافی داشته باشید.

بر اساس تجربه بهترین مکان نصب پکیج دیواری و زمینی در آشپزخانه ساختمان، سرویس های بهداشتی، راه پله، گاراژ و یا انبار می‌باشد.

پکیج گرمایشی کجا باید نصب شود؟

محل های ممنوع نصب پکیج

همانطور که بالاتر گوشزد کردیم نصب پکیج در محیط‌ های باز ممنوع بوده زیرا باعث آسیب دیدن پکیج خواهد شد و در ادامه به بررسی محل های ممنوع نصب پکیج پرداخته ایم:

نصب پکیج در متراژ کمتر از 60 متر مربع ممنوع می باشد زیرا اگر احتراق پکیج های دیواری و زمینی ناقص باشد، گاز منواکسید کربن تولید میکند که راه های خروج این گاز خطرناک از داخل ساختمان با متراژ کم، بسیار محدود می شوند و برای افراد خطر آفرین خواهد بود و همچنین گاز پکیج برای عمل احتراق نیاز به اکسیژن دارد و در صورت کمبود فضا اکسیژن خود را از محیط اطراف جذب خواهد کرد که ممکن است باعث کاهش اکسیژن در محل شود.

نصب پکیج در مکان های مرطوبی همچون زیرزمین، حمام و سرویس بهداشتی بسیار خطرناک می باشد و ممکن است به دستگاه آسیب وارد شود و خسارت مالی و جانی داشته باشد.

اگر پکیج را در آشپزخانه نصب می نمایید توجه داشته باشید که در کنار وسایل گرمایشی مانند اجاق گاز و آبگرمکن و همچنین در کنار وسایل سرمایشی مانند کولر گازی و دریچه های کولر آبی نصب نگردد و بین این دستگاه و یخچال و فریزر باید حداقل 100 سانتی متر فاصله باشد.

نصب پکیج در بالکن یا تراس

نصب پکیج در خارج از ساختمان مانند بالکن و تراس بلامانع است در صورتیکه حتما از کابینت جهت جلوگیری از نور مستقیم خورشید، باران، وزش باد، سرما و یخزدگی استفاده شود.

در زمان نصب پکیج در بالکن یا تراس حتما از دودکش دو لایه برای خارج کردن دود ناشی از احتراق استفاده کنید تا لایه داخلی دود ناشی از احتراق پکیج را خارج کرده و لایه بیرونی اکسیژن را وارد محیط کند.

هنگام خرید پکیج بهتر است دقت کنید که پکیج های فن دار انتخاب نمایید تا در مقابل وزش باد مقاوم باشد و نگران خاموش شدن آن نباشید.

در زمان نصب پکیج های فن دار در بالکن یا تراس از دودکش با قطر حداکثر 6 سانتی متری و پکیج های بدون فن از دودکش با قطر حداقل 15 سانتی متری استفاده نمایید.

مزایای نصب پکیج در بالکن یا تراس

با نصب پکیج در بالکن یا تراس دیگر فضایی از داخل خانه اشغال نمی شود و صدای کار کردن پکیج دیگر شما را آزار نمی دهد.

از مهمترین مزایای نصب پکیج در بالکن یا تراس، اکسیژن زیاد موجود در فضای باز از کمبود اکسیژن جلوگیری کرده و مسمومیت ناشی از کربن دی اکسید کاهش دهد.

معایب نصب پکیج در بالکن و تراس

از معایب مهم نصب پکیج در بالکن یا تراس می توان به آسیب پکیج شما در اثر نور مستقیم خورشید و افزایش گرمای آن، باران، وزش باد، سرما و یخزدگی می باشد که این مشکل با تعبیه کردن یک کابینت محافظ برای آن قابل حل می باشد.

نصب پکیج دیواری در آشپزخانه

بهترین مکان برای نصب پکیج دیواری در داخل خانه آشپزخانه می باشد در صورتی که نکات ایمنی کاملا رعایت شود.

در زمان نصب پکیج دیواری در آشپزخانه توجه داشته باشید که این دستگاه بالای دستگاه هایی که گرما یا رطوبت تولید می کنند نصب نگردد و همچنین با یخچال و فریزر باید حداقل 100 سانتی متر فاصله باشد و در کنار وسایل گرمایشی و سرمایشی نیز نصب نگردد.

اگر برای ساختمان خود پکیج فن دار مدنظر دارید، حتما از دودکش دوجداره استفاده نمایید.

نصب پکیج دیواری در آشپزخانه

مزایای نصب پکیج در آشپزخانه

از مهمترین مزایای نصب پکیج در آشپزخانه می توان به در امان ماندن دستگاه از هرگونه یخ زدگی و سرما و بالا رفتن فشار دستگاه در اثر تابش نور مستقیم خورشید اشاره نمود که سبب طولانی شدن عمر دستگاه خواهد شد.

در آشپزخانه دسترسی به انشعابات آب و گاز و پریز برق راحت تر بوده و نیازی به لوله کشی و یا سیم کشی وجود ندارد.

وقتی پکیج در آشپزخانه قرار داشته باشد در معرض دید تر است و میتوان مشکلات و ارور ها را زودتر متوجه شوید و دسترسی جهت سرویس و تعمیر آسان تر می باشد.

معایب نصب پکیج در آشپزخانه

اشغال کردن فضایی از آشپزخانه شما که از نظر زیبایی بصری هم خوشایند نیست یکی از معایب نصب پکیج در آشپزخانه است و مهمتر از آن امکان کمبود اکسیژن برای عملکرد صحیح پکیج وجود دارد که می تواند موجب نشت گاز کربن دی اکسید و مسمومیت برای شما شود.

محل نصب پکیج در ساختمان دوبلکس

معمولا برای ساختمان های دوبلکس از پکیج زمینی استفاده می شود که شما می توانید پکیج را در آشپزخانه، بالکن یا تراس و پاسیو ساختمان نصب کنید، از آنجایی که این نوع پکیج فضای زیادی را اشغال می کند از نظر زیبایی هم خوشایند نیست بهتر است در پاسیو نصب گردد.

همچنین شما می توانید درباره ی محل نصب پکیج در ساختمان دوبلکس با یک نصاب ماهر مشورت نمایید.

برای ساختمان دوبلکس باید پکیج با ظرفیت مناسبی را انتخاب نمایید تا عملکرد و راندمان خوبی برای سرمایش و گرمایش هر دو طبقه داشته باشد، شما میتوانید برای خرید پکیج برای ساختمان دوبلکس با کارشناسان واحد فروش بامین تهویه در تماس باشید تا انتخاب بهتری را انجام دهید.

لوازم نصب پکیج

برای نصب هر پکیج لوازم زیر لازم می باشد:

لوازم نصب پکیج

  • یک شیر ربع گرد برای ورودی آب سرد سایز 1/2 اینچ

  • دو عدد شیر ربع گرد برای رفت و برگشت آب شوفاژ سایز 3/4 اینچ

  • دو عدد شلنگ برای رفت و برگشت آب رادیاتور سایز 3/4 اینچ

  • دو عدد شلنگ برای آب سرد و گرم سایز 1/2 اینچ

  • یک عدد صافی 3/4 اینچ

  • یک دستگاه سختی گیر مغناطیسی



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید