منو
علت گرم نشدن رادیاتورها
علت گرم نشدن رادیاتورها

سه شنبه 13 دی 1401

2 370 31

علت گرم نشدن رادیاتورها

علت گرم نشدن رادیاتورها سوال و مشکل خیلی از شما عزیزان می باشد. به همین دلیل در سایت بامین تهویه این تصمیم گرفته شد که در این مورد مطالبی گرد آوری شده و در اختیار شما قرار بگیرد.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با علت گرم نشدن رادیاتورها با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. توضیحات کلی درباره علت گرم نشدن رادیاتورها
  2. بررسی کلی علت گرم نشدن رادیاتورها
  3. وجود هوا علت گرم نشدن رادیاتورها
  4. اشکال در عملکرد ترموستات
  5. رسوب گرفتن علت گرم نشدن رادیاتورها
  6. نشتی رادیاتور عامل نگرانی

 

همچنین در مورد خرید رادیاتور و قیمت رادیاتور پنلی و سایر مدل ها نیز پاسخگوی شما خواهیم بود‌. کارشناسان و مشاوران ما همیشه آماده پاسخگویی و خدمات رسانی می باشند. در سایت ما می توانید برندهای مختلفی از جمله ایران رادیاتور و بوتان را مشاهده نمایید.

توضیحات کلی درباره علت گرم نشدن رادیاتورها

هنگامی که تصمیم دارید رادیاتورهای خود را روشن نمایید و احساس می کنید که گرم نمی شوند به این مطالب کاربردی مراجعه نمایید. علت گرم نشدن رادیاتورها را باید در این مواقع بررسی نمایید. اولین گام بررسی شیرهای زیر پکیج است. باید از باز بودن تمامی شیرها مطمئن شوید. پس از اطمینان از باز بودن شیرها، باید درجه رادیاتور را زیاد کنید و در حالت زمستانی قرار دهید. در این حالت باید به نمایشگرها دقت کنید و ارور نوشته‌ شده را مشاهده نمایید. در پکیج های بدون نمایشگر ارورها به صورت چشمک زدن یا روشن شدن چراغ های روی پانل خود را نشان می دهد. در این صورت می توانید به صفحه بانک ارور مراجعه و نوع ارور و مشکل را تشخیص دهید. اما اگر ولوم را درست تنظیم کرده باشید، مطمئنا استارت می کند. امکان دارد رادیاتورها کاملا سرد باشد ‌و به حرارت زیاد نیاز داشته باشد. با ارزیابی کد ارور اولین گام را برای رفع مشکل گرم نشدن را برداشته اید. امکان دارد در قسمت فن و پرشر سوئیچ هوا مشکلی باشد. همچنین مشکل در قسمت شعله نیز چنین ارورهایی را نشان خواهد داد.

بررسی کلی علت گرم نشدن رادیاتورها

در این قسمت از مقاله به صورت کلی علت گرم نشدن رادیاتورها را بیان خواهیم نمود. دلایل کلی را می توان این گونه به شمارش در آورد‌. معیوب بودن یا گیرپاژ بودن پمپ، سیرکولاسیون در پکیج های تک مبدل و سوختن شیر موتوری در پکیج های دو مبدل از دلایل گرم نشدن رادیاتورها می باشد. در ادامه می توان گفت که یک سره شدن فلوسوئیچ یا فلورگلاتور، کثیف شدن توری صافی برگشت را نیز باید بررسی نمایید. اگر رادیاتور را به تازگی نصب نموده اید بسته بودن شیر برگشت رادیاتور می تواند یک دلیل دیگر برای گرم نشدن‌ آن باشد. جرم های مدار گرمایش و داخل رادیاتور، رسوب های مبدل های حرارتی اصلی و ثانویه و همچنین جرم های فنر سوپاپ یا بایپاس را باید در نظر داشته باشید. اگر سنسور حرارتی مدار گرمایش و ترموستات حد خراب و معیوب باشند این اشکال به وجود خواهد آمد. همچنین کم‌ بودن فشار گاز ساختمان نیز می تواند دلیل مهمی باشد.

وجود هوا علت گرم نشدن رادیاتورها

نشانه وجود هوا در رادیاتور این است که قسمت بالا سرد و قسمت پایین گرمای کمی داشته باشد. در این صورت باید رادیاتور را هواگیری نمود. در واقع می توان گفت که علت گرم نشدن رادیاتورها می تواند این باشد که هوا، فضای داخل را پر می کند و گردش آب گرم در رادیاتور اتفاق نمی افتد. در چنین مواردی باید با استفاده از پیچ مخصوص هواگیری، هوای داخل رادیاتور را تخلیه نمود. زمانی که پیچ‌ را باز نمودید باید حتما صدای هوا را بشنوید. تا زمانی که آب از رادیاتور خارج شود باید پیچ را باز نگه دارید. پس از این کار حتما باید سیستم دیگ بخار را نیز بررسی نمایید.

وجود هوا علت گرم نشدن رادیاتورها

پیشنهاد مطالعه : رادیاتور پنلی و انواع آن

اشکال در عملکرد ترموستات

دیگر علت گرم نشدن رادیاتورها می تواند اشکال در عملکرد ترموستات آن‌ها باشد. در این صورت امکان دارد شیر کنترل رادیاتور از حالت تنظیم دما به حالت خاموش تغییر یافته باشد. این در صورتی اتفاق می افتد که ترموستات در دمای بالا تنظیم‌ شده باشد. برای بررسی باید درپوش بالایی شسر کنترل را برداشته و اطمینان حاصل کنید که پیچ مرکزی قادر است آزادانه به سمت بالا و پایین حرکت نماید. در صورتی که پیچ قفل شده باشد، باید به آرامی به آن ضربه بزنید. اگر با این کار مشکل حل نشود، باید شیر را تعویض نمایید. در این مرحله حتما باید از شخص متخصص کمک بگیرید.

اشکال در عملکرد ترموستات

رسوب گرفتن علت گرم نشدن رادیاتورها

اگر با گرم نشدن رادیاتور مواجه شده اید و به دنبال دلیل آن هستید، می توانید رسوب گرفتگی را چک‌ نمایید. شستشوی رادیاتور می تواند بهترین راه حل برای این مشکل باشد.

نشتی رادیاتور عامل نگرانی

اگر با مسئله نشتی رادیاتور مواجه شوید، احتمال دارد مجبور به تعویض رادیاتور باشید. علت گرم نشدن رادیاتورها می تواند همین امر باشد. اما ابتدا باید از سیلرهای خارجی و نشتی گیرها کمک بگیرید. اصولا نشتی ها به دلیل خوردگی به وجود می آید. اما نشتی در کنار شیر امکان دارد به دلیل شل شدن آن باشد.

سخن پایانی

در این مقاله از گروه بامین تهویه در مورد علت گرم نشدن رادیاتورها صحبت شد. این مطالب راهکارهای مفیدی را برای شما مشخص می سازد. با مراجعه به سایت ما، نه تنها مطالب مفید را مطالعه می فرمایید، همچنین می توانید برای خرید رادیاتور از انواع برندها از جمله ایران رادیاتور و رادیاتور بوتان اقدام نمایید. قیمت رادیاتور پنلی و سایر مدل ها را می توانید از واحد فروش استعلام بگیرید.


2 دیدگاه یافت شد!

نظرات
محمدی
سه شنبه 16 آبان 1402

چرا یکی از رادیاتورها گرم نمی‌شود در حالی که دیگری گرم می‌شود؟

بامین تهویه
بامین تهویه
سه شنبه 16 آبان 1402

سلام.
این ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند هوا در رادیاتور مورد نظر یا مشکل در لوله‌ها باشد. باید این مشکلات را برطرف کرده و هوا را از رادیاتور خروجی دهید.


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید