منو
نصب آبگرمکن دیواری
نصب آبگرمکن دیواری

چهارشنبه 27 شهریور 1398

0 17993 5315

نصب آبگرمکن دیواری

نصب آبگرمکن دیواری : آبگرمکن دیواری به خاطر داشتن حجم و وزن کم بر روی دیوار نصب می شود.ارتفاع نصب آبگرمکن دیواری بر روی دیوار از کف تمام شده باید به اندازه ای باشد که افراد مختلف به راحتی بتوانند آن را روشن و خاموش کنند و شعله پیلوت ( شمعک ) و مشعل آن را نیز رویت نمایند.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با نصب آبگرمکن دیواری با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. آموزش نصب آبگرمکن دیواری
  2. قطعات آبگرمکن دیواری
  3. نکات فنی و ایمنی نصب آبگرمکن دیواری

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع آبگرمکن، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های آبگرمکن به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

آموزش نصب آبگرمکن دیواری


آبگرمکن دیواری به خاطر داشتن حجم و وزن کم بر روی دیوار نصب می شود.ارتفاع نصب آبگرمکن دیواری بر روی دیوار از کف تمام شده باید به اندازه ای باشد که افراد مختلف به راحتی بتوانند آن را روشن و خاموش کنند و شعله پیلوت ( شمعک ) و مشعل آن را نیز رویت نمایند. 
محل نصب این نوع آبگرمکن در آشپزخانه در جوار کابینت های دیواری است.نحوه اتصال لوله های آب سرد و گرم به آن همانطور که در شکل ملاحظه می کنید ، از قسمت پایین بوده و لوله آب سرد ورودی در سمت راست و لوله ی آب گرم خروجی در سمت چپ آب گرمکن متصل می شوند و لوله های آب سرد و گرم از یکدیگر حدود 12 سانتی متر است.

برای نصب این آبگرمکن بر روی دیوار از دو پیچ سر کج (قلاب ) که توسط رول پلاک به دیوار متصل می شوند استفاده می گردد و شکاف های تعبیه شده در بالاترین قسمت بدنه ی آبگرمکن دیواری به روی پیچ های سرکج قرار گرفته و بدین ترتیب آب گرمکن روی دیوار آویزان می شود.
پیچ های مذکور توانایی تحمل وزن آب گرمکن را دارند.امروزه کارخانجات داخلی و خارجی آب گرم کن ها از نظر ساختمان و نحوه ی نصب با کمی تفاوت مشابه یکدیگرند.در شکل زیر یک نمونه از آبگرمکن های لحظه ای را مشاهده می کنید.

نصب آبگرمکن دیواری

قطعات آبگرمکن دیواری

 

  1. کلاهک تعدیل دودکش
  2. مبدل حرارتی
  3. مشعل
  4. پیلوت
  5. رگولاتور گاز
  6. شستی گاز برای خاموش و روشن کردن
  7. شستی تنظیم دماپلوله ی آب سرد ورودیپدرپوش رگولاتور آب
  8. لوله آب سرد ورودی
  9. درپوش رگولاتور آب
  10. فندک
  11. رگولاتور آب
  12. لوله آب گرم خروجی

قطعات آبگرمکن دیواری

همراه آب گرمکن هایی که به بازار عرضه می گردد ، معمولا یک عدد شیر قطع و وصل ، دو عدد لوله رابط مسی مجهز به مهره های 1/2 یا 3/4 اینچ ، تعدادی واشر آب بندی ، پیچ های سرکج ، رول پلاک ، سر شیلنگ گاز یک عدد ، شیلنگ فشار قوی و دو عدد بست شیلنگ ارائه می شود.
در زمان اجرای لوله کشی آب سرد و گرم باید توجه نمود که ارتفاع لوله های آب سرد و آب گرم از کف تمام شده بین 140-120 سانتی متر و فاصله ی دو لوله ی آب سرد و آب گرم از یکدیگر در حدود 30 سانتی متر باشد.


برای نصب آبگرمکن پس از جدا کردن دسته ی شیر های پلاستیکی و باز کردن پیچ متصل کننده ی جلد به بدنه ی آب گرمکن ، جلد را از بدنه ی آب گرمکن خارج کرده و پس از مشخص کردن محل نصب پیچ های سرکج به وسیله ی دریل چکشی و مته الماسه ی مناسب با قطر پیچ های سرکج ، محل های ذکر شده را سوراخ می کنند و پس از قرار داردن رول پلاک ها در سوراخ های ایجاد شده ، پیچ های سرکج را به رول پلاک ها می پیچانند تا کاملا محکم شوند ، سپس آبگرمکن را بر روی پیچ های سر کج آویزان کرده و پس از بستن شیر فلکه ی اصلی ، شیر قطع و وصل ضمیمه ی آب گرمکن را به وسیله ی واد آب بندی به لوله ی آب سرد ورودی متصل کرده و در انتها لوله های رابط را به وسیله ی واشرهای پیش بینی شده به شیر قطع و وصل و لوله ی آب گرم خروجی متصل می کنند. در انتها پس از باز کردن شیر فلکه ی اصلی و شیر قطع و وصل آب گرمکن آب سرد به داخل لوله های مارپیچ کویل دور تبادل کننده ی حرارت جریان یافته و پس از عمل هواگیری ، کویل آبگرمکن پر از آب می شود.


با استفاده از یک سرشیلنگی مناسب با قطر شیر گاز ، نوار آب بندی ، 1/5 متر شیلنگ مخصوص و دو عدد بت شیلنگ لوله ی گاز را به ورودی گاز آب گرمکن اتصال می دهند.برای انتقال گازهای ناشی از احتراق آب گرمکن به خارج توسط یک یا دو بنده لوله گالوانیزه ( دودکش ) به قطر 15-12 سانتی متر و یک عدد زانو ، کلاهک احتراق آبگرمکن را به دودکش سیمانی اتصال می دهند. انتهای دودکش واقع در بام ساختمان نیز باید به یک عدد کلاهک H هم قطر لوله مجهز شود. پس از اتمام کار ، مسیر لوله های آب سرد و آب گرم متصل به آبگرمکن را از نظر نشت آب کنترل کرده و برای نشت یابی مسیر گاز آب گرمکن پس از تخلیه ی هوا درون لوله و خروج گاز از پیلوت ، به وسیله ی کف صابون مسیرها را نشت یابی می کنند. پس از اطمینان از عدم نشت لوله ها آب گرمکن را روشن می کنند.

آیا می دانید  از بین تمامی محصولات آبگرمکن کدام یک از  پرکاربرد ترین و قدرتمند ترین دستگاه ها به شمار می رود؟
جهت مشاهده راهنمای خرید و  فروش آبگرمکن به لینک زیر مراجعه نمایید
آبگرمکن

نکات فنی و ایمنی نصب آبگرمکن دیواری

 

  1. برای نصب آبگرمکن دیواری لحظه ای مثل هر وسیله ی گازسوز و بهداشتی باید به نکات فنی و مسایل ایمنی توجه خاص نمود که موارد آن به شرح زیر می باشد.
  2. باید آبگرمکن در ارتفاع مناسب و استاندارد به صورت صاف و تراز شده و محکم نصب گردد.
  3. نصب آبگرمکن لحظه ای در حمام ، اتاق خواب ، انباری ،فضای سرباز و کلیه ی فضاهای فاقد تهویه اکیدا ممنوع است.
  4. از نصب آب گرم کن لحظه ای در مکان هایی که در معرض وزش باد هستند باید خودداری شود.
  5. باید برای اتصال شیر گاز یا رگولاتور کپسول گاز مایع به آب گرم کن از شیلنگ فشار قوی نخ دار مقاوم در برابر مواد نفتی و استاندارد با دو عدد بست شیلنگ گاز متناسب با قطر شیلنگ گاز استفاده نمود.
  6. هیچ گاه آبگرمکن بدون دودکش نصب نشود.
  7. برای اتصال لوله های آب سرد و گرم به مجراهای ورودی و خروجی آب گرمکن باید از شیر قطع و وصل و لوله های رابط و واشر های متعلق به آب گرمکن که همراه آن در جعبه می باشند استفده شود و از اتصال شیلنگ های لاستیکی به آبگرمکن خودداری شود.
  8. دیوار محل نصب آب گرمکن باید از استحکام کافی جهت تحمل وزن دستگاه برخوردار باشند.
  9. در زیر آب گمکن هیچگونه وسیله ی گاز سوز یا اشتعال سوز قرار داده نشود.
  10. نصب، سرویس و تعمیر آبگرمکن باید توسط سرویس کاران مجاز انجام گیرد.
  11. برای تبدیل آب گرمکن از حالت گاز مایع به گاز طبیعی (شهری ) از سرویس کاران مجاز استفاده شود.
  12. بعد از نصب کامل آبگرمکن باید از محل های اتصال آب گرم کن به لوله های آب سرد و گرم و گاز ، آزمایش نشت به عمل  آمده و از باز بودن مسیر دودکش ها اطمینان حاصل گردد.
  13. به ضوابط توصیه شده از طرف شرکت ملی گاز ، قانون نظام مهندسی و کارخانه ی سازنده ی آب گرم کن توجه کافی مبذول گردد.
     

راهنمای خرید آبگرمکن دیواری


با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع آبگرمکن ، آبگرمکن برقی ، آبگرمکن ایستاده ، آبگرمکن صنعتی را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

مطالب مرتبط

آموزش روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان

اقدامات لازم نصب آبگرمکن بوتان

آبگرمکن های فن دار

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید